Forbes Israel Logo

רשות המסים תגביל 'חברות ארנק': יחויבו בחלוקת מחצית מרווחיהן

רשות המיסים הגישה את המלצותיה בנושא "חברות הארנק" והמגבלות שיוטלו עליהן לוועדה בעוסקת בנושא, בראשות מנהל רשות המסים, משה אשר. חברות ארנק הן חברות המוקמות על ידי שכירים המרוויחים משכורות גבוהות מאוד על מנת להתחמק מתשלומי מס המגיעים ליותר מ-50% ממשכורתם. בכוונת הועדה לפנות בתחילת השבוע לקבלת הערות הציבור הרחב. בנוסף, יתקבלו הערות מלשכת רואי החשבון (פגישה איתם תתקיים ביום שלישי, ה-29 לחודש) ולשכת עורכי הדין.

לסופהשבוע נודע כי ההמלצה המרכזית של הועדה היא צמצום כדאיות הפעלתן של חברות מסוג זה באמצעות מאבק בתכנוני המס. הוועדה ממליצה על שתי חלופות:
הראשונה היא הטלת מס של 50% על הרווחים הלא מחולקים בחברות. במצב הנוכחי אי חלוקת הרווחים (בדרך של תשלום דיווידנד) גורם לכך שהמס האפקטיבי בחברות יעמוד על 26% (החל משנת 2014) בעוד שמס על יחיד במדרגות הגבוהות גבוה מ-50%.

תמונה: שאטרסטוק

החלופה השנייה, שהוצעה על ידי יוג'ין קנדל, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, היא לאפשר את פעילותן של חברות הארנק אך לחייבן בסוף כל שנה בתשלום ריבית על הסכום הנחסך בפערי המיסוי בין יחיד לחברה.

על פי ההערכות, רשות המיסים מתכוונת להילחם באמצעות תוכנית זו לא רק בבעלי עסקים קטנים או בבעלי מקצועות חופשיים שהקימו "חברות ארנק" כדי לצמצם את תשלומי המס, אלא דווקא בפירמות גדולות שדרך תכנוני המס ואי חלוקת הדיווידנטים הצליחו עד כה להקטין את הסכומים אותם שילמו.

על פי ההערכות לאחר שמיעת ההערות תכנס רשות המיסים לתוכנית פעולה מואצת כך שההוראות החדשות יכנסו לתוקף כבר בתחילת שנת המס הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן