שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

דורין ברבי ליבוביץ’

מנהלת חדשנות ב־HealthIL, ‏27

כשהיתה בת 20 החלה דורין ברבי ליבוביץ’ לעבוד במוזיאון המדע בחיפה – המדעטק. שם, במעבדת הייצור הטכנולוגית של המוזיאון, פאב־לאב, פיתחה מומחיות בהדפסות תלת ממד. היא לא תארה עצמה כמה שימושית תהיה המומחיות הזו בהמשך דרכה, אך הדברים החלו להתבהר כאשר נקראה לסייע בהקמת מרכז החדשנות של בית החולים רמב”ם. “היה מטופל עם גידול במצח”, נזכרת ברבי ליבוביץ'. “הדפסנו בתלת ממד תמונת ראי של המצח וכך היינו יכולים לפתח שתל שיתאים לחולה במדויק”.

לרמב”ם היא הגיעה בגיל 23 ופיתחה את כל מערך הדפסות תלת הממד. "סייעתי לרופאים להסתכל על בעיות כהזדמנות לשינוי ויצירה – להמציא", היא מספרת. “ובתור מישהי שלא מגיעה עם רקע ברפואה זה לא היה טריוויאלי. במערכת לא ידעו באיזו תבנית למקם אותי. קראו לי ‘ילדת ההמצאות’ כי אני לא רופאה, לא חוקרת, אבל כן ילדה שלא מפסיקה להמציא. הייתי אומרת לעצמי ‘ילדה, ילדה, אבל נראה בסוף ממי תבואו לבקש עזרה’. מאוחר יותר, כשישבתי בצוות השיפוט של תחרויות שהייתי מארגנת ברמב”ם, הייתי שופטת פרופסורים”.

ברבי ליבוביץ’ ניהלה עד לאחרונה את מרכז החדשנות ברמב”ם המקדם פתרונות לבעיות שעולות מתוך בית החולים, קידום פיתוחים רפואיים של רופאים בבית החולים, רישום שלהם כפטנטים ויצירת שיתופי פעולה עם חברות בעלות שם ועם משקיעים.

היום היא מנהלת את תחום החדשנות הפתוחה ב־HealthIL במכון הישראלי לחדשנות – יוזמה משותפת של משרד הכלכלה וישראל דיגיטלית, העוסקת בקידום חדשנות רפואית דיגיטלית. “אני נמצאת בין הציר של חברות הטכנולוגיה (הפתרונות) לבין ארגוני הבריאות (אלו שיש להם אתגרים ובעיות) ומנסה לעשות התאמה כי אני מדברת את שתי השפות האלה. קצת כמו שדכנית, אבל במקום נישואין, אני יוצרת הטמעה של טכנולוגיות חדשניות סביב אתגרים אמיתיים של המערכות היום”.

ברבי ליבוביץ’ בוגרת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, ולמדה במסגרת מלגה בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת ברנדייס שבבוסטון.