Forbes Israel Logo

רגע לפני ההכרעה בצרפת: קווים מקבילים לדמותם של טראמפ ומקרון

החך הפריזאי המעודן של עמנואל מקרון בוודאי יבוז למשיכה של דונלד טראמפ לסטייקים עשויים היטב עם קטשופ, אך המועמד המוביל בבחירות לנשיאות צרפת שמתקיימות היום חולק כמה מאפיינים דומים עם נשיא ארה"ב. הקווים המקבילים האלו הופיעו בפרופיל של מקרון בוול סטריט ז'ורנל בשבוע שעבר.

"אדם ייחודי מאוד עם אנשי קשר רבים, חברים בדרגים גבוהים, קיצור דרך בנתיב הפוליטי המסורתי, טאטוא הצידה של מועמדי הזרם המרכזי ופיצול החלוקה המסורתית לשמאל-ימין", נכתב בעיתון. בנוסף לכך, הוא תואר כ"מי שתייג את עצמו כבר מזמן כאאוטסיידר, לטש עיניים למשרד בדרג גבוה מוקדם ובעל נכונות להתריס כנגד קונבנציות". לבסוף, נכתב כי הוא "חיבק את רכישת חטיבת מוצרי המזון של פייזר על ידי נסטלה ב-11.8 מיליארד דולר. העסקה הפכה את מר מקרון לאדם עשיר".

כמובן שההבדלים בין שני הגברים הם עצומים: מקרון רק בן 39 שנה. הוא למד פילוסופיה, התחנך באליטה של האקדמיה הצרפתית שמייצאת שרים, בנקאים ונשיאים. בנוסף, היה לו ניסיון בממשלה, כמי ששירת בממשל היוצא של הנשיא הולנד, והוא התמקצע ברגולציות המסתוריות של קוד העבודה הלאומי בן ה-3,3345 דפים.

טראמפ ומקרון. לשניהם נכונות להתריס כנגד המוסכמות | צילום: יוטיוב, Leweb

אך ישנה נקודת דימיון שראויה לציון: מסרים. הסלוגן "להפוך את אמריקה לנהדרת שוב" של טראמפ – על כובעי בייסבול, חולצות טי-שירט, באנרים, האשטגים בטוויטר ואתרים – הפך לתמה העוקפת של כל הצעות הקמפיין שלו. ולמרות שעכשיו, שהוא נשיא, הוא משנה עמדות בנוגע לרבות מהבטחות הקמפיין שלו, הוא עדיין נצמד למסר ברירת המחדל שלו, שכל מה שהוא עושה הוא על מנת להפוך את אמריקה לנהדרת שוב. תשוו זאת עם המסר המעורפל של הילרי קלינטון, "חזקים ביחד".

סלוגן הקמפיין של מקרון הוא "En Marche" – "בתנועה". עבור מדינה שנמצאת תחת המשקל המכביד של ויכוחי עבודה, דאגות כלכליות, סוגיות הגירה, קונפליקט גזעי וסדרה של מתקפות טרור נוראיות, אפשר לראות שהמסר שמצביע על דרך קדימה הוא צלצול רועים של אופטימיות עבור ציבור הבוחרים בצרפת.

האם עבודת המסרים הממוקדת תעבוד עבור מקרון? נדע זאת היום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן