Forbes Israel Logo

קורקינט, סגווי או אופניים חשמליים: בדקנו מי מהם ישרת אתכם הכי טוב

יותר ויותר אנשים מתחילים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת כלים קלים ומהירים להתניידות בתוך העיר או כאלמנט משלים לתחבורה הציבורית, שעדיין לא מפותחת מספיק בארץ.

הכתבה מופיעה בגיליון ספטמבר 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

אנשי תחבורה, שכיום קוראים לעצמם מומחי ניידות (Mobility), מכנים זאת "פתרון לק"מ האחרון". הרעיון פשוט: רכבות הן מהירות ונוחות מאוטובוסים, אבל התחנות שלהן מרוחקות, לרוב, ממרכזי הערים ומאזורי התעסוקה. אבל אם תגיעו לרכבת עם אופניים או קורקינט מתקפלים, תוכלו לוותר לגמרי על הצורך לחפש חניה בחניוני הרכבת הצפופים או להחמיץ את הרכבת בגלל האוטובוס המתמהמה. בערים עם רשת מסודרת של שבילי אופניים, כמו תל אביב, זה קורה גם היום.

קורקינט חשמלי של סגווי. תחבורה אישית זעירה | צילום: יח"צ

שוק התחבורה האישית הזעירה, אם אפשר לכנות כך את שלל האופניים, הקורקינטים והסגוויים שנמכרים בישראל, הפך לשוק מוטה מחיר ולא איכות. מרבית האופניים החשמליים שתוכלו למצוא, למשל, מיועדים להיות זולים ופשוטים, והם מעין פרטץ' מקומי של רכיבים סיניים. אבל עבור מי שמעוניין לנסות כלי רכב קלים ואיכותיים יותר, יש בשוק המקומי כאלה שיכולים להתאים לכם ואולי אפילו לקצר את הדרך שבה אתם מגיעים בכל בוקר לעבודה וללימודים. הנה כמה המלצות לטובים שבהם.

לקחת את הפקקים בקלות 
מי שמבקש להתנייד בכלי קטן וקל באמת, יצטרך לוותר על הסוללה הכבדה ועל המנוע החשמלי ולסובב דוושות. אופניים מתקפלים פשוטים הם פתרון אלגנטי למי שצריך להגיע לרכבת או אפילו מחניה מרוחקת יחסית של המכונית למחוז חפצו. היעדרם של הרכיבים החשמליים הכבדים הופכים את האופניים לכלי שמתקפל בקלות וניתן לאחסנו בקלות בקרון, במשרד או בתא המטען ולהוליך לצדכם במסדרון או בתחנה. 

הבחירה הראשונה, והיקרה, לאופניים כאלה היא של ברומפטון הבריטית. היתרון הגדול שלהם הוא בקלות הקיפול – אפשר לקפל אותם לגודל זעיר במהירות, למשוך אותם כמזוודת טרולי בעזרת גלגלים זעירים ואז לפתוח אותם בקלות רבה. החברה מייצרת, למעשה, דגם אחד שלא השתנה הרבה מאז הקמתה, ב־1976. אפשר להזמין אותם עם הילוך אחד עד שישה, ומשקלם מתחיל בפחות מ־10 ק"ג. הגלגלים הקטנים (16 אינץ') מקלים מאוד על התמרון ברכיבה, אך הופכים מהמורות ובעיות בדרך למורגשות יותר. גם המחיר בהחלט מורגש – החל ב־5,550 שקל ועד ליותר מ־10,000 שקל, כולל אביזרים שונים.

אפשרות נוספת היא האופניים של חברת טרן (Tern), הזולים מעט יותר. ההיצע שלה כולל, בין היתר, את הדגם Verge, שמציע תכונות של אופניים מתקפלים קלים לנשיאה (11.3 ק"ג), עם ביצועים של אופניים ספורטיביים. המחיר מתחיל בכ־4,400 שקל, לא מעט.

בעתיד, כאשר תיפתח רשת שבילי האופניים הבינעירוניים "אופנידן", תוכלו גם (אולי) לוותר על הרכבת. אז יהיה מקום לאופניים חשמליים בגודל מלא – אחד מכלי הרכב העירוניים היעילים והטובים ביותר. הם אמנם כבדים, אך הגלגלים הגדולים מאפשרים נוחות נסיעה טובה, בלימה יעילה ובכלל – נסיעה נוחה יותר. מי שרוצה לנסות זוג כזה כבר היום יכול להתעניין בדגם ה־E-Fritzi של ריינבו, שמחירו 4,000 שקל.

אופניים מתקפלים של חברת טרן | צילום: יח"צ

בלי לקמט את הבגדים 
מי שרוצה להגיע לעבודה מהרכבת עם בגדים מגוהצים ובלי לעבור דרך המקלחת – קורקינט חשמלי יהיה הפתרון המתאים. לפי החוק, המהירות המקסימלית של קורקינט לא תעלה על 25 קמ"ש. מבין הדגמים השונים שמוצעים בשוק, נוכל להמליץ כאן על סקוטאייר (Scootair), השוקל 12 ק"ג ומגיע למרחק של 30 ק"מ בין טעינות, או על אינוקים המוכרת, שמציעה קורקינטים צבעוניים ונאים במשקל דומה. המחיר, בשני המקרים, מתחיל בכ־5,500 שקל.

להייטקיסט
אם קורקינט הוא מטוס, סגוויי (רכינוע) הוא מסוק. אפשר לנסוע איתו באיטיות ואף לעצור מבלי להוריד את הרגל לרצפה, וכך להתנהל איתו במסדרונות ואף לעלות במעלית. כמו מסוק, הסגוויי איטי מעט יותר (18 קמ"ש, לעומת 25 קמ"ש בקורקינט החשמלי). אם בעבר היו מחירי הרכינועים הללו עשרות אלפי שקלים, המחיר היום ירד ל־5,000 שקל בדגם הבסיסי. כן, פחות מקורקינט. עם טווח של 30 ק"מ, הוא יכול להיות מצוין לכל מנהל בהייטק שרוצה להתנשא מעט מעל עובדיו (בכל המובנים).

לספורטאי
לא פשוט למצוא זמן לאימונים לפני או אחרי העבודה, אבל גם הדרך לעבודה יכולה להיות חלק מהאימון היומי. אחת הקטגוריות החדשות והמעניינות של אופניים הן אופניים היברידיים. לא מדובר באופניים עם שני מנועים, כמו במכוניות היברידיות, כי אם באופני כביש ספורטיביים עם כידון נוח ורחב. הצמיגים הדקים, המשקל הקל והשלדה הקצרה מאפשרים רכיבה מהירה. הכידון מקל על תמרון במקומות צפופים ומאפשר רכיבה זקופה.

החברה הבולטת בקטגוריה הזו בארץ היא מרידה (Merida) הטייוואנית, שמציעה אופניים היברידיים במחירים שמתחילים בכ־2,400 שקל ומגיעים לכ־4,200 שקל לדגם קל ומהיר יותר.

הכתבה מופיעה בגיליון ספטמבר 2018 של פורבס ישראל

לרכישת גיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן