אם אתם הורים לילדים ומתבגרים ודאי תסכימו שקשה לספור את כמות השעות שבני הדור הזה משקיעים בגיימינג. אור בריגה, שפיתח יחד עם שי ארנון (מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיה) פלטפורמה אוטומטית שמייצרת מסגרת אימונים לגיימרים חובבים ומקצועיים, בטוח שבדור הזה "גיימינג הוא אירוע חברתי בהגדרה".
הוא מסכים שההתמכרות למסכים היא בעיה, אבל במוצר של NOVOS.gg מתייחסים גם אליה. הגיימר מתחבר מרחוק לפלטפורמה, והחברה יודעת לייצר לו פרופיל אימונים. המוצר יזהה על אילו כישורים הוא צריך לעבוד כדי לנצח יותר, יבנה לו מסגרת אימונים שכוללת לימוד תיאוריה, תרגול מהלכים שונים במשחק וגם התראות שישמרו על בריאות הגיימר, כמו לעשות הפסקות, מתיחות, תרגילי נשימות, ועוד.
גיימר מקצועי מוצא עצמו מקדיש לתחום 6-8 שעות ביום. זה לא רק כיף, זה גם יכול להיות משתלם מאוד. ב-2021 תגלגל תעשיית הספורט האלקטרוני למעלה מ-1.5 מיליארד דולר, על פי ההערכות, מזכויות שידור, מפרסים ומחסויות. זה לא תחום חדש, מבהיר בריגה, "אבל עכשיו, כשנכנסו פלטפורמות שידור באינטרנט, ואפשר לשדר את זה להמונים – התחיל להיכנס לדבר הזה כסף. אינטל ו-Nvidia היו המפרסמות הקלאסיות לגיימרים, ופתאום מרצדס ראתה ש-10 מיליון איש צופים בטורניר – אנשים בטווח גילים של 16-28 שיש להם כסף, כי התחביב הזה מאוד יקר – אז הם נתנו חסות, ואחריהם עוד מלא מותגים, ופתאום התחיל לזרום הרבה כסף בתחום. ספורט מסורתי איבד את הקהל לטובת הספורט האלקטרוני ואנשים רואים בכוכבי הגיימינג מודל לחיקוי, כמו כוכבי כדורגל וכדורסל".
את ההיכרות עם התחום העמיק בריגה כשהתגורר במשך שנתיים בהונג קונג, שם שימש כמנהל צוות ביטחון תעופה בימים, וכשחקן חובב בלילות. כשהגיע לארץ למד לתואר ראשון במשפטים במרכז הבינתחומי, ותוכנית היזמות ZELL שבה השתתף הפגישה בינו לבין שותפו, ארנון.
את החברה הם הקימו ב-2019 ("קצת לפני הפיצוץ של פורטנייט"), ועד כה גייסו 1.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומהקרנות המובילות בתחום, וביניהן Remagine ו-Kaedan. לחברה 13 עובדים ועשרות אלפי גיימרים שמנויים לשירות שלה. וכן, גם הוא משחק. "פעמיים בשבוע, במשך שעתיים. כל העובדים הם גיימרים מעולים", הוא אומר, "אז נוצר מצב שירדתי לשליש התחתון בטבלת הדירוג".