שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15# לילך אשר טופילסקי

מנכ"לית בנק דיסקונט

לפני מעט יותר מארבע שנים נכנסה לילך אשר-טופילסקי לתפקיד מנכ"לית בנק דיסקונט, כשאתגרים רבים מונחים לפתחה. היום היא כבר יכולה לרשום לעצמה הצלחה גדולה, לאחר ששיקמה את הבנק והובילה אותו לצמיחה מרשימה.

אחד הנושאים החשובים שהצליחה אשר-טופילסקי (47) לסגור עוד בסוף 2016 היה הסכם עבודה קיבוצי עם עובדי החברה, שנותן לה שקט תעשייתי עד סוף 2018, אף שהוא עלה לה לא מעט כסף. ההסכם היה חשוב, משום שיחסיה עם ועד העובדים של הבנק קריטיים בשל תוכנית ההתייעלות (תוכנית חומש של הבנק) , שעליה התחייבה אשר-טופילסקי בפני הפיקוח על הבנקים, זמן קצר לאחר כניסתה לתפקיד בדיסקונט בתחילת 2014  – קיצוץ דרמטי בכוח אדם. מאז נכנסה לבנק, ירדה מצבת כוח האדם ביותר מאלף עובדים, מתוכם כ-600 בתוכנית פרישה מרצון שגיבשה, ולאחרונה היא הודיעה על תוכנית התייעלות נוספת לצמצום עוד אלף עובדים בחמש השנים הקרובות.

יחס היעילות התפעולית בדיסקונט נחשב עד לפני שנה לחלש ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים, והוא נדרש לתוכנית התייעלות אגרסיבית, שעליה אחראית מקרוב מנכ"לית הבנק.

נוסף על התייעלות בנושא כוח האדם, טיפלה אשר-טופילסקי בנושא ההתייעלות באמצעות מכירת נכסי נדל"ן. הבנק מכר אשתקד נכסים במרוכז בכ-100 מיליון שקל. הנכס הגדול ביותר שנמכר הוא 70% מבניין המשרדים ברחוב לילינבלום בתל אביב, שבו שכן חלק ממטהו.

אשר-טופילסקי מיישמת את תוכנית החומש שלה גם בהגדלת חלקו של הבנק באשראי הצרכני ולאחרונה היא פונה בקמפיין חכם לפלח שוק לא מטופל – הפרילנסרים. במקביל העמיקה אשר- טופילסקי בסניפים את נושא הטיפול האישי בלקוחות, לצד פיתוח אמצעים דיגיטליים מתקדמים. היא צמצמה חטיבות בבנק והקימה בו אגף דיגיטל חדש.

מאמציה נשאו פרי. הבנק רשם תוצאות טובות ברבעון הראשון של השנה, עם רווח נקי של 319 מיליון שקל – עלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הבנק רשם גידול בהכנסות וצמצום בהפרשות להפסדי אשראי. תיק האשראי של הבנק צמח ב-7% והגיע לכ-153.6 מיליארד שקל. התוצאות הטובות והצמיחה המהירה של הבנק הובילו גם לחלוקה ראשונה של דיבידנדים זה כ-20 שנה (32 מיליון שקל).

גם מניית הבנק הגיבה לניהול של אשר-טופילסקי בחיוב, ומאז כניסתה לתפקיד עלתה ביותר מ-75%.