שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בנק הפועלים
Microsoft
Labs

שיר חורב ופיליפ טנור

29 ו30, מייסדי Deepchecks

"אנחנו אוהבים להגיד שאנחנו מוסיפים היגיון בריא לבינה המלאכותית", אומרים שיר חורב ופיליפ טנור, מייסדי Deepchecks.

"כשמערכות מורכבות, שמבוססות על הרבה מידע, פוגשות את החיים האמיתיים, צצות המון בעיות. המערכת שלנו יודעת להתריע עליהן בזמן אמת, ולהזהיר את המהנדסים שעלולה להתרחש שגיאה", מסבירה חורב. למשל, מערכת בינה מלאכותית שיודעת להמליץ על מוצרים בקנייה מקוונת. אם המודל "אומן" בתקופת חודש דצמבר, שבו נערכים מבצעים רבים לקראת החגים, אבל השתמשו בו בתקופה שלאחר מכן – היא תיתן המלצות לא מדויקות, הם מסבירים.

ומערכות דומות משפיעות גם על קבלת החלטות יותר הרות גורל, כמו נטילת הלוואות או זיהוי טקסט בעייתי שכולל בריונות ברשת. "מודלים לא טובים בלהגיד במה הם לא טובים", מסבירים השניים. וכדי לייצר מוצר כזה, שיודע לבחון מודלים של בינה מלאכותית ולתקף אותם – דרושים אנשים שמבינים דבר או שניים בבינה מלאכותית.

טנור וחורב למדו יחד בתוכנית "תלפיות", ולמרות שאת השירות הצבאי עשו ביחידות טכנולוגיות שונות, הם המשיכו לשמור על קשר צמוד. "את התואר השני גם עשינו יחד, ושיר היתה עוקפת אותי בציונים בכל הקורסים של האלגוריתמים, ושכנעתי אותה לעבור לעסוק בבינה מלאכותית", אומר טנור.

את החברה הם הקימו בסוף 2019 , כשפרופ' ליאור רוקח, מומחה לכריית מידע ולמידה חישובית מאוניברסיטת בן גוריון מסייע להם. 4.3 מיליון דולר גויסו במסגרת סבב ה־Seed שנסגר בחודש דצמבר 2019 , בהובלת הקרנות Hetz Ventures ו־Grove Ventures.

"זכינו לצרף את האנשים הכי מוכשרים שאנחנו מכירים, וזה כבר 80% מהדרך להצלחה", מסכמים השניים.