Forbes Israel Logo

רומני: תמריצים מהפרדל ריזרב לא ירימו את הכלכלה האמריקנית

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מיט רומני אמר היום כי סיבוב חדש של תמריצים מוניטריים מטעם הבנק המרכזי של ארה"ב לא יסייע לכלכלתה השברירית של ארה"ב. שטף של חדשות כלכליות מאכזבות חיזק לאחרונה את הציפיות כי הבנק המרכזי יעשה יותר כדי להמריץ את הצמיחה, בעזרת סיבוב שלישי של רכישת אג"ח, מה שנודע ברבים כ'הקלה כמותית', או QE3.

"אני בטוח שהפדרל ריזרב עוקב וינסה לעודד את הכלכלה, אבל אני לא חושב שתוכנית הקלה מאסיבית תעזור לכלכלה הזאת", אמר רומני בראיון לתוכנית "סטייט אוף דה יוניון" בסי.אן.אן. ששודר היום. "פעולתו הראשונה של הבנק, הקלה כמותית, הייתה אפקטיבית במידה מסוימת. אבל אני מאמין שה- QE2, סיבוב ההקלות השני – היה חסר את האימפקט לו קיווינו".

רומני, שאוהב להדגיש את חריפותו העסקית ואת שנות ניסיונו כמושל מסצ'וסטס כהוכחות ליכולתו לרפא את הכלכלה, הבטיח לייצר 12 מיליון משרות ב-4 שנותיו הראשונות בתפקיד הנשיא אם ינצח את המועמד הדמוקרטי והנשיא המכהן ברק אובמה בבחירות שתיערכנה בנובמבר הקרוב.

שיעור האבטלה הגיע ל- 8.3% ביולי, כך עלה מן הנתונים הרשמיים שפורסמו בסוף השבוע שעבר, ובהתאם לזאת פצח רומני בהסטת השיח לכיוון טיפולו של אובמה בנסיגה הכלכלית בארה"ב – סוגיית מפתח בבחירות הקרובות.

ביום רביעי, הפרדל ריזרב אותת לכך שסיבוב חדש של תמיכה מאסיבית עשוי למצוא את עצמו בדרך אל המשק, אם מגמת ההחלמה שלו לא תתפוס תאוצה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.