Forbes Israel Logo

שנה למותו: בתאילנד מתכוננים לקראת הלווית הענק של המלך

במהלך השנה האחרונה התאבלו אזרחי תאילנד על מלכם האהוב ראמה התשיעי, שהלך לעולמו. הם מתכוננים להלווייתו כבר חודשים רבים. האירוע כולו ייקח חמישה ימים שלמים. הוא יחל ב-25 באוקטובר, אז תישרף הגופה שנחה במהלך השנה האחרונה בארמון הגדול בבנגקוק. אך טקס השריפה הוא רק אחד מתוך שורה ארוכה של טקסים ששמורים ללוויות של בני המלוכה בלבד.

ועבור המלך האהוב, לא חסכו בדבר: 90 מיליון דולר הושקעו בהלוויה. חלק נכבד מהם הלך לבנייתו של מבנה המשריפה המלכותי עבוד המלך – יצירה ארכיטקטונית יוצאת דופן שמתבססת על מסורות עתיקות ועומדת במרכזו של הטקס.

ראמה ה-9. מלך מ-1946 | צילום: shutterstock

התאילנדים שכרו את האומנים ובעלי המלאכה הטובים במדינה כדי להקים את המבנה שממוקם במדשאה המלכותית, מול הארמון הגדול בבירה. ליבה של המשרפה, שמתנשאת לגובה של 50 מטרים, הוא מודל של "הר מרו" – הר קדוש לפי האמונה ההינדית, אליו מתרכזות לאחר המוות נשמות בני המלוכה, למנוחה נצחית.

המשרפה גם מעוטרת מכל צדדיה בפסלים של דמויות מיתולוגיות, כמו גם של שני כלביו של המלך וכרכרה מצופה בזהב.

מבנה המשרפה של המלך | צילום: shutterstock

כל ההכנות הללו לא צריכות באמת להפתיע, אם לוקחים בחשבון את האירוע העצום שלו מצפים בתאילנד – יותר מרבע מיליון איש צפויים לקחת חלק באירוע ההלוויה המלכותי, ויותר מ-80 אלף אנשי ביטחון יאבטחו את האירועים. במהלך שנת האבל יותר מ-12 מיליון איש חלקו כבוד למלך המת.

אחרי הכל, מדובר באירוע של פעם בחיים עבור התאילנדים. ראמה התשיעי שהיה בן 88 במותו היה המונארך ששלט הכי הרבה זמן מבין מלכי העולם. הוא קיבל את הכתר ב-1946 – אז היתה הפעם האחרונה שבה נערך טקס הלוויה מלכותי (מלבד הלוויית אחותו של המלך ב-2008).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.