שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

40# תא"ל אריאלה קנול לזרוביץ'

ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון

תא"ל אריאלה קנול-לזרוביץ' משמשת כיועצת הכספית לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון מאז אוקטובר 2017 – האישה הראשונה בתפקיד. היא אחראית, בין היתר, על ייעוץ לרמטכ"ל בתחום התקציבי, הנחיית גופי התקציב, בקרת התקציב ויישום חוק יסודות התקציב בצה"ל. בתפקידה הקודם שימשה כראש מחלקת "תקציבי יבשה ושכר" ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל ואגף התקציבים במשרד הביטחון.

קנול-לזרוביץ' היא האישה השביעית בצה"ל שנושאת בדרגת תת אלוף והיא גם חברה בפורום המטה הכללי. "אני גאה מאוד לשרת כיועכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון", היא אומרת. "מבחינתי, הנושא המגדרי הוא כבר מזמן כבר לא עניין שמעסיק אותי, האיוש שלי במשרד הביטחון ובצה"ל הוא הדוגמה הבולטת ביותר לכך שאין תקרת זכוכית".

קנול-לזרוביץ' (42), אם לשתיים, נולדה ברומניה, עלתה לישראל והתגייסה בשנת 1997 למסלול העתודה האקדמית. היא בעלת תואר ראשון בכלכלה מהטכניון, תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת דרבי ותואר שני במדעי המדינה עם התמחות בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת תפקידה, פועלת קנול-לזרוביץ' לגיבוש המשאבים והתפיסה התקציבית לשנים הקרובות. במקביל, היא וצוות היחידה שוקדים כל העת על גיבוש ומימוש תהליכי התייעלות בתחום כוח האדם ובתחומים חדשניים נוספים, ובראשם מקורות אנרגיה חלופיים.

הפרופורציה של הקרב

דמות מעוררת השראה: "מרים פרץ – אשת חינוך מדהימה שמוכיחה לכולנו, כל יום מחדש, שחשוב לבחור באור".

חוויה שעיצבה אותי: "לאורך השירות שלי איבדתי חברים יקרים, מה שלימד אותי על הפרופורציה בחיים ועל המשמעות העצומה להוקרה ומיצוי כל יום בחברת האנשים הנפלאים בחיי".

מה הייתי רוצה לשנות בעצמי: "אני למעלה מ-20 שנה במערכת הכלכלית-ביטחונית ואני עדיין חושבת שאני צריכה להשקיע רבות בלמידה, העצמה והטמעה בתחומי עניין חדשים, בדגש על מחוללי המהפכות, כמו למשל השפעת המהפכה הדיגיטלית על המערכים הפיננסיים בצה"ל, בארץ ובעולם, על מנת לספק לצה"ל את כל מגוון הכלים להיות ערוך להגן על ביטחון מדינת ישראל במסגרת האילוצים התקציביים הקיימים".

מה מחזק אותי: "הבנות האהובות שלי ומשפחתי, שאין כמוה".