Forbes Israel Logo

המשפיענים החדשים: כך כבשו אושיות הטכנולוגיה את הרשת

סייבר - אילוסטרציה. צילום: Shutterstock
משפיעני הסייבר מתשלטים על הרשת | צילום: Shutterstock
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בעבר היה נהוג לחשוב על מפורסמי רשת כדמויות מפתח בעולם הבידור כמו ספורטאים, מוזיקאים או שחקנים. כיום התפרצו לזירה גם מומחי הסייבר שמשתפים את העוקבים בחדשות החמות בתחום ומתחברים לחברות הענק הטכנולוגיות

Contributors

כשאנו שומעים את המונח משפיענים או אושיות ברשתות החברתיות, אנחנו לרוב מדמיינים אושיות אופנה, כוכבים הוליוודיים וספורטאים מקצועיים. למרות זאת, לאחרונה אנו עדים לסוג חדש של משפיענים, כאלו שלא מבלים את זמנם בטיקטוק או באינסטגרם אלא בלינקדין – הרשת החברתית עבור חובבי הטכנולוגיה וההייטקיסטים. אני מכנה אותם Techfluencers, אולי אצליח להטמיע את המונח בעתיד.

משפיעני הטכנולוגיה מתמקדים בפרסום תכנים וחדשות טכנולוגיות או כאלו שקשורות במגזר העסקי. התכנים שלהם נוטים להיות יותר נישתיים ולא לדבר לקהל רחב מאד של עוקבים, ובכך הגישה שלהם שונה ממשפיענים אחרים בנוף. הם מעדיפים לחלוק את תחום העניין שלהם עם אנשים דומים להם ומתפרסים על פני תחומים רבים: בינה מלאכותית, אבטחת סייבר, פינטק, שיווק טכנולוגיה והרשימה נמשכת עוד ועוד.

חלק מהמשפיענים הללו עם מומחים בתחום בעצמם, חלקם בלוגרים מתעניינים, מומחי מדיה ושייווק או משקיעים שרוצים להציג בפני הקוראים את עצמם ואת תחומי העניין שלהם. הם כוללים בפוסטים שלהם סיפורים על תחילת הדרך שלהם, על ההישגים שלהם כיום, כיצד הם תורמים להרחבת השדה בו הם מתמחים וגם כותבי מאמרים לאמצעי תקשורת שונים, משתתפים בפודקסטים ויוצרים סרטוני הדרכה טכנולוגיים ביוטיוב.

האם טיקטוק תשלט על הנישה של לינקדין? | צילום: Shutterstock
טיקטוק – זוזי הצידה. כך לינקדין משתלט על זירת משפעיני הטכנולוגיה | צילום: Shutterstock

התופעה לא חמקה מעיניהם של הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה שהבינו את ההשפעה הרבה שיש למשפיענים האלו על הקהל שלהם. לכן, חברות רבות פצחו בשיתופי פעולה עם המשפיעני והחלה להזמין אותם כמרצים מומחים, יועצים או מנטורים כדי לבסס שותפויות ולרכוש קהל חדש או עובדים חדשים כתוצאה מכך.

“פעם, משפיענים נתפסו בעיקר כאנשים שמגיעים מתעשיית הבידור. היום רובן אם לא כל חברות הטכנולוגיה מפעילות תכנית של משפיעינים. חלק קוראים לזה מובילי או מעצבי דעת קהל, שגרירי מותג או כל שם אחר. כל אלו מסמלים שהחברות הטכנולוגיות הבינו היטב את הכוח שיש להשפעה מקוונת על מאמצי השיווק שלהם. אני עצמי שיתפתי פעולה עם חברות גדולות בפורמט הזה, כמו גוגל, וואוי, אורקל, אפל, מיקרוסופט ועוד”, מספר הילל פולד, יועץ לסטארט-אפים ומומחה בשיווק טכנולוגי, שהוא אחד מפורצי הדרך בתחום בישראל.

הלל פולד | צילום: דרה ישראל
הלל פולד. יועץ סטארט-אפים ומשפיען טכנולוגי: “היו לי שיתופי פעולה עם גוגל, מיקרוסופט, אורקל ועוד” | צילום: אליעזר כהן

יואל ישראל, מומחה שיווק טכנולוגיה מנוסה, הבחין בפוטנציאל העצום הגלום במשפיעני הטכנולוגיה ויצר עבורם מרחב וירטואלי בשם בCyfluencer. הפלטפורמה המהפכנית המיועדת למומחי אבטחת מידע היא הראשונה בתחומה כעת. הפלטפורמה כוללת את האפשרות לייצר קישורים וחיבורים אפשריים לחברות סייבר ולמשפיעינים בתחום. כך למעשה הפלטפורמה מציעה פתרון לדרישה ההולכת וגוברת למשפיענים בתחום וגם מיטיבה עם העוקבים.

“יצרתי את Cyfluencer כי רבים מהלקוחות שלי בתחום הסיבר התחילו להתעניין בתחום שיווק באמצעות משפיענים. כשבדקתי את זה בהתחלה, זה היה תחום נישתי שמיועד לסטארט-אפים בתחום הסייבר ולכן ראיתי שיש מקום אדיר לצמיחה. באופן רגיל, חברות שוכרות את שירותיו של מומחה לטווח ארוך והוא הולך עבורם לכנסים, כותב עבורם פוסטים, מארח ובינארים ועוד. היום שוכרים משפיענים כדי לייצר קשר ארוך טווח”, מסביר ישראל.

יואל ישראל - מנכ"ל ומייסד Cyberfluencer | צילום: דרה ישראל
יואל ישראל – מנכ”ל ומייסד Cyfluencer | צילום: דרה ישראל

“זה מקשה על משפיענים לעבוד עם כמה חברות במקביל בשל אינטרסים סותרים למשל וזה מקשה על החברות השונות להגיע לקהלים רחבים יותר. הפלטפורמה שלי פותרת את הבעיות האלו כי למשפיענים נוצרת אפשרות לעבוד עם מספר חברות בו זמנית בלי בעיה של ניגוד אינטרסים והחברות מקבלות מאגר אינסופי של משפיענים שמשתפים את התוכן שלהם על בסיס קבוע ובסקלה גדולה יותר מבעבר”, הוא מוסיף.

אין ספק שמדובר בתחום שהולך וגדל ויהיה מרתק לראות כיצד האקוסיסטם הטכנולוגי ימשיך לצבור תאוצה. האם נתחיל לראות סוכנויות ייעודיות שייצגו את משפיעני הטכנולוגיה? האם ייפתחו פלטפורמות דומות כדי לסייע בחיבורים בין חברות למשפיענים? רק הזמן יגלה לנו.

בנתיים, מומחים רבים משקיעים עוד ועוד משאבים כדי לקדם את המיומנויות שלהם באמצעות הרשתות החברתיות כדי להפוך בעצמם למשפיענים בתחום, חלקם אפילו בשאיפה לעשות זאת במשרה מלאה.


עומרי הורביץ הוא מומחה שיווק ומדיה אשר מייעץ לחברות היי-טק מובילות. כמו כן, הוא כותב קבוע למספר ערוצי תקשורת ומגיש תכנית פודקאסט העוסקת במגוון תחומים ביניהם טכנולוגיה, יזמות ועוד.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא