שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עומר בן שחר

במאי ותסריטאי' 24

סרט אחד, מיוחד ונוגע ללב, בשם Tree #3 הפך את עומר בן שחר לשם שמושך הרבה תשומת לב בתעשיית הקולנוע המקומית וגם הבינלאומית. הסרט, שזכה בספטמבר 2019 בפרס האוסקר לסטודנטים והיה מועמד גם לפרס האמי לסטודטים, זכה מאז בשורה של פרסים נוספים בפסטיבלים נחשבים ברחבי העולם, ביניהם Palm Springs ShortFest.

בן שחר נולד וגדל בתל אביב. כשהיה בן 9 עברה המשפחה להתגורר במשך חמש שנים בטקסס, חוויה שהשפיעה על בן שחר ועומדת בבסיס עלילת הסרט המתאר באופן מטאפורי את חווית הקליטה וההסתגלות בארה”ב – ילד ישראלי שבשל המבטא שלו לוהק בהצגת בית ספר לתפקיד עץ ומנסה בכל כוחו “להגדיל” את התפקיד.

את הסרט הראשון כתב וביים כבר בכיתה ח’. “זה היה סרט מאוד אישי שגרם לי להבין כמה כוח יש ליצירה של סרט ואיך זה מסייע בהתמודדות עם דברים אישיים קשים שאתה עובר בחיים – זה עוד משהו שהביא אותי להחלטה שאני רוצה להישאר בתחום”. בכיתה ט’ החל ללמוד במגמת הקולנוע של תלמה ילין ואת שירותו הצבאי העביר ביחידת ההסרטה של דובר צה”ל כבמאי ועורך. במסגרת התפקיד ערך את סרט הפרידה מהרמטכ”ל דאז, ח”כ בני גנץ, שהפך ויראלי.

עם תום השירות הצבאי, בגיל 21, התקבל ללימודי תואר שני ב־American Film Institute היוקרתי בלוס אנג’לס, במהלכם כתב וביים את Tree #3.

כיום, עובד בן שחר על פרויקטים נוספים עם חברות מדיה בחו”ל, ביניהם, הפיכת הסרט לסדרה ובימוי תסריט שכתב על חווית השירות הצבאי.