שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

מישל היימן ודיאן אבנצור

מייסדות Nanosynex, ‏28

בכל שנה מתים יותר מחצי מיליון בני אדם בעולם כתוצאה מהדבקות בחיידקים שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה. אחת הסיבות להתפתחות המואצת של עמידות חיידקים קשורה לשימוש מוגבר בסוגי אנטיביוטיקה אוניברסליים, המתאימים לטווח רחב של חיידקים, בניגוד לאנטיביוטיקות ממוקדות הפועלות על חיידקים מסוג ספציפי.

Nanosynex, שאותה ייסדו ב־2017 מישל היימן ודיאן אבנצור, מנסה לצמצם את התופעה המדאיגה. “עד כה, אם היתה למטופל בעיה מסוימת, סביר להניח שהרופא היה נותן לו אנטיביוטיקה חזקה, אך כזו שמיועדת למגוון רחב של חיידקים”, מסבירה היימן. “הבעיה היא שעם הזמן פיתחו החיידקים עמידות בפני האנטיביוטיקה, ולכן חשוב להילחם נגדם באנטיביוטיקה המתאימה ביותר”.

השתיים מתבססות על מחקרה של דיקנית הפקולטה להנדסה ביו־רפואית בטכניון, פרופ’ שולמית לבנברג ובסיוע ד”ר יונתן אבישר, שעל בסיסו נבנה מוצר המאפשר להזרים דרך באריות ננו־מטריות דגימות חיידקים שנלקחו מהחולה אל עשרות שילובי אנטיביוטיקה. באמצעות פלואורסנציה ניתן לזהות מה השילוב הקטלני עבור אותה דגימה. “כך אנו יודעים בפני איזו אנטיביוטיקה הם עמידים ובפני איזו לא”, אומרת אבנצור.

הייחודיות של ההתקן הזה כפולה: ראשית היא אינה דורשת בירור גנטי של זהות החיידק – אלא מספקת באופן ישיר את סוג האנטיביוטיקה היעיל ביותר שיש לתת לחולה. שנית, היא מספקת תשובות בתוך שעות ספורות – מהר בהרבה מהבדיקות הקיימות כיום האורכות יממה ויותר.

Nanosynex הוקמה בשיתוף אסטרטגי עם חברת הדיאגנוסטיקה הרפואית מצרפת Biosynex. לחברה רשת הפצה הפרוסה ביותר משישים מדינות, והיא תפיץ את המוצר של Nanosynex כשיושק.

בנוסף לתמיכה זו גייסה Nanosynex 1.75 מיליון דולר ממשקיעים במשרדים משפחתיים בארה”ב וממשקיעים עסקיים שונים. בנוסף היא נהנית מתמיכה של רשות החדשנות ומענק של 3 מיליון דולר מתוכנית הורייזון 20/20 האירופית. בתחילת דרכן נהנו היימן ואבנצור מתמיכת אקסלרטור Drive בטכניון. עד 2022, הן מקוות, יהיה המוצר זמין בשוק האירופי.

מישל ודיאן נמצאות בארץ פחות מחמש שנים – מישל עלתה מברזיל ודיאן מצרפת. השתיים נפגשו בלימודי M.B.A. ביזמות וחדשנות בטכניון והתחברו מיד. “הצוות שלנו מונה היום שמונה עובדים, כשיש לנו עובדים מברזיל, צרפת, רוסיה וארה”ב. אנחנו צוות בינלאומי, כשכל אחד מביא את היצירתיות שלו והתרבות שלו”, מסכמת היימן.