שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בנק הפועלים
Microsoft
Labs

אמרי דקל קדוש

29, במאי ותסריטאי

אמרי דקל קדוש הוא אחד הבמאים והתסריטאים המסקרנים ביותר בתעשייה הישראלית. סרט גמר הלימודים שלו בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל, "תמונת משפחתי בשנתי הי"ג", שמשחזר אירוע טראומטי מן העבר – מותו של כלבו האהוב על חוף הים כשהיה בן 13 – הוא יצירה ייחודית שמשכה הרבה מאוד תשומת לב. הסרט היה מועמד לפרס אופיר, הוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל סאן סבסטיאן היוקרתי, וזכה בשלל פרסים בינהם פרס הסרט הקצר בפסטיבל ירושלים ואף הוצג במוזיאון תל אביב. "מה שמשך בסרט זה הבימוי הייחודי – שילוב בין דוקומנטרי לעלילתי", הוא מסביר, "הכל נעשה בשיתוף פעולה מרבי ומרגש של בני המשפחה שלי וזה מסע – קולנוע הוא פעולה קבוצתית, עשיה משותפת".

סרטו האחרון, "התאונה", לוקח את השילוב הזה צעד אחד קדימה ומערב את כל בני המשפחה של דקל קדוש – כולם מצטרפים אליו לנסיעה שמשחזרת תאונת דרכים שהתרחשה לפני 15 שנה. גם כאן השחזור עם בני המשפחה הוא בעצם חלק מהסרט, עליו זכה בפסטיבל ירושלים האחרון בפרס היוצר המבטיח.

דקל קדוש נולד בניו יורק וגדל בתל אביב. אביו עובד כפרסומאי ואמו כבמאית ומגיל צעיר הוא ידע שהוא רוצה לכתוב ולביים. "גדלתי בסטים של צילומים ויש יתרונות וקסם שרק הקולנוע יכול לייצר", הוא נזכר.

באוקטובר 2020 עלתה לאוויר סדרת הרשת שלו בתאגיד השידור כאן, "בנפשם", שזכתה להצלחה עצומה עם יותר מ-2.5 מיליון צפיות שהביאו את התאגיד לשדר אותה גם בטלוויזיה. הסדרה, שעלתה לשורט-ליסט של פרס אופיר, נולדה בעקבות התנדבות של דקל קדוש בעמותת "אנוש" לבריאות הנפש והיא בנויה משישה פורטרטים דוקומנטריים שמציגים את חווית ההתמודדות של פגועי הנפש, ומשלבים מבט קולנועי ייחודי.

לצד הסרטים דקל קדוש הוא גם במאי מוערך של פרסומות. בין היתר היה מעורב ביצרית פרסומות של שופרסל, יוטבתה, ישרכארט וקפה טורקי של עלית.

עכשיו הוא כבר מתכנון "לדבר המרגש הבא" ועובד על סדרה שתגולל את חווית שירותו הצבאי בספינות הטילים.