ליאת מרום ודניאל דודזון - מייסדי החברות שיפפט ומיינד טק. צילום: יוסי אלוני
ליאת מרום ודניאל דודזון - מייסדי החברות שיפפט ומיינד טק. צילום: יוסי אלוני

הנדסת רגשות: החברות שמשלבות בין עיצוב לתת מודע ולחקר המוח

דניאל דודזון וליאת מרום יצרו שתי חברות שמשנות את העולם באמצעות מומחיות שפיתחו בהנדסת התודעה האנושית. עכשיו הם חולמים בגדול: "פעם התלהבנו לעשות פרויקטים לגוגל, היום אנחנו רוצים להיות גוגל"
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

BrandVoice

היא: ליאת מרום (בת 39), בוגרת שנקר “סיימתי שם לימודי עיצוב פנים, אחר כך המשכתי ללימודי אדריכלות וחקרתי את תת המודע בצורה אובססיבית יש לומר”.

כיום מייסדת חברת SHIFFT והמפתחת הראשונה בעולם של תחום הנדסת רגשות, המשלבת בין עיצוב ואדריכלות לבין עולם התת מודע וחקר המוח, ומאפשרת להנדס את הרגשות בכל חלל. הגישה, על פי מרום, היא: “להתייחס למי שנמצא בתוך החלל, ולא רק למה שנמצא בתוך החלל”. ליאת היא אשת קריאייטיב ומחקר, והלב הפועם של החברה, אשר מעמידה את שירותיה לחברות שונות ונחשקות (כמו גוגל, יוטיוב, נספרסו, אמדוקס, גינדי ועוד) אשר מוכנות לעלות לשלב הבא ולייצר עבור הלקוחות והעובדים שלהן חוויות רגשיות משמעותיות בחלל ולא רק עיצוב יפה.

הוא: דניאל דודזון (בן 36), בעל הכשרת מאסטר ב־NLP ו־NLP Therapist, מפתח ומייסד חברת “מיינד טק”, אשר מציעה שיטת  גמילה יוצאת דופן מהתמכרויות כגון עישון, סוכרים ופחמימות ב־90 דקות בלבד. דניאל הוא איש חזון וכבר בגילו הצעיר מנכ”ל קבוצת החברות שייסדו השניים.

יחד, הם: חלוצי תחום הנדסת הרגשות בארץ, בזוגיות כבר 4 שנים. השליחות של דניאל היא “לנקות את העולם מהרגלים מזיקים”, ושל ליאת היא “להפוך כל חלל למקום  בו האדם יוכל לקחת שליטה על הסטייט אוף מיינד שלו ולבחור איך הוא רוצה להרגיש בכל מרחב בחייו”.

דודזון הביא מנישואיו הראשונים את ליאן (בת 5), שמרום רואה בה בת לכל דבר ועניין. “באופן מפתיע הן גם נורא דומות”, מחייך דניאל.

השניים: נחשפו לשיטת ה־NLP וסוגסטיה ושם הבינו והחליטו כי חיבור בין עולם המדע לעולם עיצוב החלל והנדסת הרגשות הוא לא פחות מפטנט עולמי, שיחולל מהפכה בעולמות העיצוב, ה־Self Therapy וכמובן ה־Property Tech.

“נכון להיום קורה מצב הפוך, אנשים משתמשים בהנדסת רגשות בצורה לא נכונה והם אפילו לא יודעים את זה, הם שמים בחלל ריחות, צלילים וצבעים שיוצרים את הרגשות ההפוכים ממה שאמורים להיות שם וממש יוצרים באופן בלתי מכוון עייפות ותסכול בחיים של האנשים שנמצאים במרחב הזה, כל הרעיון של הנדסת רגשות הוא להשתמש נכון ב־5 החושים בשביל ליצור חוויה נכונה עבור האדם במרחב. כאשר אין הלימה בין החושים השונים, נוצר תסכול פנימי אוטומטי שפוגע משמעותית בתוצאות, בביצועים וכמובן ברגשות של הנוכחים”.

ליאת מרום ודניאל דודזון - מייסדי החברות שיפפט ומיינד טק. צילום: יוסי אלוני
ליאת מרום ודניאל דודזון – מייסדי החברות שיפפט ומיינד טק. צילום: יוסי אלוני

התודעה במרכז

ההשקעה: בסיבוב הראשון גוייסו 650 אלף דולר לכל אחת מהחברות “שיפפט” ו־”מיינד טק”, באמצעות משקיעים פרטיים. בזכות כך דניאל וליאת הצליחו להקים ביזנס שהיום מגלגל מחזור מכירות של ארבעה מיליון דולר בשנה, שזה הישג בלתי נתפס לשנה ראשונה. השווי של מיינד טק כיום הוא 15 מיליון דולר. 

דניאל: “לשמחתנו היה קל לגייס את הכסף. כשהרעיון חזק וטוב והוא מביא כבר תוצאות בשטח”, מצטנע דניאל, “זה שם אותך בעמדה מול המשקיעים שאתה אומר הנה, זה עובד, הוכחנו”.

ליאת: “יש הרבה משקיעים שנכנסו גם ל”מיינד טק” וגם ל”שיפפט”. שניהם ביחד ולחוד מדברים על תודעה. השליחות המשותפת של שתי החברות, זה לעזור לאנשים להפיק מעצמם יותר או להצליח במשהו שקשה להם להצליח בו, שניהם מדברים על סטייט אוף מיינד, ועל היכולת להשפיע בצורה מהונדסת החל מההורמונים שזורמים במח עד התוצאה הסופית שהיא חוויה רגשית חזקה וחיובית”.

דניאל: “אני גם חושב שזו זכות גדולה מאוד להשקיע במשהו שיש בו גם משמעות ולא רק כסף”.

ליאת: “ב”שיפפט” גייסנו עד עכשיו 1.7 מיליון דולר, שחלקם הולכים גם לפיתוח של אקדמיה, שדרכה אנחנו ממש מלמדים את התלמידים הנדסת רגשות, אנחנו הראשונים בעולם עם הפיצוח הזה ורוצים להגיע לכל בית בעולם”. בין הנרשמים, שבאו ללמוד את המתודה החדשה: מרצים לעיצוב ממוסדות גבוהים, מרצים לאדריכלות מאוניברסיטת תל אביב, ארט דיירקטורים מובילים במשק ועוד מעצבים ואדריכלים עם קילומטראז’ בשוק של עשר שנות ניסיון לפחות.

“הכל התחיל, כעסק של ‘וואן מן שואו’ של ליאת”, מבהיר דודזון, “באיזשהו שלב אני נכנסתי לתמונה וחשבנו איך אפשר להפוך את הדבר הזה מפילוסופיה למשהו שהוא גם מדעי, והתחלנו לעבוד. ואז חשבנו: ניקח את המקרים הכי קשים להנדסת רגשות ובמידה ונצליח לפצח אותם, כנראה שנצליח לפצח הכל. ככה בעצם נולדה גם “מיינד טק”, כי חיפשנו את הדרך המיטבית והפרקטית ליישם את השיטה של ליאת במקום שבו שנוכל לבוא ולהגיד “הנה זה עובד” בצורה מאוד חזקה, ואפילו מצליח ליצור שינויים דרמטיים בחיים של אנשים, וכולנו יודעים כמה זה קשה לגרום לבנאדם להפסיק לעשן או לצרוך סוכר”. 

אתם משתפים פעולה, שלא לומר יונקים זה מזה, הקשר הלוגי בעצם בין שתי החברות זה ששיפפט היא כמו “חברת גג” ומיינד טק היא בעצם היישום של היכולות של שיפפט, נכון? כלומר אם שיפפט זה הלב, אז מיינדטק זה העורקים.

“ממש ככה”, הם עונים במקהלה. דניאל: “יצרנו בעצמנו שיטה ייחודית, שפותחה במשך עשר שנים ולראשונה בעולם משלבת את כל 5 החושים בשביל ליצור שינוי במערכת העצבים ובגלי המוח של הנוכחים בחדר. זו שיטה שמאפשרת לנו בעצם להנדס את החוויה בתוך כל מרחב, לייצר אקלים תודעתי”.

ליאת: “הנדסת רגשות, זה יצירת קוקטיילים של רגשות שמייצרים איזושהי חוויה, והקוקטייל עצמו הוא באמת סודי וזה פטנט”, אומרים השניים, “אבל הרגשות עצמם, שאנחנו מדברים עליהם, זה תשוקה, אהבה ושמחה, מוטיבציה, פרודוקטיביות, איזון, יצירתיות, שלווה, ושינה עמוקה. למעשה פיצחנו 12 רגשות ליבה, וברגע שיש לך פיצוח כזה בידיים אתה יכול ליצור הכל, לגרום לאנשי מכירות למכור יותר, לגרום לתינוקות לישון יותר טוב בלילה, ליצור שלווה אצל אנשים עם חרדה ומה שרק נבחר. רק לאחרונה התחלנו לפצח איך לגרום לאנשים עם חרדת טיסה לעלות על המטוס עם חיוך”.

דניאל: “שיפפט, היא סוג של יצרן יוניקורנים (יונקורן: סטארט־אפ ששוויו מוערך במיליארד דולרים, ג.ר). ממש ככה. כי כמו שזה יצר את מיינד טק, שהיא בדרך להיות יוניקורן ענק, באותה מידה שיפפט יכולה ליצור עוד סטארט־אפים כאלה בקלות. להצליח ליצור איזשהו קוקטייל של רגשות ולהטמיע אותו באיזשהו מקום ־ שווה הרבה כסף”.

ליאת: “פעם התלהבנו לעשות פרוייקטים לגוגל, היום אני רוצה להיות גוגל!”.

מה התפקידים שלכם בכל חברה?

דניאל: “לכל חברה יש הנהלה אחרת”.

ליאת: “אני תמיד אהיה מנהלת מחלקת פיתוח ומוצר”.

דניאל: “ששמה נגיד אני לא מתערב, אני יכול לייעץ לצורך העניין, לתת את חוות הדעת שלי, אבל ליאת נותנת את המילה האחרונה לכל דבר, אני גם תמיד אומר – היא הבוס. בכל מה שקשור לניהול של העובדים, לגיוס, לתהליכי עבודה, אז אני ממנכ”ל את העסקים, אני בעצם מנהל את הכל מלמעלה. לפעמים ליאת רוצה להיכנס לעשות את העבודה שלי, ואני לא מסכים, והיא מתעצבנת”, דניאל צוחק. “קודם כל אנחנו רבים עד הסוף. אנחנו מרימים את הטונים, כי שנינו גם מאוד דומיננטים ומאוד אסרטיבים”.

ליאת: “אנחנו גם לא דופקים חשבון, אז הכל גם נאמר עד הסוף. אז מתעצבנים עד הסוף, כמו שיוצרים עד הסוף, כמו שאוהבים עד הסוף, זה ככה אצלנו – עד הסוף. אם רבנו בעבודה אנחנו ממשיכים את הריב בבית, והפוך ־ אם רבנו בבית אנחנו נביא את זה לעבודה”.

“אין חרטא, אין הפרדה, מגיעים וכן, המטען פה”, אומר דניאל, “ליאת היא זאת שתמיד משתחררת יותר מהר מזה, אני זה שתמיד לוקח לו יותר זמן לחייך וחיבוקים. היא ישר “כאילו טוב, יאללה, בוא נעשה קאט”, אני פחות נוח לי עם הקאטים האלה”.

דברו איתי במספרים, כמה אנשים הגיעו אליכם להיגמל עם הנדסת רגשות?

דניאל: “עד כה ניסו את השיטה של מיינד טק ונגמלו תוך 90 דקות, כ־4,000 איש. 2,000 איש עברו את הגמילה מסוכרים ופחמימות, ו־2,000 את הגמילה מההתמכרות לעישון וסיגריות”.

ואתה יודע להגיד לי כמה מתוכם הפסיקו לעשן?

דניאל: “90 אחוז”.

אתם בעצמכם יישמתם את השיטה הזאת?

דניאל: “אכן, שנינו הפסקנו לעשן עם השיטה, ושנינו הפסקנו עם סוכר ופחמימות. אני גמלתי את שנינו”.

במה אתם שונים ממכונים לגמילה מהתמכרויות עם ניסיון וותק של 30 שנים בשוק?

דניאל: “שאלה חשובה. קודם כל הבסיס. מה שכל החברות האחרות עושות, זה מנסחות פילוסופיה שמנסה להגיע להגיון של הבן אדם. מה שאנחנו עושים זה ממש מדע והנדסת רגשות, בסופו של דבר עישון או כל הרגל מזיק אחר זה רגשי והורמונלי! אנחנו מעבירים את האנשים אל גלי מוח שאנחנו רוצים שיהיו להם ולפי זה אנחנו מצליחים להגיע לתוצאות שאנחנו מגיעים. דרך חיווט והנדסת רגשות”.

באילו עוד התמכרויות הייתם רוצים להתמחות?

דניאל: “בכל מה שקשור להתנהגויות אובססיביות, כמו כסיסת ציפורניים, תלישות שיער, תלישות גבות, גירודים, זה עולם שמאוד מעניין אותנו. גם התמכרויות לפורנו וסקס – זה מחרב מערכות יחסים בצורה נוראית, זה גם מנתק את הבן אדם מעולם המיניות ומעצמו. אנחנו עדיין מנסים – כל מה שקשור לגראס ואלכוהול המחקר שלנו מראה שזאת הולכת להיות עבודה קשה כי כנראה זה לא יקרה בתשעים דקות.

בנוסף אנחנו משקיעים המון זמן ומחקר בכל עניין החרדות השונות, החל מחרדות טיסה ונהיגה עד חרדות יומיומיות, בינתיים התוצאות הראשונות מרגשות מאוד.

לאור הביקוש, ממש בקרוב יפתחו עוד סניפים של מיינד טק בחיפה ובראשל”צ. גייסנו מנכ”ל שגם נכנס כמשקיע לסניף ניו יורק, שזה ממש מרגש אותנו. כבר עכשיו סיימנו ליצור את כל המוצר באנגלית, ויש לנו כרגע ב־12 מדינות בקשות זכיינות, שזה מדהים, ואנחנו בשלבי סיום של ההכנה של החוזה והפלייבוק”.

דניאל דודזון וליאת מרום - מייסדי שיפפט, עם גיל ריבה. צילום: יוסי אלוני
דניאל דודזון וליאת מרום – מייסדי שיפפט, עם גיל ריבה. צילום: יוסי אלוני

“בהצלחה למתחרים”

מה החזון שלכם לשנה עסקית זו?

ליאת: “החזון שלי זה לגרום למיליארדי לבבות לפעום בצורה מדוייקת. השנה אנחנו יוצרים ליין של מוצרים מיוחדים שישבו בכל שולחן עבודה, חדר שינה, חדר ילדים, או בכל חלל שהוא, ויעשו את האפקט שהנדסת רגשות יודעת לעשות”.

דניאל: “בעוד חמש שנים מהיום אני רוצה סניף בכל מדינה בעולם. אפשר להגיע ליעד הזה, הרי צריך לעזור לכל כך הרבה אנשים. 22.5 אחוז מהאוכלוסיה מעשנים, שזה אומר מיליארד אנשים, זה המון. יש 1.7 מיליארד אנשים שהם במשקל יתר, יש מעל מיליון “אוביסים” ברחבי העולם. האנשים האלו סובלים, הרפואה הקונבנציונאלית לא נותנת להם פתרונות הולמים. אני מסתכל על האנשים האלה ואני רואה את הכלא שהם נמצאים בו, בסופו של דבר מעניין אותי לעזור לאנשים לצאת לחירות, מהכלא של עצמם אל חיים חופשיים”.

תנו לי בבקשה דוגמאות לחזון ממשי שהייתם רוצים להגשים.

ליאת: “תחשוב שבן אדם יוצא היום מניתוח פופולרי כמו צנתור, בסדר? ונאמר הוא מגיע לבית חולים פרטי הכי איכותי שיכול להיות, מה היית מצפה שהוא יקבל בהנדסת רגשות שלו מבית החולים?”

מנוחה?

ליאת: “קרוב. הוא אמור לקבל שקט ושלווה, במקום זה, הוא מקבל חלל שהוא מואר בתאורה לבנה, חזקה מאוד, שזה מגביר חרדה בצורה מאוד מאוד חזקה, מיטה צרה עם ברזלים קפואים, בגדים מאוד לא נוחים וסביבו ריחות ורעשים שמגבירים לחץ וחרדה. אין את החשיבה של הנדסת רגשות בכלל. לכן אני אומרת – אנחנו ממש חושבים לפני שאנחנו עושים. כשאני אומרת “חושבים” – אני מתכוונת שאנחנו לוקחים את זה למעבדה, אנחנו עובדים על זה, אנחנו בודקים מה עובד יותר מה עובד פחות”. 

אתם לא מפחדים שיעתיקו אתכם?

דניאל: “קודם כל מי שינסה להעתיק את שיפפט שיהיה לו בהצלחה, זו עבודה מטורפת וקשה בטירוף בעיני. לקח לנו 10 שנים לפצח את מאות האלגוריתמים שיוצרים את הקוקטיילים השונים, תחשוב שלכל חוש יש מיליוני אפשרויות ונדרשות אלפי נוסחאות בשביל למצוא את הקוקטייל המדויק בכדי להגיע לרגש ספציפי שיתאים לאחוז מקסימלי מהאנשים. ומי שיעתיק את מיינד טק שיהיה לו בהצלחה ובאמת גם כל הכבוד.

יש מיליארד מעשנים, אני לא אגיע לכולם בחיים, לא משנה כמה זמן החברה הזאת תהיה קיימת. כי המעשנים גם כל הזמן מתחדשים – מלא מעשנים מגיעים כל שנה ומצטרפים כל פעם למעגל הזה. אני משער שיהיה בי כעס, אבל בגלל שהשליחות של לעשות את הדבר הזה היא כל כך גדולה, וזה אחריות מאוד גדולה, צריך להיות באמת עם רצון אמיתי לעזור לאנשים, אי אפשר לעשות את זה בשביל הכסף, אי אפשר. אם אין לך את השליחות באמת אתה לא תצליח להתמודד עם העומס הרגשי הנדרש”.

יש עוד משהו שצריכים לדעת עליכם?

דניאל: “אנחנו הולכים לשנות את העולם, לא כאיזו קלישאה נחמדה, אלא אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות. אנחנו מצפים מכל עובד ומנהל בארגון שלנו לקחת הכל מאוד ברצינות ולהשקיע את כל כולו בשליחות הזאת”.


ליאת: “אנחנו מאושרים שזה כבר עובד, זה כבר קורה, אנשים מגיבים, זה לא נשאר בגדר רעיון. היום אנשים מבינים שכדי למקסם את החוויות שלהם, את העסקים שלהם, ואת החיים שלהם, הם צריכים הנדסת רגשות במרחב שלהם. אנחנו יודעים ליצור את זה עבורם”.

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות