שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

מאיה רייק

מעצבת אופנה, בת 20

כבר בגיל 16 הגשימה מאיה רייק את החלום שלה – לפתוח בית אופנה.

לא חלף זמן רב עד שהציגה בפעם הראשונה בשבוע האופנה של מילאנו את קולקציית סתיו-חורף 2017 של בית האופנה, אז גם הרגישה לראשונה את התגובות וההתעניינות התקשורתית במותג, והבינה שפתחה את הדלת אל תעשיית האופנה העולמית. לאחר מכן הגיעו גם שבועות האופנה של פריז וניו יורק.

בתוך התהליך העיצובי והעסקי שלה בפיתוח בית האופנה וכחלק מהרצון שלה לנקוט עמדה ולהביע את אמונותיה באמצעותו, החליטה רייק להשיק לייבל שנושא את השם I'M FURLESS.  הלייבל מאגד בתוכו את כל פריטי הפרווה האקו סינטטית של בית האופנה ומבטא את החשיבות שבית האופנה מייחס להמנעות מפגיעה ומהתעללות בחיות.

המעצבת הישראלית הצעירה החלה למשוך לא מעט תשומת לב בעולם האופנה. בשנת 2017 פורסמה עליה כתבה במגזין האופנה הנחשב ווג, וכתבות נוספות פורסמו בתקשורת העולמית והישראלית, והיא נחשבת למעצבת האופנה הישראלית הצעירה ביותר שהגיעה להצלחה כזו בענף האופנה הבינלאומי. היא אמנם לא מגדירה את עצמה כאשת עסקים אבל מעורבת ושותפה בכל שלב בהתפתחות של בית האופנה ומקבלת את ההחלטות שיובילו את העסק קדימה.

״ההתעניינות בי ובמותג שלי בתקשורת היא לא דבר מובן מאליו", היא אומרת. "התחושה שיש רצון חזק של אנשים מבחוץ להיות חלק מהדרך שלי וללוות את ההתפתחות האישית והמקצועית שלי נותן לי רוח גבית להמשיך ולהביע את עצמי, לתקשר את הערכים שלי ואת מסע חיים שלי דרך בית האופנה. זה מרגש ומחמיא מאוד לקבל הכרה ממגזינים שתמיד קראתי וחלמתי עליהם כילדה קטנה״.

בית האופנה של רייק, יחסית לעסק חדש בעולם האופנה, רושם גידולים יפים משנה לשנה. הוא מיוצג בשואורום נחשב במילאנו ובימים אלו מתנהלים מגעים להפצת המותג באמריקה.

״למרות ההישגים שלי אני עוד בתחילת הדרך ויש עוד המון פסגות שהייתי רוצה לכבוש. השיטה שלי היא להציב לעצמי יעדים בהם אני יכולה לעמוד ולהמשיך הלאה״.