Forbes Israel Logo

רכבים, תכשיטים ויאכטות: על מה מוציאים עשירי העולם את כספם?

לא פשוט להשתייך לקבוצה המצומצמת והאקסקלוסיבית של האנשים העשירים ביותר בעולם. על פי התחקיר המיוחד של מגזין פורבס, בשנה החולפת נרשם מספר שיא של מיליארדרים ברחבי העולם – כשהרשימה כללה לא פחות מ-1,645 בני אדם ברחבי העולם כולו, אשר בחשבונן הבנק שלהם תוכלו למצוא למעלה ממיליארד דולר. אותה אוכלוסייה מצומצמת מחזיקה יחדיו הון עצום המוערך ב-6.4 טריליון דולר – עלייה משמעותית ביחס לשנת 2013, אז החזיקו האנשים העשירים בעולם 5.4 טריליון דולר "בלבד".

ועם הזינוק המתמשך במספר המיליארדרים ובגודל ההון אשר ברשותם, לא מפתיע לגלות כי גם שוק מוצרי היוקרה לא עוצר לרגע. האנשים העשירים ביותר בעולם, מסתבר, אוהבים להוציא כסף – והרבה: רכבי יוקרה, מטוסים פרטיים, יאכטות פאר, בגדי מעצבים, תכשיטים נדירים ועוד אי אילו פינוקים, אשר אותם המיליארדרים יכולים להרשות לעצמם.

למעלה מטריליון דולר על מוצרי יוקרה | צילום: thinkstockphotos

אז כמה כסף מוציאה הקבוצה המצומצמת הזו על המוצרים השונים? בתחקיר מיוחד בחן מגזין פורבס היכן מוציאים המיליארדרים ברחבי העולם את כספם, על אילו מוצרים ושירותים – וכמה ממנו. איזה תחום הביא את האנשים העשירים בעולם להוציא למעלה מ-400 מיליארד דולר? ואיזה תחום הסתפק ב-1.2 מיליארד "בלבד"?

במקום הראשון: רכבים

בסך הכל, מעלה התחקיר, הוציאו המיליארדרים ברחבי העולם במהלך השנה החולפת מעט יותר מטריליון דולר על מוצרי יוקרה מפנקים במיוחד. סכום העתק הזה התחלק, כאמור, בין מגוון רחב של תחומים ושירותים, אך 3 תחומים בולטים מעל כולם: רכבי יוקרה, בגדים ותכשיטים, ומלונות יוקרה.

התחום המועדף על המיליארדרים, כך נראה, הוא רכבי היוקרה: במהלך שנת 2014 הוציאו עשירי העולם לא פחות מ-437.8 מיליארד דולר על מכוניות יוקרה ורכבי אספנות. רכבים אלו כוללים מכוניות חדשות ומשוכללות במיוחד, כמו גם רכבי אספנות וותיקים, שצברו כבר לא מעט קילומטרים בעברם. כך או אחרת, נראה כי אספנות הרכבים היא התחביב המועדף על עשירי העולם – ובהחלט מדובר בתחביב יקר במיוחד.

במקום השני נמצא תחום מעט עמום, אשר מוגדר כ"סחורות פרטיות". עיקר הסחורות מתייחס לבגדי מעצבים, נעליים, ארנקים, בשמים ומוצרי קוסמטיקה, וכמובן גם תכשיטים יקרים במיוחד ושעוני יוקרה מעוצבים. בסך הכל על התחום המדובר הוציאו עשירי העולם 278.1 מיליארד דולר השנה. למקום השלישי הגיע תחום מעט מפתיע – הוא הלינה במלונות, עליהם הוציאו העשירים 187.1 מיליארד דולר. עורכי התחקיר מסבירים כי עשירי העולם נוהגים לרוב להתפנק בסוויטות יקרות במיוחד, וכמובן שבעקבות עסקיהם ואורח חייהם הם נוהגים לא פעם לצאת למסעות ממשוכים מעבר לים – דבר אשר מחייב אותם לעשות שימוש נרחב במלונות השונים.

התחום המועדף על העשירים: אספנות רכבים | צילום: thinkstockphotos

שלושת התחומים האלו, כאמור, נמצאים בפער ניכר במעלה הרשימה. אחריהם ניתן למצוא את תחום המזון (הן רכישת מזון באופן פרטי והן תשלום על ארוחות במסעדות), אשר הצטבר לכדי 48.6 מיליארד דולר השנה. מטוסים פרטיים נמצא במקום החמישי, כשעשירי העולם רכשו השנה מטוסים בשווי של 23.7 מיליארד דולר. הם רכשו גם ריהוט בשווי כולל של 22.4 מיליארד, ויאכטות פאר בשווי 8.7 מיליארד דולר. במקום האחרון ברשימה ניתן למצוא את טיולי הקרוזים המפוארים – במסגרתם מגיעים המיליארדרים לספינות פאר לשיט תענוגות בן מספר ימים. על קרוזים אלה הוציאו השנה עשירי העולם 1.2 מיליארד דולר.

יד ביד עם מספרם הגדל של המיליארדרים ועם הגידול הבלתי פוסק בהונם העצום, גדל והולך גם תחום מוצרי היוקרה ללא הרף. בין אם מדובר ברכב אספנות, בתכשיט יהלומים או ביאכטה מפוארת – נראה כי רוכשים פוטנציאליים רק ממתינים לעסקה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן