מסגרות החינוך הפורמליות לא אתגרו את מיאל שרף לאורך ילדותו בקריית מוצקין. בעוד שילדים בגיל צעיר מדפדפים בספרים מצוירים, שרף נמשך למספרים במדריך הטלפונים של דפי זהב. אימו מספרת שיום אחד לא הסכים ללכת לגן כי רצה קודם לדעת איך איינשטיין הגיע לתורת היחסות. "המון שאלות עניינו אותי בילדות, אך בית הספר לא סיפק את הצורך", הוא מעיד על עצמו.
כשהיה בן 14 שמע מהמורה למתמטיקה שקיימת אפשרות לקחת קורסים בטכניון. משם מצא עצמו מהר מאוד על ספסל הלימודים כסטודנט לתואר ראשון במתמטיקה יישומית. את הבגרות, אגב, לא השלים מעולם.
את התואר סיים בגיל 17 ומיד החל תואר שני במתמטיקה תיאורטית, ולאחריו דוקטורט בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל כשהוא רק בן 24. במקביל לתואר השני והשלישי העביר את שירותו הצבאי ברפאל כחוקר ואלגוריתמיקאי. "הייתי מתחיל לעבוד מוקדם בבוקר, ובשעות אחר הצהריים והערב הייתי עסוק בלימודים", הוא מסביר איך שילב בין שירות תובעני ללימודים תובעניים לא פחות.
ונראה שהשילוב הזה עושה לו רק טוב. "במהלך תורנות שמירה של שלוש שעות בטירונות פתרתי בעיה מתמטית בתזת המאסטר שלי. כשהמוח רץ הוא לפעמים מוביל לאן שהוא. המ"כית שבאה להחליף את המשמרת לא הבינה מה גרם לי להיות שמח כל כך. אני הגעתי למגורים, רשמתי כמה נוסחאות בפנקס שלי והלכתי לישון".
היום הוא עושה פוסט-דוקטורט באוניברסיטת KTH שבשטוקהולם, שבדיה, ומפתח כלים חישוביים ותיאורטיים למערכות גדולות מבוזרות המורכבות מתתי-מערכות המתקשרות זו עם זו. "המחקר שלי עוסק בדרכים לוודא בצורה חישובית כי מערכות כאלה בטוחות ושהן מקיימות את הדרישות שהוגדרו להן בצורה מודולרית. לדוגמה, בכדי להדגים ששורה של כלי רכב אוטונומיים שעוקבים זה אחר זה לא מבצעים תאונה, מספיק להיווכח שכל אחד מהם שומר מרחק מהרכב שלפניו", מסביר שרף.
המחקר נערך עם חברה בין לאומית גדולה בתחום הרכיבים למכוניות אוטונומיות, כשהכוונה היא לשלב את הטכנולוגיות במערכות אלה כבר בשנה הקרובה או לכל המאוחר ב-2022.