שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אביחי בן יוסף

ממייסדי Cymulate, ‏30

"אנחנו הסטארט-אפ של השפלה", מצהיר בגאון אביחי בן יוסף, ה-CTO והמייסד השותף של Cymulate, אחת מהחברות פורצת הדרך בתחום האוטומציה של בדיקות רמת אבטחת מידע. היא אף מתגאה בתואר היוקרתי "Cool Vendor", שהעניקה לה ענקית המחקר גרטנר, ושם אותה בחברה טובה לצד ווייז ומובילאיי שהתגאו בתואר זה בעבר.

הרעיון להקמת סיימולייט הגיע בעת שעבד בחברת הרכיבים האלקטרוניים אבנת אבטחת נתונים כראש צוות ה-Security Reasearch שכלל גם את תחום ה- Penetration Testing (בדיקות החדירה לבחינת רמת האבטחה של חברה), שם הכיר גם את שותפו איל וקסמן (44).

"בעבר היו הבודקים מגיעים באופן פיזי לחברה והתוצאות היו לוקחות זמן רב", מספר בן יוסף, שהבין על בשרו את הצורך לפשט את העניינים. כך בנה עם שותפיו מערכת אוטומטית מבוססת ענן, המכילה בנק של צורות התקפה, שאותן מפעיל בקליק אחד איש אבטחת המידע על מחשבי ושרתי הארגון. "פעם ביום עולה תקיפה והענן מאפשר להתחדש על פי התקיפות החדשות כל הזמן".

"בסוף כל הבדיקות, יוצאים שני דו"חות. אחד הוא תקציר למנהל שמציג את מצב החברה והשני הוא מהצד הטכני – מסביר אלו בדיקות בוצעו, מה הצליח ומה נכשל", אומר בן יוסף. המערכת גם ממליצה על דרכי פעולה בכל מקרה.

מי שנתן לשניים את הדחיפה הראשונית הוא השותף השלישי, אייל גרונר, יוצא יחידת המודיעין שבה שירת בן יוסף, שעשה בעצמו אקזיט כשמכר את חברת Versafe שלו ל-F5 תמורת כ-95 מיליון דולר. גרונר האמין ברעיון ובעזרת הסכום הראשוני שהשקיע בסיימולייט העסק המריא מהר מאוד. "בשנה הראשונה היו לנו חמישה לקוחות בישראל, מעולם הבנקים וחברות הביטוח", מספר בן יוסף.

ההצלחה המהירה משכה את תשומת ליבם של משקיעים נוספים ו-Cymulate ביצעה שלושה סבבי גיוס בהם גייסה 26 מיליון דולר. לחברה, שהוקמה ב-2016, יש כיום 200 לקוחות ו-55 עובדים. הערכת השווי שלה מתקרבת לכ-100 מיליון דולר. הפיתוח כולו בישראל, אך היא מחזיקה גם נציגי מכירות בארצות הברית, באנגליה ובספרד. "המשקיעים שלנו מלמדים אותנו איך לבנות חברה טובה ולא רק לעשות אקזיט מהיר. התוכנית היא להגיע למצב של חברה גדולה".