שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

21# קרין אייבשיץ-סגל, ד"ר דורית דור, ד"ר איה סופר

מנהלות פיתוח

קרין אייבשיץ-סגל, דורית דור ואיה סופר אחראיות יחד על כעשרת אלפים מוחות מבריקים שעובדים במרכזי הפיתוח של שלוש מענקיות הטכנולוגיה בישראל – אינטל, צ'ק פוינט ו-IBM. במחלקות שתחת אחריותן פותחו מוצרי הדגל של החברות: מהמילה האחרונה של שבבי המחשבים, דרך טכנולוגיות משוכללות להגנת סייבר ועד רובוט שיודע לנהל ויכוח עם בן אנוש.

קרין אייבשיץ-סגל מכהנת כמנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, אחד משלושת התפקידים הבכירים ביותר בהנהלה המקומית של החברה, וכן כסמנכ"לית באינטל העולמית. בזמן כהונתה הרחיבה אינטל את פעילותה בתחום הבינה המלאכותית, זכתה בהכרה עולמית בתחום הסייבר וממשיכה לפתח את מוצר הדגל של החברה – מעבדי דור העתיד.

תחת אחריותה של אייבשיץ-סגל כל מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל. במרכזים אלה, הממוקמים בירושלים, חיפה, יקום ופתח תקווה – מועסקים 7,000 איש, בהם מהנדסות ומהנדסים האחראים לפיתוחם של כמה מהמוצרים המשמעותיים ביותר של החברה.

שנות דור

עבור ד"ר דורית דור, תפקידה הנוכחי (סמנכ"ל המוצרים, מחקר ופיתוח) הוא אחרון בשורה של תפקידם שאותם מלאה בצ'ק פוינט ב-24 השנים האחרונות. דור הצטרפה אל החברה בשנת 1995, אז מנתה רק 15 עובדים. כיום היא אחראית על מעל 1,400 עובדים.

אהבתה למתמטיקה ולמחשבים הובילה את ד"ר דור ללימודי מחשבים בעתודה האקדמית של צה"ל ואחר כך ליחידת המודיעין היוקרתית 8200, כשבמהלך שירותה השלימה דוקטורט במדעי המחשב ואף זכתה בפרס ביטחון ישראל.

"השירות הצבאי היה עבורי תמהיל ייחודי של כישרון אנושי גדול ומגוון בכל פינה ביחידה, התמודדות יומיומית עם אתגרים ובעיות שבמבט ראשון נראות כבלתי פתירות, אך ההון האנושי מוכיח שאפשר בהחלט לפתור אותן, וכל זאת לצד ניהול מאתגר בגיל יחסית צעיר", היא מספרת.

לצד פעילותה בצ'ק פוינט דור חברת דירקטוריון בארגון She Codes;, ששם לעצמו מטרה להרחיב את מספר מפתחות התוכנה בישראל. בנוסף משמשת דור כמנטורית בתוכניות העצמה נשית וקידום תחום הטכנולוגיה בישראל. "ישראל, כמדינה, חייבת להשקיע במתן הזדמנות שווה ככל הניתן לכלל החלקים שבה – בין שבמסגרת בתי הספר או בפעולות ההעשרה", היא מסכמת.

גם אני יכולה

לאחר 20 שנה ב-IBM מונתה לפני כשנה ד"ר איה סופר לתפקיד סגנית נשיאה עולמית למחקר טכנולוגיית הבינה המלאכותית בחברה. ממעבדת המחקר שבה היא יושבת בחיפה היא מנהלת את פעילות הפיתוח והמחקר שמבצעת החברה ב-12 מעבדות ברחבי העולם.

בשנים האחרונות מקדמת סופר את פיתוחי החברה בתחומי ראיית המכונה וזיהוי השפה. אחד מהפרויקטים שבהם היא גאה במיוחד הוא הדיבייטר – מערכת המסוגלת לנהל דיבייט איכותי ומעמיק עם אדם בזמן אמת ולסייע לו לקבל החלטות מושכלות ללא הטיה אנושית. "הדור הבא של הטכנולוגיה הזו גם ישלב חוכמת המונים בכלי שיכול לשמש, למשל, מנהלים כדי לאמוד את עמדות בעלי העניין לפני קבלת החלטה", היא מסבירה.

לסופר, בעלת דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת מרילנד, עבר גם בנאס"א, שם התמחתה בניהול מאגרים גדולים של מידע טקסטואלי וויזואלי.

"אני רוצה להעניק לדור הצעיר מהניסיון הרב שצברתי", אומרת סופר. "IBM היתה הראשונה שמינתה דירקטורית עולמית וחברת הנהלה עוד בשנות ה-30 של המאה הקודמת ומעולם לא ראתה במגדר כמחסום בפני קידום מקצועי. אני מקווה שיהיו נערות ונשים צעירות שיראו את הדרך הזו ויגידו לעצמן לא רק שזה אפשרי, אלא 'גם אני יכולה'".