Forbes Israel Logo

תשכחו ממלחמת הסחר: שישים מיליארדרים סינים חדשים ב-2019

שישים מיליארדרים חדשים נכנסו לראשונה לרשימת 400 העשירים בסין • בסך הכל המצטרפים החדשים הללו, שגילם נע בין 33 ל-74, שווים ביחד 101 מיליארד דולר

למרות מלחמת סחר ממושכת והאטה בצמיחה, היזמים בעלי התושייה הגבוהה ביותר בסין מצאו מגוון דרכים להתעשר. 60 מיליארדרים חדשים, כולם פרט לאחד שעשה את הונו בכוחות עצמו, נכנסו לראשונה לרשימת 400 העשירים ביותר במדינה השנה, בזכות עסקים המשרתים את אזרחי המדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

הטייקונים החדשים עשו את הונם כמעט מכל תחום, החל מסוללות ביוטכנולוגיה ומכוניות חשמליות וכלה בתרופות גנריות ומוצרי טיפוח לעור. לפחות שישה מהם התעשרו ממכירה של אוכל או שתייה לצרכנים, כמו צוואר ברווז, תה, אגוזים ותבלינים. צ'ארלס ז'נגיאו לו ניסה מזלו בתחום השכרת ושירותי רכב, אך התעשר בזכות השקעה בקפה לוקין, רשת קפה פופולרית בת שנתיים שכבר מונה כמעט 3,000 סניפים ברחבי סין.

נדרש מינימום נטו של מיליארד דולר בכדי להפוך לאחד מרשימת 400 העשירים ביותר בסין השנה, לעומת 840 מיליון דולר בשנה שעברה. בסך הכל המצטרפים החדשים הללו, שגילם נע בין 33 ל-74, שווים סך של 101 מיליארד דולר. סכום זה עזר להעלות את הסכום הנקי הכולל של 400 העשירים ביותר במדינה ל-1.29 טריליון דולר, ועברו את השיא הקודם של 1.19 טריליון דולר שנקבע בשנת 2017.

מימין: צ'ן איליאן, צ'ארלס ז'נגיאו לו וסן הויקינג. צילום: .Forbes U.S


הדרך הבטוחה ביותר להכנס לרשימה השנה הייתה באמצעות מיזמים ושירותים המסייעים בחינוך ההמונים. המגזר, שצומח במהירות – דלויט מעריכים ששוק החינוך הסיני יתרחב מכ-380 מיליארד דולר בשנת 2018 ל-480 מיליארד דולר עד 2020 ו-715 מיליארד דולר עד 2025 – יצר שבעה מיליארדרים חדשים, כולל העשיר ביותר מבין המצטרפים החדשים לרשימה, לי יונגקסין. טייקון החינוך שווה כעת 9.1 מיליארד דולר, הודות לרישום החברה שבבעלותו של Offcn Education Technology, המנחה 2.3 מיליון סטודנטים בשנה, לרוב לבחינות שירות המדינה, ב-880 מקומות.

המייסד השותף שלו, וואנג ז'נדונג', הפך גם למיליארדר, וכך גם וו ג'ונבו, וו וויי ושיאו גוקינג מייסדי China East Education, שהונפקה ביוני השנה ונחשבה להנפקה הגדולה ביותר בכל הזמנים בתחום החינוך וההשכלה, יחד עם לארי שיאנג-דונג צ'ן, שהנפיק את חברת ההדרכה המקוונת שלו GSX Techedu לציבור בבורסה של ניו יורק באותו חודש.

חמישה מיליארדרים חדשים התעשרו מחברות ומיזמים בתעשיית התרופות. האו הונג, שהקים את מעבדות אסימצ'ם בצפון קרוליינה בשנת 1995, לאחר שסיים את המחקר לתארים מתקדמים באוניברסיטת ג'ורג'יה, חזר לסין שלוש שנים לאחר מכן כדי להרחיב את החברה שלו. כיום עורכת אסימצ'ם מחקר וייצור כימי עבור חברות תרופות כמו מרק, פייזר ובריסטול מאיירס סקוויב. יזמית פארמה אחרת, פן מינהוא, הקימה את פולי-פארם במחוז האי היינן בשנת 1992.

החברה הנסחרת בבורסה, שמייצרת תרופות גנריות, שווה כיום מעל 2.3 מיליארד דולר. פן היא אחת מארבע נשים בלבד מבין המתעשרות החדשות, ואחת מתוך שלוש בלבד שעשו את הונן בכוחות עצמן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן