נועה אורון | 9 בספטמבר 2019
10 מתחת ל-30 מיליון: רשימת פורבס לסטארט-אפים הישראלים המבטיחים ביותר בניו יורק
כנראה שאין בעולם כולו סמל מובהק יותר להגשמת חלומות מאשר ניו יורק – ונראה שגם סצינת הסטארט-אפ הישראלית מבינה את זה, כשיותר ויותר סטארט-אפים ישראלים פותחים בשנים האחרונות משרדים בעיר הגדולה ומעבירים אליה חלק מפעילותם. חלקם כבר הצליחו בגדול – חלקם בדרך לשם.
כעת, פורבס ישראל מדרג בפעם הראשונה את הסטארט-אפים הישראליים המבטיחים ביותר בניו יורק.
רשימת ה-10 מתחת ל-30 מיליון מורכבת מחברות סטארט-אפ שצומחות במהירות, ובחרו בניו יורק כביתם הראשון – או השני – במטרה להחדיר את החדשנות שלהן לשוק האמריקאי. לכל חברה יש הצעת ערך ייחודית בתחומה, בין אם זה סייבר, פינטק, קמעונאות או תעשיות נוספות שזקוקות לטכנולוגיות פורצות דרך.
תהליך הבחירה שלנו התחיל בתחקיר מעמיק, שיחות עם מובילים בתעשייה ודיונים בתוך צוות העורכים של פורבס ישראל. הגבלנו את טווח הבחירה שלנו כשחיפשנו רק חברות צעירות יחסית, שגייסו לא יותר מ-30 מיליון דולר (עד לתאריך ה-25 באוגוסט, 2019, כשדבר הבחירה נמסר למשתתפים). יחד עם זאת, בחרנו את אלו שכבר הוכיחו שהן מצליחות למשוך לקוחות ולשמר אותם, ונהנו מצמיחה מהירה והצלחה בשוק האמריקאי.
קריטריון נוסף היה שלפחות חלק מדור המייסדים נולד בישראל או פעל בישראל. למעשה, רוב החברות שנבחרו בוחרות לנהל את כל מרכזי המחקר והפיתוח שלהן בישראל, גם אם יחידות עסקיות אחרות פועלות בניו יורק.
החברות הנבחרות ברשימה הן חלק מתזוזה של התעשייה לעבר ניו יורק בשנים האחרונות. "בעבר ראינו בניו יורק בעיקר חברות B2C, בתחומים של אד-טק או וידאו, אבל עכשיו אנחנו רואים חברות בתחומים כמו תוכנות ארגוניות, פינטק, סייבר וקמעונאות, שמתמקדות בביג דאטא ובבינה מלאכותית", אומר גיא פרנקלין, מנכ"ל פלטפורמת החדשנות SOSA NYC. סוסה נבחרה לאחרונה לבנות ולתפעל את Global Cyber Center, כחלק מיוזמת Cyber NYC, אחת מיוזמות הטכנולוגיה הרבות של תאגיד הפיתוח הכלכלי של עיריית ניו יורק, שמושך חברות טכנולוגיה רבות לתפוח הגדול.
החיים בעיר הגדולה
מאות סטארט-אפים ישראלים פועלים כרגע בניו יורק. זה אך הגיוני לפתוח משרדים או מרכז תפעולי בעיר, מכיוון שהלקוחות והמשקיעים מתרכזים כאן. ניו יורק היא הבירה הפיננסית של העולם, עם המוסדות הפיננסים והבנקים הגדולים בעולם, כמו גם שחקנים מובילים בקמעונאות ובאי-קומרס.
ניו יורק הופכת למרכז משמעותי עבור ענקיות הטכנולוגיה. גוגל מתכוונת להכפיל את הנוכחות שלה בעיר, ופייסבוק מרחיבה את המשרדים שלה. מובילי תעשייה נוספים כמו Salesforce ו-Spotify בחרו בניו יורק למרכז העשייה שלהם, כמו גם מותגים רבים שפונים ישירות לצרכנים (DTC).
אחד הדברים הקשים ביותר עבור סטארט-אפים ישראלים שעוברים לניו יורק, או לארה"ב באופן כללי, הוא הבנת האופן השונה שבו מנהלים עסקים בשוק הזה. ההבדלים התרבותיים בין ישראלים לאמריקאים אדירים, במיוחד כשמנסים לסגור עסקאות. "עסקים ישראלים הם מאוד ישירים וחדים. אם אתה לא רוצה לחתום על עסקה, אתה פשוט תגיד זה", אומר גיא פורה, המייסד של האקסלרטור Playground לסטארט-אפים בניו יורק. "אמריקאים בבסיסם מאוד מנומסים ונחמדים. 99% מהישראלים לא יודעים לזהות אם הצד השני באמת רוצה לחתום על עסקה, או פשוט מתנהג בנימוס. לעיתים קרובות מדי זה מוביל לפספוס של הזדמנויות, וגם לתחושות של תסכול ועוינות".
דרך אחת להתגבר על הפערים התרבותיים היא לשכור טאלנטים מקומיים. "ככל שיש לך פחות גיוון בהתחלה, כך יהיה לך קשה יותר ליצור את התרבות הזאת בהמשך. לכן חברות צריכות לשכור עובדים מקומיים מוקדם ככל האפשר", מסביר ליאור פרושאור, שותף ודירקטור בקרן Hanaco Ventures, קרן הון סיכון שפועלת בניו יורק ובתל אביב ומשקיעה בסטארט-אפים מהאקו-סיסטם הישראלי. "זה יתרון אדיר לשכור אנשים מקומיים שעבדו בחברות ישראליות או בחברות זרות בעבר, ויודעים איך לנהל את הפערים התרבותיים".
רשימת פורבס: 10 מתחת ל-30 מיליון דולר
Commonsense Robotics
קטגוריה: תפעול לפי דרישה
מייסדים: אלרם גורן, אייל גורן, אורי אברהם, שי כהן
עובדים: 130
הון שגויס: 26 מיליון דולר
משקיעים: Innovation Endeavors, Aleph, Playground Global
בסביבת הצריכה המקוונת שבה אנחנו חיים, יש ציפייה שגם המשלוחים יהיו מהירים. לא רק בתוך יממה – אלא בתוך שעה. על אף שאלה חדשות מעולות לצרכנים, זה כאב ראש רציני לקמעונאים. אתגר "הקילומטר האחרון" לא חדש לאף אחד שעובד בקמעונאות, וטכנולוגיות חכמות יכולות לסייע בהפחתת עלויות תוך שהן מגבירות את שביעות הרצון של הלקוחות.
חברת CommonSense Robotics מסייעת לקמעונאים להציע שירותי שילוח בתוך שעה, באמצעות מיקרו מרכזי תפעול שנבנו במרכז העיר. השירות הזה, של שרשרת האספקה לפי דרישה, נוסד ב-2015 ומשתמש ברובוטיקה וב-AI. המייסדים מבטיחים שהוא מצמצם את ההוצאות התפעוליות. "אנחנו לא מתחרים באמזון, אנחנו מאפשרים לאחרים להציע לוגיסטיקה שוות ערך ואף טובה יותר לזו שאמזון מציעה", מסביר אלרם גורן, שותף מייסד ומנכ"ל החברה.
בשנות קיומה הספורות גייסה החברה לקוחות גדולים בישראל, כמו סופר פארם ורמי לוי. עשרה מרכזי תפעול חדשים ייבנו בישראל בשנים הקרובות, ובקרוב ייפתח הראשון בתל אביב.
שלא כמו סטארט-אפים אחרים שנכנסים לשוק האמריקאי, לא רק ש-CommonSense Robotics פותחת משרד מכירות בניו יורק, אלא גם שורה שלמה של מרכזים ייפתחו בעיר. "יקר יותר לפעול בניו יורק מאשר בתל אביב, אבל העיר מייצגת הזדמנות אדירה עבורנו", מוסיף גורן.
Aquant
קטגוריה: תוכנה ארגונית (אנטרפרייז)
מייסדים: אסף מלוכנא ושחר חן
עובדים: 35
הון שגויס: 12.8 מיליון דולר
משקיעים: Lightspeed Venture Partners, World Trade Ventures (WTV), Angular Ventures, Silvertech Ventures
"דמיינו איך זה יהיה להכניס אנשים חדשים לארגון, ולאפשר להם לצבור ניסיון של 20 שנה ב-20 שניות", כך מתאר שחר חן, שותף מייסד ומנכ"ל Aquant את הפתרון שמציעה החברה שלו. זאת אכן דרך יעילה לפשט את מה שהוא והצוות שלו עושים.
חברת Aquant, שנוסדה ב-2016, רותמת את הבינה המלאכותית כדי לגשר על בעיית פערי הידע שמתלווה לתפעול של ציוד מסובך ומוצרים עשירים בטכנולוגיה. החברה מציעה המלצות לפעולה לכל מקרה של כשל בציוד. "אנחנו יכולים לנתח מידע מובנה או לא מבנה וליישם אותו לטובת הטכנאים הכי פחות מיומנים, כך
שהם יוכלו לקבל החלטות כמו האדם המנוסה ביותר בחברה. כך אנחנו מגדילים את זמן השימוש בציוד", מסביר חן.
על הלקוחות בארה"ב נמנים ענקיות כמו J&J, Stryker והום דיפו. החברה מתכננת להתרחב לאירופה בשנה הבאה ובהמשך למזרח הרחוק. על אף שהמכירות והשיווק פועלים מחוץ לישראל, מרכזי המחקר והפיתוח עדיין נשארים במדינה.
Firedome
קטגוריה: סייבר – אינטרנט של הדברים (IoT)
מייסדים: מוטי שקולניק, אור חן ושרון מירסקי
עובדים: 25
הון שגויס: 4.5 מיליון דולר
משקיעים: World Trade Ventures ומשקיעים פרטיים מתעשיית האלקטרוניקה לצרכנים
מתקפת סייבר על האינטרנט של הדברים (IoT) עשויה לנתק את הטלוויזיה החכמה של יצרן מסוים מהאינטרנט, או לגרום לכל המזגנים החכמים בבניין מסוים להתנתק בבת אחת. עם יותר מ-8 מיליארד מכשירים שמחוברים לאינטרנט כרגע – מספר שצפוי לצמוח ל-21 מיליארד ב-2025 – הצורך בהגנת סייבר ייעודית ל-IoT גובר במהירות.
חברת Firedome, שנוסדה ב-2018, מציעה הגנת סייבר אקטיבית, בגיבוי אנליטיקה, תובנות וניהול אבטחת סייבר. החברה פועלת בניו יורק ובתל אביב ומעסיקה מומחי סייבר ואנליטיקה, תוך שהיא מנצלת את הטאלנטים הייחודיים שניתן למצוא רק בישראל: "רבים מהעובדים שלנו מגיעים מיחידות סייבר צה"ליות, והניסיון שלהם לא יסולא בפז", אומרת שרון מירסקי, השותפה המייסדת של Firedome וסמנכ"ל התפעול של החברה. מוטי שקולניק, שותף מייסד ומנכ"ל החברה, ניהל את יחידת הסייבר של משרד ראש הממשלה.
פתרונות רבים בתחום מבוססים על אבטחה במהלך התכנון, ולא משתנים עם הזמן, אומרת מירסקי, אך איומי סייבר ל-IoT דורשים פתרונות דינמיים שמתפתחים כל הזמן, כשהתוקפים נהיים מתוחכמים יותר. הפתרון של Firedome יכול להגן על מכשיר מסוים ממתקפה שזה עתה זוהתה, וליישם באופן אוטומטי את אותה טקטיקת הגנה על מכשירים דומים. כך הפתרון מתאים את עצמו במהירות לאיומים חדשים – ולמגוון רחב של מכשירים.
Snappy
קטגוריה: פלטפורמה למתנות
מייסדים: חני גולדשטיין, דביר כהן
עובדים: 45
הון שגויס: 10 מיליון דולר
משקיעים: 83North, Hearst Ventures
זוכרים איך פעם קיבלתם מהמעסיק שלכם סט מגבות לחגים, למרות שלא באמת נזקקתם למגבות נוספות? או שלכבוד תחילת שנה קיבלתם מהבוס שובר לרשת מסעדות שאתם ממש לא מחבבים?
בזמן שהמאבק על עובדים טובים מחריף, קשה יותר מאי פעם לוודא שהעובדים מרגישים מוערכים ומלאי מוטיבציה. Snappy עוזרת למעסיקים לתת מתנות שמתאימות לצרכים האישיים של העובדים, באמצעות
תוכנית תמריצים שמגייסת מוצרים וחוויות ממגוון מותגים וקמעונאים. באופן הזה, עובד יכול לבחור את המתנה שלו משורה של אפשרויות, והמעסיק לא צריך לנחש אם הוא יעדיף מכשיר אלקטרוניקה ביתי או כרטיסים לסרט.
"הרעיון היה לשלב את ההתרגשות מקבלת מתנה מוחשית, ביחד עם הגמישות של שובר מתנה", אומרת חני גולדשטיין, שותפה מייסדת ומנכ"ל Snappy, שהוקמה ב-2015. החברה התחילה כמרקט פלייס שאיפשר ללקוחות לשלוח מתנות לחברים, אבל עם העניין הגובר שהגיע מארגונים וחברות, החברה שינתה כיוון ופנתה למתן פתרונות לארגונים.
כיום יש כבר למעלה מ-400 חברות שמשתמשות בפלטפורמה של Snappy. לחלק מהלקוחות יש למעלה מ-30,000 עובדים. כדי לוודא שגם בהיקפים האלה יקבלו כל העובדים את המתנות שלהם בזמן, חברה Snappy למפיצים כמו אמזון, בסט ביי ו-Cloud 9 Living.
ל-Snappy יש משרדים בישראל ובאוקראינה, בעיקר למחקר ופיתוח, אך המכירות והשיווק פועלים מניו יורק. החברה משתתפת גם במחזור השלישי של אקסלרטור הקמעונאות של XRC Labs
PlainID
קטגוריה: ניהול זהויות
מייסדים: גל חלמסקי ואורן אוחיון הראל
עובדים: 55
הון שגויס: 13 מיליון דולר
משקיעים: Viola Ventures, Capri Ventures and Springtide Ventures, iAngles
קל לשלוט במידע ובהעברתו בתוך קבוצה קטנה, אבל כשארגונים מתפתחים וצומחים ומעסיקים אלפי עובדים, מרמות הנהלה שונות ומצוותים מגוונים, או אלפי לקוחות מסביב לעולם – קשה יותר להבין מי הוא מי ולמי יש הראשה לאיזה מידע.
ארגונים נדרשים להתמודד עם שני אתגרים בתהליך. הראשון הוא היכולת להבין למי יש גישה למשאבים הכי חשובים שלך, ולשלוט במידת הנגישות שלהם. השני הוא סביב ניהול המידע והתנהלות בהתאם לרגולציה כשמשיקים שירותים חדשים. הססמה של PlainID היא "The Authorization Company", בדיוק מהסיבה הזאת. מייסדי החברה מנסים להפוך את תהליך האישור למהיר וקל יותר ליישום, או כפי שאורן אוחיון הראל, שותף מייסד ומנכ"ל החברה, מתאר את זה: "להפוך את הזהות למידע שניתן לצרוך".
החברה, שנוסדה ב-2014, מספקת פלטפורמה שמאפשרת לארגון לשלוט בכלל ההרשאות שלו. בניגוד לפלטפורמות ארגוניות אחרות, המוצר של PlainID מבוסס על ההיגיון העסקי של הארגון. הפלטפורמה מאפשרת לצוות ליישם כל סוג של כלל שמתאים להם, בלי צורך להשתמש בקוד. הפלטפורמה של "הראשה כשירות" חוסכת את הצורה לפתח תהליכי אימות מורכבים לכל אפליקציה או שירות בצורה נפרדת. זה הופך את תהליך האימות למהיר יותר, ומייצר החזר השקעה (ROI) מהיר יותר בהשקת מוצרים חדשים.
בין לקוחות PlainID נמנה הבנק העולמי, פרדי מק, SAP ועוד. "אנחנו עובדים עם ארגונים שנמצאים תחת רגולציה משמעותית, שפועלים בסביבה מורכבת, ומשתמשים בשירותים היברידיים בענן או בשטח. רובם נמצאים בעיצומו של תהליך שינוי טכנולוגי משמעותי", מסביר אוחיון הראל.
לחברה יש 15 עובדים בניו יורק, כשכל המחקר והפיתוח של PlainID מתבצע בישראל.
Axonius
קטגוריה: ניהול נכסי סייבר
מייסדים: מור אבידור ברטוב, דין זיסמן ועופרי שור
עובדים: 50
הון שגויס: 37 מיליון דולר (סבב ב' של גיוס 20 מיליון הוכרז ב-27 באוגוסט)
משקיעים: OpenView Venture Partners, Bessemer Venture Partners, YL Ventures, Vertex Ventures
Axonius היא פלטפורמה לניהול נכסי סייבר שמאפשרת לצוותי IT ואבטחה לנהל ולאבטח את כל מכשירי הארגון. החברה, שנוסדה ב-2017, עובדת עם ארגונים גדולים, כמו הניו יורק טיימס ו-Schrier Electric, כמו גם ארגונים בינוניים, אבל המטרה היא להגיע לכל סוגי הארגון הקיימים. "בעוד שתעשיית האבטחה מציעה ערך באמצעות מניעת סיכונים או הפחתת סיכונים מאיומים קיימים, הפתרון שלנו הוא כלי שבו יכולים צוותי האבטחה להשתמש", אומר דין זיסמן, שותף מייסד ומנכ"ל Axonius. "אני חושב על הלקוחות שלי כבטמן, ואני רוצה לתת להם בטמוביל. אני לא רוצה להחליף את בטמן. אני לא רוצה להגיד שאנחנו בטמן, וזאת גישה מאוד שונה מזו של שאר השחקנים בתחום, שמבטיחים משהו כמו 'הפתרון שלנו יפתור לכם את כל הבעיות'".
שלושת המייסדים של Axonius שירתו ב-8200, והיו אחראים לאיסוף מודיעין ופענוח. זיסמן הוא בוגר רשימת 30 מתחת ל-30 של פורבס ישראל ב-2017, וכרגע מנהל את הצוות של Axonius בניו יורק, כשמרכזי המחקר והפיתוח של החברה פועלים בתל אביב.
החברה הכריזה על גיוס סבב ב' ב-27 באוגוסט, אחרי שנבחרה לרשימת ה-10 מתחת ל-30 מיליון דולר. לכן, למרות שהיא חורגת מגבולות הגיוס שהוגדרו (היא גייסה עד היום 37 מיליון דולר), היא נכללת ברשימה.
Skyline.ai
קטגוריה: טכנולוגיית נדל"ן
מייסדים: אמיר לייטרסדורף, גיא ציפורי, אור הילטש ועירי עמירב
עובדים: 40
הון שגויס: 25 מיליון דולר
משקיעים: Sequoia Capital Israel, TLV Partners, JLL Spark, NYCA, Arbor Ventures, Mindset Ventures, iAngels, DWS Group
"אנחנו חושבים שבתוך חמש-עשר שנים, הדרך היחידה להשקיע בנדל"ן תהיה באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית", מצהיר גיא ציפורי, שותף מייסד ומנכ"ל Skyline.ai.
איך ניתן לרתום בינה מלאכותית לענייני נדל"ן? באמצעות מידע. הרבה מידע. למעשה, Skyline.ai כבר מחוברת ליותר מ-200 מקורות מידע, עם למעלה מ-10,000 נקודות דאטא עבור נכסים משפחתיים בארה"ב, עם היסטוריה של 50 שנה. החברה, שנוסדה ב-2017, משתמשת בבינה מלאכותית כדי לחלץ תובנות וליצור תחזיות בניסיון להבין מה צפוי לקרות לערך הנכס, לשכירות ולתפוסה וכו'.
למרות שניתן היה לחשוב שזאת חברת תוכנה כשירות (SaaS) קלאסית, המודל העסקי של Skyline.ai שונה. החברה עובדת בשיתופי פעולה עם חברות נדל"ן מסרחי (לרוב מנהלי השקעות גדולים או מתפעלי נדל"ן) כדי ליצור אסטרטגיות השקעה, לזהות הזדמנויות וליצור מכשירים להשקעה שמבוססים על AI.
ברגע שהם מאתרים הזדמנות להשקעה, Skyline.ai והשותפים שלה רוכשים את הנכסים ביחד. השותפים מביאים כסף ושני הצדדים חתומים על שותפות מוגבלת. מכיוון ש- Skyline.aiמביאה משקיעים משל עצמה, החברה יכולה לגבות את דמי הניהול ולקדם את העסקה, וכך הם מרוויחים כסף.
לחברה יש משרדים בניו יורק ובתל אביב. "זכינו לקבלת פנים חמה באקו-סיסטם הנדל"ן הניו יורקי, שפתוח מאוד לטכנולוגיות חדשות, ואנחנו מצפים מאוד לשנים הקרובות", אומר ציפורי. הצוות ב- Skyline.aiמקווה לבצע 15 עסקאות ב-18 החודשים הקרובים, ובתוך שלוש שנים לנהל נכסים בשווי 2 מיליארד דולר.
Showfields
קטגוריה: קמעונאות
מייסדים: אמיר צביקל, טל צבי נתנאל, קייטי האנט
הון שגויס: 9 מיליון דולר
משקיעים: Hanaco Ventures, SWaN & Legend Venture Partners, Rainfall Ventures, Communitas Capital and IMAX CEO Richard Gelfond
חברת Showfields הוקמה ב-2017 במטרה לאפשר לכל מותג בעולם להגיע לנוכחות פיזית. "בדיוק כמו שלפני עשר שנים חברות הבינו שהן זקוקות לאתר, ולפני חמש שנים מותגים הבינו שהם צריכים אי-קומרס בתוך האתרים שלהם, אנחנו מאמינים שבחמש השנים הקרובות המותגים יבינו שהם זקוקים לנוכחות פיזית, מקום שאליו אפשר להיכנס, לגעת, למשש ולרכוש את המוצר שלהם", אומר טל צבי נתנאל, שותף מייסד ומנכ"ל Showfields.
אם תשאלו כל עוזרת אלקטרונית אישית, "מה החנות המעניינת ביותר בעולם", היא מיד תענה: "Showfields" (באמת, תנסו את זה בבית). זה בדיוק מה שניסו מייסדי החברה ליצור כשבנו את החנות שלהם בסוהו, ניו יורק. הכניסה ל- Showfieldsלא מרגישה כמו כניסה לחנות כלבו, אלא לחוויית גילוי של אמנות וטכנולוגיה. המוצרים המוצגים כוללים קעקועים זמניים שמחזיקים 30 יום, תיקי מעצבים וינטג' שנאצרו על ידי משפיענים באינסטגרם, ומיטה שמנטרת את הטמפרטורה שלכם כשאתם ישנים.
לאחרונה השיקה החברה את The House of Showfields, חוויה ראשונה בעולם שמחברת בין תיאטרון לצרכנות. כל אדם יכול להזמין סיור ולעבור חוויה שנמשכת 25 דקות, בין דלתות סודיות, תוך שהוא פוגש דמויות מעניינות, מסתכל על מוצרים ונהנה מהחדרים הצבעוניים. צבי נתנאל אומר שכבר 25,000 איש הזמינו את החוויה.
Showfields פיתחה פלטפורמה מקוונת שבה מותגים יכולים לבחור כמה זמן הם רוצים להיות מוצגים בחנות, וזאת מסונכרנת עם פלטפורמת האי-קומרס של Showfields שמחליטה איזה פריטים יוצגו בחנות, פיזית, ואלו יהיו זמינים רק אונליין. "זה פשוט כמו להקים אתר של Wix", אומר צבי נתנאל.
עוד שתי חנויות של החברה בארה"ב ייפתחו ב-2020, מחוץ לניו יורק. בינתיים מתכננת החברה להרחיב את צוותי המחקר והפיתוח שלה בישראל ולשפר את המערכת המקוונת שלה.
Homeis
קטגוריה: קהילות מהגרים מקוונות
מייסדים: חנן לשובר ורן הר נבו
עובדים: 20
הון שגויס: 16 מיליון דולר
משקיעים: Spark Capital, Canaan Partners, The Chernin Group, Samsung Next, Tim Armstrong, Alexis Ohanian
מעבר לארץ חדשה עשוי להיות מאתגר: קשיי שפה, היעדר של רשת משפחתית או חברית, והקשיים של גישה למידע שעשוי לסייע לכם להשתלב. 260 מיליון מהגרים מסביב לעולם מתמודדים עם אותם אתגרים.
Homeis נוצר כדי לסייע למהגרים להשתלב באמצעות קהילות מקוונות חזקות עם אנשים מקומיים שנולדו במקומות אחרים. האפליקציה מחברת בין מהגרים ומסייעת להם עם משימות קריטיות, כמו מציאת שירותים מקומיים, הכרת החברה החדשה שלהם וחיבור עם אנשים שנמצאים במצב דומה לשלהם.
"אנחנו בונים רשת אינטרנט טובה יותר למהגרים", אומר רן הר נבו, שותף מייסד ומנכ"ל החברה, שיצר את Homeis ב-2017 אחרי שחווה כמה מהקשיים האלה בעצמו. "הגעתי לכאן לפני 11 שנה והבנתי שהאינטרנט לא מציע את כל מה שהוא יכול כדי לפתור את הבעיה הזאת. קהילות מהגרים קיימות אלפי שנים, לא המצאנו אותן. אבל מהחוויה האישית שלי הרגשתי שאני ממש צריך אחת כזאת, ושהגיע הזמן ליצור אותה".
אחרי שהכריזו על סבב הגיוס האחרון שלהם באוגוסט, ל-Homeis יש מימון בגובה 16 מיליון דולר עד כה. החברה מתמקדת כרגע בבניית מאגר המשתמשים שלה ולא במוניטיזציה. יחד עם זאת, הזדמנויות פיננסיות הן חלק מהתוכניות העתידיות שלהם: "עשרות שירותי פינטק למהגרים נוצרו בחמש השנים האחרונות, משירות בריאות ועד ביטוח והלוואות", אומן הר נבו. "אנחנו מאמינים שאם נשלב את השירותים האלה באפליקציה שלנו, נגיע לרווחים".
Homeis מתכננת להשיק את המוצר שלה למהגרים ממקסיקו בארה"ב באוקטובר, ולהשיק את שאר הקהילות ההיספניות בששת החודשים שאחרי. החברה הוקמה בניו יורק, אך יש לה צוות בתל אביב. "כמו ארה"ב, גם ישראל היא מדינה של מהגרים. אז זה לא עניין פיננסי או חברתי, זה בדי.אן.איי שלנו".
BrandTotal
קטגוריה: טכנולוגיית שיווק (MarTech)
מייסדים: אלון ליבוביץ', אמיר לשמן, עומר רמות ואורן דור
עובדים: 30
הון שגויס: 8 מיליון דולר
משקיעים: Glilot Capital, KDC media fund, Flint Capital, NHN Investment and One Way Ventures, SJ Labs
אף אחד מאיתנו לא יופתע לגלות שגבר בן 40 רואה מודעות שונות בעמוד הפייסבוק שלו מאלה שרואה ילדה בת 17. זה אולי טוב למותג אחד, אבל לא מוצלח עבור המתחרים, שלא יכולים לעקוב אחרי הקמפיינים של המתחרים שלהם. התופעה הזאת נקראת "dark marketing", "הצד האפל של השיווק", והוא מורכב מניסיונות שיווק מפולחים מאוד, מותאמים אישיים ומטורגטים. הבעיה עם הצד האפל של השיווק היא היעדר השקיפות של המשווקים כשהם מנסים לעקוב אחרי המתחרים.
אלון לייבוביץ' חשב על הרעיון להקים את BrandTotal כשנתקל בדיוק בבעיה הזאת בזמן שעבד עבור מקאן. השותפים המייסדים שלו, שהגיעו מהמודיעין הישראלי, הציעו להשתמש בכלים של אבטחת סייבר, למידת מכונות ומתודולוגיות בינה מלאכותית כדי לפתור את אתגר השיווק האפל.
התוכנה של BrandTotal מסוגלת לזהות, לאסוף, לגבש ולהאיר קמפיינים כאלה בזמן אמיתי. החברה מספקת אנליזות שיווק למותגים גדולים ולארגוני שיווק. "אנחנו עושים הנדסה הפוכה לאסטרטגיית השיווק של המתחרה שלך, מאירים את הצד האפל של השיווק ומאפשרים למותגים להיות גמישים וזריזים בהתאמת האסטרטגיה שלהם בזמן אמיתי", אומר לייבוביץ'.
לייבוביץ' עבר לניו יורק לפני שנה, והנהלת החברה פועלת כעת מהעיר, בעוד שהמחקר והפיתוח ממשיך לפעול בתל אביב.
לדברי BrandTotal, הם עובדים עם מפרסמי ה-Fortune500 הגדולים בעולם. לייבוביץ' מאמין שזה רק קצה הקרחון. "התקציבים הגדולים ביותר בארגון כפופים לסמנכ"ל השיווק. מחלקות שיווק שוכרות היום עובדים לתפקידים כמו מנהל טכנולוגיית שיווק, ואני רואה שהביקוש למוצרים שלנו גובר".