לפני שלוש שנים הקימה שיר זלצברג את Startup Designers, אחת מקהילות העיצוב הגדולות והפעילות בארץ.
אל עולמות העיצוב והאפיון נחשפה בשירותה ב-8200, "שם יצא לי להתעסק בפעם הראשונה באפיון של מערכות רשת – ובלי לדעת בעצם עשיתי משהו שהיום יכול להיות חלק מהתפקיד שלי", היא אומרת.
לאחר השחרור קיבלה מלגת מצטיינים במכון הטכנולוגי חולון בהתבסס על תיק העבודות שלה והחלה ללמוד שם תקשורת חזותית עם התמחות עיצוב אינטראקטיב. היא השלימה את ההשכלה שלה עם קורס UX והחלה לעבוד בסטארט-אפ אובראופס.
באותה התקופה החלה גם להרצות. היא התחילה עם הרצאה קטנה "כלי אנליטיקה למעצבים" ומשם נולדה קהילת StartupDisigners. "זה היה בתוך יום", היא מספרת, "פשוט פתחתי את זה, עשיתי אירוע בגוגל מיט-אפס והגיעו איזה 30 אנשים. ואז אמרו לי, רגע, תעשי גם קבוצת פייסבוק כי אנשים רוצים להכיר. בהתחלה רק אני הייתי כותבת פוסטים ולאט לאט הקהילה גדלה". התחילו יוזמות קטנות כמו שרשורי משרות ובהמשך הצטרפו פרויקטים נוספים, משמעותיים יותר, כולל מיט-אפים חודשיים ווובינרים. "הרעיון היה לתת כמה שיותר ערך לקהילה – דברים שאנשים באמת צריכים", היא אומרת.
אחד מהם הוא סקר שכר שנתי שיזמה זלצברג (השנה התפרסם הסקר השלישי, שבו השתתפו 750 איש). אחר הוא תוכנית מנטורים שהפכה לפרויקט ענק שכולל 150 מנטורים ולמעלה מ-500 חיבורים בינם ובין חברי קהילה. "התוכנית היא בחינם ונועדה ליצור את החיבורים האלה בתוך הקהילה, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, ולעזור לאנשים להשתלב במקצועות העיצוב וחווית המשתמש. "זה נחוץ", היא אומרת, "כי אנשים ממש רעבים לעזרה".
היום חברים בעמוד הפייסבוק התוסס של הקהילה כ-11,500 איש וזלצברג מנהלת אותו יחד עם מספר מנהלות נוספות.
זלצברג עובדת כיום בסיילספורס, אליה הצטרפה לפני שנתיים כמעצבת הראשונה בסניף הישראלי. היא עובדת מהולנד (במסגרת רילוקיישן) בצוות שמפתח את מוצרי ה-AI למוצר ה-Sales cloud (פלטפורמת ה-CRM בענן של החברה). במקביל היא עושה תואר שני במנהל עסקים ב-IE Business school,אחד מבתי הספר הנחשבים בעולם ומתכננת את המשך הקריירה שלה כמנהלת בתחום העיצוב.