שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

9# רקפת רוסק עמינח

מנכ"לית בנק לאומי

רקפת רוסק עמינח סיימה עוד שנה מצוינת בבנק לאומי; ולראיה – את שנת 2017 הוא סיים עם תשואה להון של כ-10% ומבין כל מניות הבנקים, מניית לאומי רשמה ב–2017 את התשואה הגבוהה ביותר (של כ-35%). גם הרבעון הראשון של 2018 המשיך את המגמה עם זינוק של 17% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

רוסק עמינח (52) נחשבה ל"ילדת פלא"; עוד בעתודה האקדמית סיימה תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות בהצטיינות יתרה. את התמחותה בראיית חשבון עשתה במשרדו של אביה. בגיל 21 היתה מרצה ובמקביל החלה ללמוד לתואר שני במינהל עסקים, עם התמחות במימון, שאותו סיימה בהצטיינות. בהמשך השלימה גם תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב. בגיל 38 כבר נמנתה עם ההנהלה הבכירה של בנק לאומי ומונתה לתפקיד המנכ"לית במאי 2012.

בזכות מספר מהלכים אסטרטגיים מרכזיים שהובילה והביאו לצמיחתו של הבנק בכל הסגמנטים העסקיים, לאומי חזר לחלק דיווידנדים בשיעור של 40% מהרווח הנקי ואף החל ברכישה עצמית של מניותיו – מהלך המעיד יותר מכל על מידת האמון של הבנק בהמשך צמיחתו.

רוסק עמינח היתה הראשונה שזיהתה את הצורך בכניסת בנקים ישראליים למימון פעילות מגזר ההייטק, כאשר הקימה לפני כשלוש שנים את לאומיטק, זרוע בנקאות ההייטק של קבוצת לאומי, שכיום משרתת כ-70% מחברות ההייטק בישראל. לפני כשנתיים הקימה חטיבה ייעודית לבנקאות דיגיטלית ולאחרונה אף הודיעה על כוונתה להקים חטיבת תפעול במהלך 2019.

פרויקט נוסף שהובילה מנכ"לית לאומי בשנים האחרונות הוא הקמת הבנק הדיגיטלי PEPPER. ל-PEPPER יש כיום, כשנה לאחר השקתו, עשרות אלפי לקוחות.

הידברות שקטה, שינוי גדול

מה הייתי רוצה לשנות בארץ: "המדינה שלנו היא פלא. באמת. יש בה המון נתינה, טוב לב וערבות הדדית: אותם ערכים שמזוהים עם 'ארץ ישראל היפה'. לצד אלו, ישראל היא מאגר מופלא של חדשנות, יצירתיות ותעוזה שהופכים אותה ל-Start Up Nation. הייתי שמחה אילו היינו מתרכזים ביתרונות האדירים שלנו ומשקיעים פחות אנרגיה בביקורת שלילית ובחוסר פרגון".

דמות מעוררת השראה: "רות בדר גינסבורג – שופטת בית המשפט העליון האמריקאית. השופטת השנייה בהיסטוריה שהתמנתה למשרה הרמה הזו, ולוחמת ללא חת במאבק למען שוויון בין המינים; גינסבורג היא דמות המאגדת יכולות אינטלקטואליות נדירות עם מסירות, נחישות ואהבה גדולה למקצוע. עמדותיה הליברליות – שהקדימו את זמנן – לא גרעו ממידת ההערכה וההוקרה שלהן היא זוכה גם בקרב קבוצות יריבות לה. וכל זאת על רקע היכולת שלה לקדם נושאים טעונים ושנויים במחלוקת באמצעות הידברות שקטה, בדרכי נועם ובמסירות".