Forbes Israel Logo

ראפר, מפיק ואיש עסקים: ג’יי זי הוא כוכב ההיפ הופ המרוויח בעולם

סיבובי הופעות שארכו חודשים ארוכים, עסקות עם חברות ספרייט והנסי היו רק חלק מהסיבות שאפשרו לאמני ההיפ הופ המרוויחים ביותר להגיע לממוצע של 44 מיליון דולר הכנסות בשנה החולפת.

כוכב ההיפ הופ נאס, בן 44, נכנס לרשימה בפעם הראשונה רבע מאה לאחר ששחרר את אלבום הבכורה שלו. לפני כמה שנים, נאס חבר לקרן ההון סיכון בראשה עומד בן הורוביץ, ומאז הוא החל להתעניין בחברות סטארט-אפ. לדבריו, מדובר בעניין טבעי: "אמני ההיפ הופ תמיד מקדמים טכנולוגיה. לא היה זמן שבו ראפרים לא חשבו על השקעה, פשוט העולם נפתח לזה יותר".

ג'יי זי. בפער של יותר מ-12 מיליון דולר מהמקום השני | צילום: shutterstock

נאס הצליח להכניס השנה 35 מיליון דולר בסך הכל, אבל זה רק טוב עבור המקום השישי ברשימה. מלך השנה של ההיפ הופ הוא יריבו לשעבר, ג'יי זי, שחוזר למקום הראשון עם הכנסות על סך 76.5 מיליון דולר.

לאחר שהיה במקום הראשון שלוש שנים ברציפות, דידי מחליק למקום השני עם 64 מיליון דולר, וקנדריק למאר במקום השלישי עם הכנסות על סך 58 מיליון דולר.
סכומי הרווחים האלה לא צריכים לבוא כהפתעה: היפ הופ הוא עכשיו הז'אנר הנצרך ביותר באמריקה, והאמנים שלו מרוויחים בהתאם. 10 כוכבי ההיפ הופ הגדולים ביותר הרוויחו יותר מ-400 מיליון דולר.

הרשימה עוקבת אחר הכנסה שנתית של מס הכנסה, מכירות שיא, פרסום, מכירת סחורה, חסויות ומיזמים עסקיים אחרים. דמי ניהול, סוכן ועורכי דין אינם מנוכים. הרווחים מחושבים בין יוני 2017 ליוני 2018 ובהתבסס על נתונים של נילסן סאונדסקאן, פולסטאר, סונגקיק, בנדסינטאון, RIAA וראיונות עם מנהלים, עורכי דין, מנהלים ורבים מהאמנים עצמם.

כמה מהשמות הגדולים ביותר של ההיפ הופ ניתן למצוא בהמשך ברשימה. דרייק (מקום 4, 47 מיליון דולר) הוא המוזיקאי המושמע ביותר בעולם; ד"ר דרה (מקום 6, 35 מיליון דולר) עדיין גובה כספים מהעסקה שלו עם אפל (שרכשה את חברת הסאונד שהקים), וזה מספיק כדי לשמור אותו גבוה ברשימה. די ג'יי ח'אלד (מקום 11, 27 מיליון דולר) זכה לשנת באנר נוספת, הודות לשיווק יותר ממוזיקה: הוא פדה את עסקיו עם אפל, Ciroc ו-Weight watchers.

"אתה יכול לרצות יונדאי, אם זה מה שאתה רוצה", הוא אמר לפורבס ב-2017. "אני? אני רוצה רולס רויס".

הרשימה עשויה להיות מגוונת מבחינת הגיל, אבל בהיפ הופ עדיין יש חלל עגום בכמות הנשים בין השורות של המרוויחים העליונים. ניקי מינאז' החמיצה את החתך השנה – היא לא עשתה סיבוב הופעות, ואת האלבום החדש ש. אבל ללה הוציאה רק אחרי ששוקללו כבר הנתונים.

אבל אולי בשנה הבאה כן נצליח לראות יותר נוכחות נשית בעולם ההיפ הופ. "אף פעם לא פחדתי להיכנס למועדון של הגברים", אמרה מינאז' פעם לפורבס. "אף פעם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן