Forbes Israel Logo

כל הצדדים מרוויחים: כך תפיקו תועלת משיתופי פעולה טכנולוגיים

מגדילים את הרווחים, חולקים את קהל הלקוחות. היתרונות של שיתופי פעולה טכנולוגיים | צילום: Shutterstock
מגדילים את הרווחים, חולקים את קהל הלקוחות. היתרונות של שיתופי פעולה טכנולוגיים | צילום: Shutterstock
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
הקורונה עודדה מהפכה דיגיטלית והאיצה בחברות שונות לפנות זו לזו במטרה לייעל את אסטרטגיית המכירות שלהן. כך ניתן לנצל מערכות יחסים בשוק בו אתם פועלים לצורך הגדלת רווחים והרחבת מאגרי הלקוחות

Contributors

אם אתם מנסים להקים או להגדיל את פעילותה של חברה טכנולוגית, שותפים לדרך יכולים להפוך לחברים הטובים ביותר שלכם. במחקר שערכה חברת Forrester עלה כי 77% מבעלי העסקים העידו כי פיתוח שותפויות היה המפתח לאסטרטגיית המכירות של החברה שלהם. בנוסף, כינון שותפויות מאפשר לחברות לטרגט קהלים שונים ולהרחיב את האחיזה שלהם בשוק. המאמר שלפניכם יעסוק באופן בו חברות טכנולוגיות יכולות להשתמש בשותפויות עסקיות על מנת להגדיל את הרווחים שלהן ולהבטיח הצלחה עתידית.

טרנספורמציה טכנולוגית

אחת מההשפעות המרכזיות של נגיף הקורונה הייתה המהפכה הטכנולוגית. לפי דוח של חברת McKinsey, צרכנים העבירו את מרבית הפעילות הצרכנית שלהם לערוצים דיגיטליים. תעשיות שונות ומגוונות כמו עולם החינוך, הרפואה, הכלכלה ועוד – נאלצו לסגל דרכים חדשות כדי להפעיל את הלקוחות שלהם, לאחסן את המידע שלהם ולספק פתרונות מרוחקים.

התעשייה הטכנולוגית השתמשה בשינוי הזה לטובתה וחברה לחברות שהציעו פתרונות יעילים והדריכו אותם בשבילי הטרנספורמציה הדיגיטלית שהעולם חווה. כך לדוגמה, חברת vcita, עסק מוביל בתחום ניהול האפליקציות המיועדות לניהול גישה משותפת לקבצים, החלה במהלך הקורונה שותפויות חדשות עם חברת MasterCard וחברת הביטוח המוכרת Next, כדי לאפשר לחברה לתפקד באופן יעיל יותר בתקופת המגפה.

"אין ספק ששותפויות בין חברות ענק, תאגידים וסטארט-אפים כמו במקרה של vcita, מעניקות ערך מוסף לכל הצדדים וזה מאפשר גישה חדשנית יותר", מסבירה עדי אנגל, סמנכ"לית השיווק ב-vcita.

עדי אנג'ל: "אנחנו צריכים לקחת בחשבון את צרכני הקצה" | צילום: נמרוד קפלוטו
עדי אנג'ל: "אנחנו צריכים לקחת בחשבון את צרכני הקצה" | צילום: נמרוד קפלוטו

"עם זאת, אני מרגישה שהערך לצרכן הקצה צריך להיות הערך שמנחה אותנו לאורך כל הדרך בזמן יצירת השותפות. בתחום שלנו, עסקים קטנים הם גם לרוב מוגבלים במשאבים. אנחנו צריכים להתייחס בכבוד לתשומת הלב של הצרכנים, לזמן שלהם, זו האחריות שלנו לבנות יחד אקוסיסטם מתפקד ויעיל ולא ליישם כמה שברים של פתרונות לא שלמים ביחד", היא מוסיפה.

שותפות הדדית

שותפות בין שתי חברות טכנולוגיות נקראת שיתוף פעולה טכנולוגי, והוא שמניב שותפות הדדית התורמת להתפתחות הטכנולוגית הכללית של שתי החברות. קחו לדוגמה מפה דיגיטלית שמסייעת לתושבים לנוע ממקום למקום, כמו למשל השירות של חברת וייז. שיתוף הפעולה בין חברת וייז לבין ענקית המוזיקה ספוטיפיי הוא דוגמה מצוינת לשותפות טכנולוגית.

אפליקציית וייז מאפשרת קישור לחשבון הספוטיפיי של המשתמשים כדי שאלו יוכלו לשמוע את ההנחיות לנהיגה לצד האזנה למוזיקה לבחירתם, מה שמעודד אותם להפעיל את שני השירותים בו זמנית. מעבר לנוחות עבור הצרכן, זה מחזק את ערך המותג בעיניי המשתמשים ומגדיל את רווחי החברות תוך כדי. מצב של ווין-ווין הן עבור החברות וגם כמובן עבורנו כצרכנים.

בדרך כלל, שיתוף פעולה טכנולוגי מתבטא בשיתוף מרחבי עבודה דיגיטליים, שיתוף של קבוצות משתמשים משותפות ועריכת מחקרים משותפים המיועדים למציאת דרכים להגברת היעילות של השירותים השונים, התפקוד שלהם ביחד ובנפרד וכן והיבטים שונים הנגזרים משיתוף הפעולה החדש.

לסיכום, שותפויות יכולות להיות דרך נהדרת להגדלת הרווחים בחברות טכנולוגיות בקנה מידה גדול או קטן בכל רחבי העולם. השותפויות יכולות להיווצר על בסיס צורך להגדיל את קהל המשתמשים והצרכנים הקיים של השירות או המוצר, או להגביר את האחיזה בשוק באופן כללי. בכל מקרה – אין ספק ששתי החברות המשתתפות במערכת היחסים החדשה יכולות להפיק ממנה תועלת רבה.


עומרי הורביץ הוא מומחה שיווק ומדיה אשר מייעץ לחברות היי-טק מובילות. כמו כן, הוא כותב קבוע למספר ערוצי תקשורת ומגיש תכנית פודקאסט העוסקת במגוון תחומים ביניהם טכנולוגיה, יזמות ועוד.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא