Forbes Israel Logo

תבוסה לעיריית רמת גן: בג”צ קבע שעל ועדת הגבולות לסיים את עבודתה

שופטי בית המשפט העליון, נועם סולברג, אורי שוהם ומני מזוז דחו היום (א') את על הסף את עתירתה של עיריית רמת גן להפסיק את עבודת ועדת הגבולות, בראשות מנכ"ל משרד הפנים לשעבר גבי מימון, בעניין שינוי שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן מרמת גן לגבעת שמואל. "דין העתירה להידחות על הסף בהיותה עתירה מוקדמת. כידוע, בית משפט זה אינו נדרש לעתירות המוגשות לפני שהרשות קיבלה החלטה סופית לגוף העניין".

ההחלטה החד משמעית של בג"צ היא תבוסה לניסיון של עיריית רמת גן להפוך דיון מקצועי וענייני לסוגייה פוליטית.


ברודני. "מצפים לקבל את הכרעת הוועדה"

לפני כחודש הגישה עיריית רמת גן עתירה לבג"צ בדרישה למתן צו על תנאי נגד משרד הפנים, עיריית גבעת שמואל ואוניברסיטת בר אילן, בטענה כי יש לדחות לאחר הבחירות לרשויות המקומיות את החלטת ועדת הגבולות שדנה בסוגיית שינוי שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן מרמת גן לגבעת שמואל. כמו כן טענה עיריית רמת גן כי יש תקלות חמורות בהתנהלות וועדת הגבולות". כאמור, בג"צ דחה את העתירה על הסף.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני מסר בתגובה: "הניסיון של עיריית רמת גן להטיל דופי בעבודה המקצועית שעשתה ועדת הגבולות נכשל. עתה אנו מצפים לקבל בהקדם את הכרעת הוועדה".

בשנת 2014 הגישה עיריית גבעת שמואל בקשה למשרד הפנים לספח את אוניברסיטת בר אילן לשטחה המוניציפלי. בר אילן ממוקמת מזרחית לכביש 4, ומהווה חלק פיסי מהעיר גבעת שמואל, כאשר מרבית הסטודנטים גרים בגבעת שמואל. בשנת 2017 החליט משרד הפנים להקים ועדת גבולות שתבחן את הסוגיה. עיריית גבעת שמואל רואה באוניברסיטת בר אילן חלק אינטגרלי בחזון העיר האוניברסיטאית אותו היא מקדמת במסגרת תוכנית המתאר שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן