שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בנק הפועלים
Microsoft
Labs

ספיר חדד וגל בנבניסטי

29 ו30, מייסדי FinityX

הטכנולוגיה הייחודית שפותחה על ידי FinityX שואפת לשנות מהיסוד את תהליך ההשקעות העולמי. במשך שלוש השנים האחרונות פיתחנו טכנולוגיות בינה מלאכותית אוטונומיות להשקעות בשוק ההון שמחליפות ומייעלות את כל פעולות האדם והמחקר בכל שלב בתהליך. המערכת בעצם מייצרת תהליך השקעות ומסחר מלא ללא התערבות בנאדם.

על בסיס הלוגיקה הזו מתכננים ב-FinityX להשיק בקרוב קרן גידור אוטונומית שתהיה מבוססת כולה AI ותעניק להם יתרון חשוב במרדף אחרי תשואות עודפות במטרה להכות את השוק. "כיום, לקרנות הטובות בעולם לוקח כחצי שנה לייצר אסטרטגיה אחת. לנו בעזרת התשתית האוטונומית שלנו לוקח בין 8 ל-24 שעות ואנחנו נמצאים בתהליכים לרשימת פטנט על התשתית שפיתחנו", אומרים היזמים הצעירים.

חדד, המכהנת כמנכ"לית ובנבניסטי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מעסיקים 14 עובדים ("בעלי ניסיון מחברות סטארט-אפ ישראליות מובילות במשק ויוצאי יחידות עילית בצבא -כמו פסגות ו-8200") וגייסו עד היום כ-3.5 מיליון דולר. בין המשקיעים הבולטים היו היזמים דניאל סגיס (Revizer, Avantis) ודרור ארז (Conduit).

השניים נפגשו לראשונה במהלך לימודי התואר הראשון במנהל עסקים. "בשנה האחרונה לתואר קיבלנו עבודה להעריך חברות ציבוריות בשוק ההון", מספרת חדד, "כשהתחלנו לחקור יותר לעומק על הצורה שזה נעשה בארץ ובעולם הבנו שיש פער בין היכולות הטכנולוגיות שקיימות היום לבין השיטות הנהוגות – ובדיוק בפער הזה נכנסו".

"אני משקיע בבורסה מגיל 13 במניות ובאופציות", ממשיך בנבניסטי, "שוק ההון זה עולם שתמיד התחברתי אליו ותחום ה-AI זה התחביב הכי גדול שלי, קראתי אלפי מחקרים טכנולוגיים וכלכליים שהיוו את הבסיס לתשתית הרחבה שפתחנו", הוא אומר.

ומבחינתם, כל זה היא רק ההתחלה. "הגישה שלי לחיים היא שכל דבר שאפשר לחלום עליו, אפשר לצייר ולתכנן אותו", אומר בנבניסטי. "אני רוצה שבאמצעות הנגשת טכנולוגיות מתקדמות ומידע איכותי כל אחד יוכל לנסות ולהגשים את החלום שלו".