בעידן שבו כולם מדברים בשבחה של הבינה המלאכותית, משמיע שי מגזימוף תחזית ורודה מעט פחות. לדבריו, אם בוחנים את המכוניות האוטונומיות – דרושה עוד עבודה רבה עד שהן "יקבלו החלטות" באופן מלא.
Phantom Auto, שמגזימוף ייסד בסוף 2017 עם שני שותפים (אליוט כץ ואוהד דביר) מנסה לסייע לכלי רכב לנוע בכוחות עצמם, אך עם התערבות מצד מפעיל אנושי שיושב בחדר בקרה מרוחק. טכנולוגיית התקשורת בין הרכב לבין המפעיל מאפשרת העברת מידע ופקודות, מהרכב ואל הרכב, בשיהוי מינימלי, כמעט בזמן אמת.
חברת Postmates, שמבצעת משלוחים באמצעות צי של עשרות רובוטים הנעים על מדרכות ארה"ב, משתמשת בשירותי Phantom Auto. "הרעיון הוא לייצר כמה שיותר שיתופי פעולה בתחומים שונים ובמתארים שונים", מסביר מגזימוף. "לחברה שמייצרת מכוניות אוטונומיות יש סיכון מאוד גדול, היא צריכה להשקיע המון כסף ובסוף מי אמר בכלל שהרגולציה תאפשר לה לעבוד ומי אמר שכלי הרכב שלה יהיה בטיחותי? לכן אנחנו עובדים עם כלים שונים שיודעים להשתמש במוצר שלנו: מרובוטים לחלוקת משלוחים, דרך מכוניות אוטונומיות, מלגזות ומשאיות בנהיגה עצמית".
עד כה גייסה החברה 18.5 מיליון דולר, בהובלת Bessemer Venture Partners ו־Maniv Mobility. היא מעסיקה קרוב ל־40 עובדים בשני משרדים, בישראל ובקליפורניה, ובימים אלה נמצא הסניף התל אביבי שלה בתהליך התרחבות.
מגזימוף גדל בירושלים ומגיל 12 הוא כבר כותב שורות קוד. Phantom Auto הוא הסטארט־אפ השלישי שלו ("הסגנון שלי הוא להתחיל משהו, לראות אם הוא עובד ותוך כמה חודשים מחליטים אם מתקדמים הלאה"). את הסטארט־אפ הראשון, שהציג בגיל 18, רכשה מאוחר יותר אפל הסכום מוערך של כ־45 מיליון דולר. החברה השנייה שהקים נמכרה לפי לוויבר תמורת סכום מוערך של כ־12 מיליון דולר. כיום הוא מתגורר בקליפורניה, והשנה ככב גם ברשימת ה־Under 30 של פורבס ארה"ב.
לצד העשייה העסקית, מגזינוף גם עומד מאחורי תוכנית ייחודית שפיתח ללימוד רובוטיקה ומחשבים עבור ילדים חרדים שאין להם גישה למחשב ביתי. "זה נכנס כבר לכמה בתי ספר והפידבקים מדהימים", הוא אומר. "זה יאפשר לשלב אותם בעתיד בתעשייה".