Forbes Israel Logo

שווה 3.8 מיליארד דולר ורוקדת עם חיילים: הכירו את לין שוסטרמן

בשבוע שעבר זכינו לראות על במה אחת בירושלים כמה מיהודים הנדבנים העשירים ביותר בעולם, שעה שהגיעו לאירוע השנתי של פרויקט תגלית. בין האישים ואלפי משתתפי הפרויקט היהודים שמלאו את האולם בבנייני האומה, אפשר היה לזהות אישה קטנה וצנומה מקפצת ורוקדת עם צעירים שהיו יכולים להיות נכדיה. מדובר בלין שוסטרמן, אחת ממקימות ומהמממנות העיקריות של פרויקט תגלית.

שוסטרמן היא אלמנתו של איש חיפושי הנפט וסגן נשיא שדולת איפא"ק לשעבר צ'ארלס שוסטרמן, שנפטר בשנת 2000. שוסטרמן בנה מאפס את חברת Samson Resources שנמכרה על ידי המשפחה בנובמבר 2011 תמורת 7.2 מיליארד דולר. כ-2 מיליארד מתוכם הועברו לקרן צ'ארלס ולין שוסטרמן, המשמשת לתרומות בישראל ובארה"ב. באותה שנה הצטרפה לין אל יוזמת התחייבות הנתינה של וורן באפט וביל גייטס, המעודדת מיליארדרים אמריקאים להתחייב להעביר את מרבית הונם למטרות צדקה לאחר מותם. כיום מוערך הונה של לין בת ה-75 ב-3.8 מיליארד דולר.


לין שוסטרמן וחייל ממשתתפי תגלית | צילום: אסף לב

היא מחלקת את זמנה בין בתיה באוקלהומה, בניו יורק ובירושלים, ואחראית על תרומות של מיליוני דולרים לישראל מדי שנה. בין השאר תרמה יותר מ-6 מיליון דולר למוזיאון ישראל, והיא אחראית להקמתם ולתקצובם של עמותות וגופים רבים העוסקים בהעצמת הזהות היהודית, חינוך, וכן מניעה וטיפול בהתעללות בילדים. מדובר בעוף נדירלמדי בין הנדבנים היהודים הגדולים, המעדיפים לתרום את מרבית כספם לארגונים וקהילות יהודיים בארה"ב. אחד הפרוייקטים המרכזיים בהם היא שותפה ותורמת הוא פרוייקט תגלית, כמו גם פרוייקטים נוספים המביאים צעירים יהודים מחו"ל לביקור בישראל, במטרה לחזק את הקשר שלהם עם מדינת ישראל.


שוסטרמן בוועידת הנשיא בירושלים ב-2011

היא נולדה בניו יורק למשפחה יהודית וגדלה בקהילה רפורמית עשירה. לאחר שפגשה את בעלה צ'ארלס, החלו השניים לתרום עבור ישראל (תרומתם הראשונה הייתה של 500 דולר במהלך מלחמת ששת הימים), והחל מ-1988 פועלת המשפחה להבאתו לישראל של כל נבחר ציבור חדש באוקלהומה.

ב-1997 רכשה לין דירה בירושלים, בה היא מבלה מספר שבועות בשנה, במהלכם היא יכולה לבקר את בנה הבכור הל המתגורר גם הוא בארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן