שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בנק הפועלים
Microsoft
Labs

לי קפון יגודה

29, מייסדת שותפה ומנכ"לית Suridata

בתפקידה הקודם עבדה לי קפון יגודה תחת מנכ"ל דלויט, והיתה אחראית להטמיע טכנולוגיות חדשות בתאגיד הענק. העבודה שלה עם אנשי אבטחת מידע גרמה לה לזהות צורך משותף של רבים מהם – שהתקשו לשלוט על מיקום המידע הרגיש בחברות שבהן עבדו.

יחד עם חביב אוחיון (סמנכ"ל התפעול) ואייל טירקל (סמנכ"ל הטכנולוגיה) היא הקימה ב־2019 את Suridata – חברה שעוזרת לארגונים לזהות את המידע הרגיש שלהם, ומסייעת להם להגן עליו בצורה המותאמת לארגון. "מידע רגיש משתנה בין חברות – זה יכול להיות IP, מידע פיננסי או מידע על הלקוחות", מסבירה קפון יגודה. "המוצר שלנו 'קורא' בצורה אוטונומית את כל הטקסט בארגון, כאילו אדם קורא אותו, ומאמן מנוע לזיהוי שפה טבעית שממש לומד לזהות מה רגיש עבור אותו ארגון. לאחר ההטמעה המשתמש מקבל מיפוי מלא, המתעדכן על בסיס שעתי, של מיקום המידע הרגיש והחשיפה אליו. אפילו ניתן לדעת אם הקובץ ירד למחשב כלשהו – והמערכת תתריע על כך. האבטחה שלנו מבוססת תוכן, וזו גישה חדשה יחסית בעולמות האלה".

לרוב, מוצרים מתחום זיהוי השפה הטבעית לא מפותחים בעברית, שנחשבת שפה מורכבת שמדוברת על ידי מעט לקוחות פוטנציאלים. אך בניגוד למגמה, ב־Suridata פיתחו את המוצר קודם בעברית, "ואז היה לנו קל יותר להפעיל אותו באנגלית, ספרדית, גרמנית צרפתית ועוד", היא מסבירה.

עד כה גייסה החברה 2.5 מיליון דולר, במסגרת סבב ה־Pre Seed שהסתיים לקראת סוף השנה שעברה. 10 עובדים מועסקים בחברה, רובם בישראל, לצד סניף מכירות בארה"ב, והיא מעניקה שירות לעשרות חברות, במודל תשלום של מנוי שנתי. גיוס נוסף צפוי בהמשך השנה. "אם נמשיך בקצב הזה – Suridata תהיה הסטנדרט לניהול דאטה רגיש", מסכמת קפון יגודה.