שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בנק הפועלים
Microsoft
Labs

נטע שרייבר גמליאל

30, מייסדת שותפה, SafeUP

כשנטע שרייבר גמליאל (30) עשתה את צעדיה הראשונים בעולם הטכנולוגי, היא נזכרה באירוע שעברה כנערה. "יצאתי עם כמה חברות למסיבה בווילה, כשאחת החברות נעלמה לנו. הלכנו לחפש אותה ולאחר דקות ארוכות מצאנו אותה באחד החדרים עם שני גברים, חצי ערומה, חצי בהכרה", היא משחזרת. "כשנכנסו לחדר הם ברחו ואנחנו הבנו שהצלנו לה את החיים. מאותו הרגע ניהלנו בין החברות מערכת של חוקים פנימיים שנועדה לשמור אחת על השנייה".

כעשור וחצי אחרי הפך האירוע הזה לסטארט-אפ SafeUP, רשת חברתית לנשים, שמאפשרת להן לעזור אחת לשנייה בזמן אמת כדי להרגיש בטוחות יותר ולמנוע מקרים של הטרדות ותקיפות מיניות.

באוגוסט השיקו שרייבר גמליאל ושותפה טל זוהר את האפליקציה יחד עם עיריית תל אביב. בתוך שלושה חודשים הם הגיעו ל-11 אלף משתמשות ושש רשויות מקומיות שמשלמות על השירות. כיום עושה החברה את צעדיה הראשונים בארצות הברית, במטרה להתרחב בכל העולם ונמצאת רגע לפני גיוס הסיד, אחרי גיוס פרה-סיד של 700 אלף דולר.

שרייבר גמליאל, אמא לילד בן שנתיים, מעידה על עצמה כמי שעוסקת ביזמות חברתית מאז שהיא זוכרת את עצמה. "בתור נערה הפרויקט המשמעותי ביותר שיזמתי והובלתי היה צופי הדסה, שלוחה של תנועת הצופים בבית חולים הדסה". בצבא שירתה כקצינת ת"ש ובהמשך למדה באוניברסיטת בן גוריון כלכלה ופסיכולוגיה, והיתה חלק מתוכנית צוערים לשלטון המקומי. לאחר הלימודים עבדה כסגנית מנהלת אגף חינוך בעיר חריש, לפני הקמתה.

"במסע האישי שלי הבנתי שזה לא המקום בשבילי לייצר את השינוי וההשפעה, במיוחד לגבי הקצב שבו דברים זזים ומתנהלים והתוצאות מתקבלות", היא אומרת. "כך התגלגלתי ליזמות".

הצעד הראשון שלה בעולם הסטארט-אפים היה באפליקציית BOOKIT, שחיברה בין לקוחות לספקיות בתחומי הלייף סטייל לנשים. "בעשייה הזו גיליתי את עולם היזמות הטכנולוגי, למדתי עליו והתאהבתי בו, והבנתי שזה היעוד שלי בחיים", היא מסבירה ומוסיפה שהשתתפה עם בוקיט בתוכנית "הכרישים" וזכתה בהשקעה, אבל העדיפה לא לממש אותה כדי להתמקד ב-SafeUP.  

"המטרה היא לשנות את המציאות, להפוך את העולם למקום בטוח יותר", היא אומרת. "אני חלק מתנועה גדולה של נשים שלא מוכנות להשאיר אף סימן לתרבות האונס והפטריארכיה, אין לנו סבלנות לזה יותר".