בינואר 2018 הכריזה חברת הגיימינג הישראלית Playtika על הקמת זרוע השקעות של עד 400 מיליון דולר. מי שנבחר לעמוד בראשה הוא אריק ראפס, בן 29, עולה חדש מקנדה, סמנכ"ל אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות בחברה.
פלייטיקה שהוקמה בשנת 2010 על ידי רוברט אנטוקול ואורי שחק, היא כיום אחת משלוש חברות משחקי המובייל הגדולות במערב, עם יותר מ־3,000 עובדים ב־12 מדינות.
מאז הקמתה נמכרה החברה פעמיים: ב־2011 ל־Caesars Interactive Entertainment בסכום המוערך של 80־90 מיליון דולר, וב־2016 לתאגיד Giant Network Group הסיני תמורת 4.4 מיליארד דולר.
ראפס החל לעבוד בסיזרס ב־2014, שנתיים אחרי שרכשה את פלייטיקה, שנשארה כגוף עצמאי בתוך החברה ושמרה על משרדי ההנהלה שבישראל. בשלוש השנים שעבד בסיזרס צמח מתפקיד של אנליסט לתפקיד מנהל מטה המנכ"ל. ב־2016 היה שותף למכירת החברה לתאגיד הסיני ובעקבות עבר למשרדי החברה בישראל. שנתיים וחצי לאחר מכן, הצטרף להנהלת החברה. מתחילת השנה ביצעה פלייטיקה 8 עסקאות, שכוללות רכישה והשקעה בחברות שונות – סך כל העסקאות שהיה שותף להן עומד על יותר מ־5 מיליארד דולר (כולל המכירה של פלייטיקה לתאגיד הסיני).
האחריות על כתפיו של ראפס אדירה, כשצוות הפיתוח העסקי שלו אחראי על מספר תהליכים קריטיים בחברה: מיזוגים ורכישות, השקעות ובניית אסטרטגיה.
"מעבר לרכישת חברות מתחום מעולם הגיימינג, אנחנו רוכשים גם חברות שמעצימות את היכולות שלנו, כמו בינה מלאכותית למשל", מסביר ראפס, כשהמטרה מאחורי זה היא המשך הצמיחה של החברה.
ראפס גדל במונטריאול וכבר מגיל קטן חיפש את הפריצה הגדולה בעולם ההייטק. זאת כמעט הגיעה בשנה האחרונה ללימודיו באוניברסיטה, כשייסד סטארט־אפ בעולם הגיימינג.
המיזם לא צלח, אולם במהלך החיפושים אחר משקיעים פוטנציאליים פגש את מנכ”ל סיזר, מיץ’ גרבר והשאר כאמור היסטוריה. “הבנתי שזאת תעשייה שאני רוצה להצליח בה”, מספר ראפס.
“אני אמנם עוסק בתחום העסקי, אבל אני לא מנותק מעולם הגיימינג. אני חשוף למפת הדרכים ולתוכניות המוניטיזציה של כל משחק. כדי להריץ עסק של גיימינג צריך הרבה יותר מעיצוב של משחק או מוצר – רכישות של משתמשים, אנליטיקה, טכנולוגיה – כל אלה חשובים ביותר”, מסביר ראפס. “אני אמנם אוהב לשחק, אבל התשוקה הגדולה ביותר שלי היא לעסקים, כך שההזדמנות שיש לי להיות מעורב בסגירת עסקאות, יצירת אסטרטגיה תאגידית וניהול באופן כללי, יוצרת עבורי ג’וב חלומי”.