אורי בן שלמה

מנכ"ל ומייסד Jgive, בן 30

"חשבתי על הקמת המיזם בתקופה שלפני הגיוס לצבא", מספר אורי בן שלמה, מייסד עמותת Jgive. "שאפתי להקים מיזם חברתי, שמעודד את הגדלת הנתינה בתוך ישראל ומתושבי וארגוני חוץ".

לפני כשלוש שנים החליט לממש את החזון ולהקים את Jgive, שתאפשר גיוס תרומות לעמותות שונות ללא מטרות רווח. כיום משמשת הפלטפורמה הדיגיטלית שהקים כאמצעי תרומה לאחת מבין מאות העמותות השותפות בה.

"השאיפה היא לשנות את התפיסה הקיימת בחברה הישראלית בכל הקשור לשוק התרומות וליושרן של עמותות נתרמות", אומר בן שלמה. "Jgive היא עמותה ללא כוונת רווח, זו תרומה חברתית גרידא. כל הכספים המגויסים דרכה מועברים ישירות לעמותה הנתרמת".

בן שלמה למד תואר ראשון במכללת קרית אונו ותואר שני בחקר סכסוכים, ניהולם ויישובם באוניברסיטה העברית. הוא התמחה בפרקליטת מחוז ירושלים, עבד בפרקליטות המדינה ושימש כיועץ המשפטי של קבוצת מעריב – מקור ראשון.

כיום חברות ב-Jgive 500 עמותות, ביניהן האגודה למלחמה בסרטן, נט"ל, איל"ן, הוועד למלחמה באיידס והמועצה הלאומית לשלום הילד, ומתנהלים בפלטפורמה אלפי פרויקטים. מאות אלפי תורמים כבר תרמו דרכה, והיא העבירה מעל 20 מיליון שקל למגוון עמותות בישראל. בפלטפורמה ניתן לבצע גם החזרי מס באופן דיגיטלי, קבלת מדדי שקיפות על העמותה הנתרמת ועוד.