שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

23# מיכל עבאדי בויאנג'ו

יו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות

מאז סיימה את תפקידה כחשבת הכללית באוצר בתחילת השנה שעברה, תפקיד שאותו מילאה במשך שש שנים, עלה שמה של מיכל עבאדי-בויאנג'ו כמועמדת למספר תפקידים בכירים.

תחילה פורסם כי היא המועמדת המובילה של ראש הממשלה לתפקיד נציבת שירות המדינה. התנגדותו של סגן השר ליצמן טרפדה את המינוי והובילה למשא ומתן בינה ובין שלמה אליהו, שביקש למנות אותה למנכ"לית מגדל ביטוח שבשליטתו. המשא ומתן לא עלה יפה, ולבסוף נחתה עבאדי-בויאנג'ו בבית ההשקעות פסגות, כיו"רית הדירקטוריון, תפקיד שאותו היא ממלאת מחודש פברואר האחרון.

עבאדי-בויאנג'ו (51) נולדה בחולון, בת לאם שעלתה ממרוקו ואב שעלה ממצרים. היא בעלת תואר בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית ותואר במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. לתפקיד החשבת הכללית מונתה לאחר ששימשה במספר תפקידים ניהוליים בכירים במגזר הציבורי והפרטי, בין היתר כחברת הנהלה בבנק הבינלאומי, והיתה מועמדת גם לתפקיד המפקחת על הבנקים ומנכ"לית משרד האוצר. היא היתה האישה הראשונה בתפקיד החשבת הכללית וכיהנה בהצלחה רבה תחת שלושה שרי אוצר (שטייניץ, לפיד וכחלון). לאחרונה עלה שמה של עבאדי-בויאנג'ו גם כמועמדת אפשרית להחלפתה של קרנית פלוג כנגידת בנק ישראל הבאה.

ניסיונה הרב, מקצועיותה והאמון שהיא זוכה לו, הן מבכירי המערכת הפוליטית והן מצד בכירי המשק, ממצבים את עבאדי-בויאנג'ו כאחת מהנשים חזקות והבולטות במערכת הפיננסית בישראל.