Forbes Israel Logo

רוג’ר פדרר הוא המלך של וימבלדון: כל המספרים מאחורי האיש והאגדה

כשהוא כובש את אחד הטורנירים היוצאים מן הכלל שלו לאורך הקריירה, רוג'ר פדרר הביס את מארין צ'יליץ' בשלוש מערכות ביום ראשון האחרון וזכה בטורניר וימבלדון בפעם השמינית, מספר שיא. פדרר, בן 35, הוא האיש המבוגר בהיסטוריה שניצח בוימבלדון בעידן הפתוח של הטורניר – מאז ששותפו בו שחקנים מקצוענים ב-1968.

כתר הזכייה הראשון של האגדה השווייצרית בוימבלדון הגיע ב-2003, כשהיה בן 21. הזכייה האחרונה שלו עד לזו של השבוע התרחשה בשנת 2012, ומעטים בלבד צפו שעוד נותרה לו לפדרר זכייה נוספת בקנה, לאחר שאת ששת החודשים האחרונים של שנת 2016 הוא החמיץ כשהתאושש מפציעה בברך. אלא שההפסקה עשתה פלאים עבור פדרר – הוא שב וניצח את התחרות הפתוחה באוסטרליה בינואר האחרון, מול יריבו הוותיק רפאל נדאל, ולאחר שדילג על הטורניר הפתוח של צרפת, הוא שיחק באנרגיות של גבר בן חצי מגילו במשחק האנרגטי שהפגין בוימבלדון.

עד לאחרונה פדרר חלק את שיא הזכיות בטורניר של מועדון הטניס הבריטי All England Club עם פיט סמפרס ו-וויליאם רנשאו, שזכה באליפויות שלו בשנות ה-80 של המאה ה-19. את משחקי הגמר של 2014 ו-2015 פדרר הפסיד לנובק ג'וקוביץ'.

בפעם השמינית, פדרר מנצח בוימבלדון | צילום מסך: יוטיוב

הנה המספרים שאתם צריכים להכיר לגבי פדרר, על המגרש ומחוצה לו:

0 – מערכות שפדרר הפסיד בהן, ב-7 המשחקים בטורניר וימבלדון של השנה. הוא מצטרף בכך לביורן בורג בתור שני השחקנים היחידים בעידן הפתוח של הטורניר שזכו בו מבלי להפסיד מערכה אחת. בורג עשה זאת ב-1976.

2 – מדליות אולימפיות שפדרר זכה בהן – זהב בטניס זוגות ב-2008 וכסף ביחידים ב-2012.

4 – הדירוג של פדרר ברשימת הספורטאים המרוויחים ביותר בעולם, עם סך הכנסות (שנתי) של 64 מיליון דולר.

5 – הדירוג העכשווי של פדרר בין טניסאי העולם, לפי דירוג ATP.

10 – שנים רצופות שבמהלכן פדרר היה הטניסאי המרוויח ביותר בעולם, כולל כספי זכיות וחסויות ממפרסמים. אנדרה אגאסי היה השחקן האחרון שהרוויח יותר ממנו.

11 – מספר הספונסרים של פדרר, הכוללים את נייק, וילסון, מרצדס, רולקס, קרדיט סוויס ואחרים. העסקה שלו מול נייק למשל משלמת לו שכר של 8 ספרות בשנה.

19 – מספר שיא של טורנירי גראנד-סלאם יחידים שבהם זכה פדרר, כולל הזכייה שלו בטורניר אוסטרליה הפתוח בינואר האחרון וכעת גם בוימבלדון.

23 – חצאי גמר רצופים שפדרר הגיע אליהם בין השנים 2004-2009.

35 – גילו של פדרר בשעה שבה זכה בתחרות אוסטרליה הפתוחה, עת הפך לאיש המבוגר ביותר שזכה בטורניר גראנד-סלאם במשך למעלה מ-40 שנה.

93 – תארים לאורך הקריירה של פדרר, השלישי בעידן הפתוח, אחד בלבד אחרי איוון לנדל. ג'ימי קונורס מוביל עם 109.

302 – מספר השיא של שבועות שבהם פדרר דורג ראשון בעולם, מתוכם 237 שבועות רצופים. הפעם האחרונה בה הוא דורג ראשון הייתה בנובמבר 2012.

1998 – השנה בה פדרר הפך לשחקן מקצועני.

1.45 מיליון דולר – כספי הפרס שבהם זכה צ'יליץ' לאחר שהפסיד השבוע לפדרר בגמר וימבלדון.

2.9 מיליון דולר – כספי הזכייה של פדרר בטורניר, כמנצח הגדול.

40 מיליון דולר – השווי הפוטנציאלי של עסקת החסות האחרונה של פדרר, עם ענקית ייצור הפסטה, קבוצת Barilla.

58 מיליון דולר – ההכנסות של פדרר מחסויות ומהופעות ב-12 החודשים שמסתיימים ביוני 2017. זה הסכום הכולל הגבוה ביותר שניתן לספורטאי כלשהו בעולם מחסויות.

107.3 מיליון דולר – כספי הזכיות של פדרר לאורך הקריירה. אחרי השלל שלו מוימבלדון, פדרר מזנב בג'וקוביץ' ב-3.1 מיליון דולר בלבד בדרך לדירוג כראשון בכל הזמנים.

625 מיליון דולר – סכום הזכיות הכולל המשוער של פדרר לאורך הקריירה, לרבות חסויות, מאז שהפך לשחקן מקצועני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.