Forbes Israel Logo

שוברות את תקרת הזכוכית: 5 הנשים החזקות בעולם העסקים הישראלי

מאת תומר ורון, עדי דקל קורן, אורי אלון, שגית פסטמן, אירית אוליצקי

עולם העסקים משפיע על חיי כולנו. החברות הגדולות במשק מעסיקות מאות אלפי עובדים ובתווך הגופים המוסדיים מכניסות כספים רבים מהחסכונות הפרטיים שלנו. למרות שמדובר בעולם גברי מיסודו, בראשן של כמה מהחברות המובילות במשק עומדות נשים חזקות שמחזיקות במושכות ועושות שינויים מרחיקי לכת בתרבות העסקים המקומית. חמש הנשים המובילות את דירוג הנשים החזקות בעסקים של פורבס, נחשבות למובילות במשק הישראלי וכוחן הניהולי מפורסם בכל העולם, בזכות הצלחותיהן יוצאות הדופן. 

1. רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי

כשרקפת רוסק עמינח, 47, מונתה להיות חברת הנהלה בבנק לאומי, היא הייתה החברה הכי צעירה שנבחרה לתפקיד. לפני כשנה היא חזרה שוב על ההישג כשהתמנתה לתפקיד המנכ"לית הצעירה ביותר בתולדות הבנק. סתם צירוף מקרים? כל מי שמכיר אותה אישית ומקצועית יוכל להעיד שממש לא. העובדות האלה מצביעות על כמה מתכונות האופי הדומיננטיות שלה – שאפתנות חסרת פשרות, מיקוד, אחריות ועקשנות. רוסק עמינח מעולם לא הסתירה את חלומה לשבת על הכיסא של גליה מאור, קודמתה בתפקיד. לפני כשנה הגשימה את החלום בזכות עבודה קשה ומאומצת וכן, גם בזכות היותה מקושרת לאנשים הנכונים בברנז'ה הכלכלית.

רקפת רוסק עמינח | צילום: יח"צ

2. שרי אריסון, בעלת קבוצת אריסון

אריסון היא אולי אשת העסקים הישראלית המוכרת ביותר. גם בלי חליפה עסקית ומשרד מהודר, כשהיא לבושה בטי שירט לבנה באירוע פתיחת יום מעשים טובים, ברור לכולם: שרי היא עדיין המנהלת. הפרויקט החברתי אותו יזמה אריסון באמצעות עמותת "רוח טובה"שאימצה חברת אריסון אחזקות, החל אמנם לפני שבע שנים עם 7,000 מתנדבים בכל הארץ והיום הוא כבר משותף ל-50 מדינות ברחבי העולם. "העמותה מחברת את הערים ואת האנשים שרוצים לעשות מעשה טוב", מסבירה אריסון, שמלבד "רוח טובה" מובילה העמותות הנוספות, "מהות החיים", "גודנט״ ו"כולנו אחד". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

3. עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס

עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ, ממוקמת בצמרת נשות העסקים החזקות בישראל ומדורגת גבוה גם ברשימות נשות העסקים החזקות בעולם. היא שולטת באימפריית המזון שייסדה משפחתה, שתחת הנהגתה הפכה מחברה ישראלית גדולה עם פעילות בחו"ל לחברה בינלאומית שפעילותה ענפה.

שטראוס, 52, נכנסה לתפקיד ב־2001 לאחר תקופת הכשרה ארוכה ומפרכת שנוהלה על ידי אביה, מייסד החברה מיכאל שטראוס המאמין בתכנון מדוקדק, מסירות מלאה למשימה וביצוע קפדני. מאז הצליחה לבסס את מעמדה כמובילת החברה וכמנהיגה הפעילה בפורומים עסקיים רבים לקידום התעשייה וקידום נושאים חברתיים.

4. אפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות

אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, נחשבת ליד ימינה של שרי אריסון ונושאת בתפקידים רבים בקבוצת אריסון. היא משמשת כיו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, הזרוע העסקית של קבוצת אריסון, ומנהלת גם את המשרד המשפחתי של אריסון במיאמי. פלד מכנהת גם כדירקטורית בחברות קבוצת אריסון – בנק הפועלים, שיכון ובינוי, מלח הארץ, חברת המים Miya וכן בזרוע הפילנתרופית של קבוצת אריסון, הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון.

פלד משמשת גם כחברת דירקטוריון בוועדת ההשקעות של מכון ויצמן. תפקידה כולל ניהול עסקים בינלאומיים במגוון מגזרים פיננסיים, תשתיות, אנרגיה ומים. בין היתר, היא אחראית על קידום האסטרטגיה של חברות הבנות של אריסון השקעות, פועלת לאיתור השקעות לטווח ארוך ומפקחת על פעילותן של קרנות גלובליות בהיקפים של מיליארדי דולרים.

5. ליאורה עופר, יו"ר מליסרון

ליאורה עופר, 59, אשת עסקים ובתו של המיליארדר יולי עופר ז"ל, היא יו"ר חברת האחזקות מליסרון ודירקטורית בקבוצת עופר השקעות, מהמובילות בכלכלה הישראלית. קבוצת עופר היא בעלת השליטה בבנק מזרחי טפחות, הרביעי בגודלו בישראל ובחברת האחזקות מליסרון, המשכירה ומנהלת כיום מבני מסחר ותעשייה ששטחם הכולל כ־835 אלף מ"ר, ביניהם הקריון בקריית ביאליק, קניון רמת אביב, הגרנד קניון בחיפה וקניון רחובות.

מליסרון ומזרחי טפחות נסחרות כיום בבורסה בשווי של מיליארדי שקלים. לאחר שבמשךשנים הייתה שחקנית משמעותית בתחומה, מליסרון אף חיזקה את מעמדה לפני כשנה, עם רכישת חברת האחזקות בריטיש ישראל. מהלך זה הציב את עופר כאישה החזקה והמשפיעה ביותר בתחום הנדל"ן המניב בישראל.

לדירוג המלא – 50 הנשים החזקות ביותר בישראל 2013


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.