שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בחסות

אחד בשביל כולם בשביל אחד

"ברק, קח את הקפה למוטי מקומה שלוש", אומר ישראל בר לוי (39), מבעלי WayCup Coffee לבריסטה שלו, שבדיוק חזר מעוד משלוח של קפה ללקוח.

"הוא בבידוד, ורצינו לעשות לו הרגשה טובה על הבוקר, להראות שחושבים עליו, לדאוג שהטעם המוכר של הקפה הראשון של הבוקר שלו, יהיה אותו טעם", מסביר אופיר בן הרוש (40), השותף השלישי בנוסף לבר לוי ואסף גרציאני (41) ברשת בתי הקפה הקטנה.

אותה הרגשה טובה שעליה מדבר אופיר, היא מוטיב חוזר בסיפור של שלושת השותפים. כשהתפרצה הקורונה הם הרימו מערך משלוחים ללקוחות פרטיים ולמשרדים, בשביל לשרוד, אבל גם כדי לשמור על המצב רוח – שלהם ושל הקהילה שבנו סביב בתי הקפה שלהם.

"נתקענו עם הרבה מלאי והיינו חייבים לחשוב בצורה יצירתית בשביל לסיים אותו", מספר בר לוי, "אז הקמנו מערך משלוחים בצורה מאוד ספונטנית, מעכשיו לעכשיו, והתחלנו לשלוח ללקוחות שלנו בעצמנו את הקפה. זה נתן להם הרגשה טובה שהעולם עוד ממשיך להתקיים, גם תחת הקורונה ולנו זה אפשר להדק את הקשר איתם, והכי חשוב, נתן לנו הרגשה טובה שאנחנו מצליחים לשמור על השפיות".

רוח גבית

בר לוי וגרניצי הכירו לפני 15 שנה בניו יורק. הראשון ניסה את מזלו בתחום המסעדנות והיה סו שף במסעדות גדולות בעיר, השני היה בעלים של בית קפה מצליח שנקרא MyWayCup.

כמה שנים לאחר שחזרו לארץ פגשו את בן הרוש, "גאון קפה", לטענתם, ופתחו את הבית הקפה הראשון של WayCup Coffee ברחוב יוחנן הסנדלר בתל אביב. בתוך חודשים ספורים פתחו גם את הסניף השני ברחוב מקווה ישראל בעיר.

"הפאזל פשוט הושלם", אומר גרציאני. "קרה מצב שבתוך עשרה חודשים היינו כבר עם שני סניפים. זה פשוט קרה, בלי שום תכנונים, בפשטות. העולם דיבר אלינו. פשוט מצאנו את עצמנו עם קהילה שלמה מאחורינו ורוח גבית שגרמה לנו להרגיש יותר חזקים. גם בתקופת הקורונה".

אומרים שהחיים הם 10% מה שקורה לנו ו-90% מה שאנחנו עושים בתגובה. גם שלושת השותפים חולקים את הגישה זו. לדבריהם, התגובות לאירועים מתחילת הדרך, הן שהעניקו להם את החמצן גם בתקופת הקורונה. העובדים המסורים וקהילת הלקוחות שהם בנו התייצבו לצידם, גם בשעה הקשה שפקדה את ענף המסעדנות ובתי הקפה.

למרות שמשרדי חברות ההייטק, שהיו חלק משמעותי מלקוחותיהם, היו ריקים, הזמנות הקפה המשיכו להגיע. יותר מזה, פתאום התחילו להגיע גם הזמנות מיוחדות של "שי קפה" לעובדי החברות. "למרות שהמשרדים היו לא מאוכלסים, הם הזמינו מאיתנו כאילו הכל היה כרגיל", אומר בר לוי ומיד מוסיף "ישתבח".

גם עם לקוחות השכונה הקבועים נמשך הקשר הקרוב. השותפים העניקו לאמנים מקומיים במה ליצירותיהם ומכרו חולצות מעוצבות שהוכנו במיוחד עבור בית הקפה.

"לשתות קפה זה צורך תמידי", הם מסכמים. "זה מה שמשאיר אותנו אופטימיים, זה חזק יותר מכל מגפה, כלכלית או בריאותית".