Forbes Israel Logo

"רוב הפעילות בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה – מחו"ל"

רוב ה"לייקים" שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מתפאר בהם בעמוד הפייסבוק שלו לא מגיעים בכלל מגולשים ישראלים – כך עולה מניתוח נתונים של Tracx, חברה ישראלית המתמחה ברשתות חברתיות, ניהול, ניתוח ובקרת הנתונים המשתקפים בהן. כלל הפעילות התומכת מצד גולשים ישראלים בעמוד כרגע – לא עולה על 8.8%. 

פוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה יועץ התקשורת ופעיל המחאה ארד אקיקוס, הציג ניתוח של נתוני "טראקס", מהם עולה כי בעוד בחודשים פברואר-מארס השנה שיעור המשתמשים הישראלים שיצר אינטרקציה על הקיר של נתניהו עמד על קרוב ל-50% ושיעור המשתמשים מארה"ב לא הגיע אף ל-33%, בהמשך התהפכה המגמה – 40% משתמשים ישראלים באפריל, 30% במאי, 28% ביוני – ופחות מ-9% עד עתה ביולי. במקביל, שיעור אינטרקציות המשתמשים מארה"ב נותר סביב 40% בחודשים אפריל-מאי, אך עלה ל-50% ואף מעבר לזאת בחודשיים האחרונים. מדינות נוספות מהן מגיעות אינטרקציות לעמוד הבית של נתניהו כוללות, על פי נתוני טראקס, את בריטניה, קנדה, ניגריה וקטאר.

האינדונזים באים! עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום מסך)

 

נתוני מיקום יצירת האינטרקציות בעמוד הפייסבוק של נתניהו בחודשים אפריל ומאי השנה (נתונים: חברת טראקס)

נתוני מיקום יצירת האינטרקציות בעמוד הפייסבוק של נתניהו בחודשים יוני ויולי השנה (נתונים: חברת טראקס)

 

הפרסום של אקיקוס מגיע על רקע "מלחמת הרשת" המתנהלת בשבועות האחרונים בין עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה לבין אושיית פייסבוק אחרת, שחר כותני – מלחמה ששיאה בפוסט של כותני בעמוד של ראש הממשלה, הכרזת יעד של עקיפת הפוסט מרובה-הלייקים ביותר של רה"מ (9,728 לייקים) ועמידה בו, והכרזה על היעד הבא – מנדט שלם: 29,000 לייקים על הפוסט המקורי. נכון להיום (יום א', תשעה באב) מתקרב הפוסט ל-17,000 לייקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן