Forbes Israel Logo

מגייסי ההייטק נוהרים לטיקטוק – האם לינקדין צפויה להשיב מלחמה?

האם טיקטוק תשלט על הנישה של לינקדין? | צילום: Shutterstock
האם טיקטוק תשלט על הנישה של לינקדין? | צילום: Shutterstock
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
הרשת החברתית הסינית הודיעה על השקת פיצ'ר חדש באמצעותו אפשר להגיש קבצי קורות חיים מצולמים. האם היא תגרום למהפכה בתחום הגיוס, ומה יעשו המתחרות כדי לעמוד בקצב?

Contributors

מוקדם יותר החודש הודיעה הרשת החברתית הפופולרית טיקטוק על פיילוט במסגרתו תשיק פיצ’ר חדש שישמש לצורכי גיוס כוח אדם, בשם “TikTok resumes”. באמצעות התוסף, מועמדים לעבודות שונות יוכלו להעלות קבצי קורות חיים מצולמים, אותנטיים ויצירתיים תחת התיוג #TikTok resumes, באופן שממחיש את היכולות שלהם בפני מעסיקים ומגייסים פוטנציאליים.

נכון להיום, מרבית חברות הטכנולוגיה מסתמכות על שימוש בלינקדין כברירת מחדל לצורכי גיוס כוח אדם. החברות הללו משקיעות משאבים רבים, כספיים ואנושיים כאחד, ומבזבזות אלפי דולרים כדי לקדם מודעות בנוגע למשרות פתוחות ועוד.

בדוח שפרסמה לינקדין לאחרונה, היא חושפת כי הנתונים מצביעים על יעילותה בתחום וכי שלושה אנשים כל דקה מגויסים לחברות שונות באמצעות השימוש בפלטפורמה. בנוסף, כ-40 מיליון משתמשים ברחבי העולם משתמשים בלינקדין כדי לחפש עבודה מידי שבוע.

שחקן חדש בשוק

במידה ולא הבחנתם, אם כי קשה להתעלם מהמציאות הנוכחית, תחום ההייטק הישראלי שרוי כעת בטירוף גיוסים. במציאות בה סכומי ענק מגויסים לחברות צעירות מידי יום ומשקיעים חדשים משקיעים את משאביהם בחברות מבטיחות חדשות לבקרים – נוצרה מעין “מלחמות הגלדיאטורים” בין החברות השונות, שנלחמות בשיניים על כישרונות חדשים.

“הצמיחה האדירה בעולם הסטארט-אפ הישראלי הובילה לדרישה גבוהה במיוחד בקרב המעסיקים. בשנה האחרונה למשל, Namogoo גדלה באופן משמעותי, עם צמיחה של למעלה מ-50% בכוח האדם. התכנון הוא להגדיל את המצבה ב-30% נוספים עד לסוף שנת 2021”, מסבירה דנה פרידמן, סמנכ”לית כוח האדם ב-Namogoo, סטארט-אפ המוצא פתרונות לנטישת לקוחות באתרי אינטרנט.

“כדי להתמודד עם התחרות הגדלה בשוק, כל חברה צריכה להכתיב את הטון של עצמה ולהמציא את הגלגל כל פעם מחדש”, היא מדגישה.

עידן הוידיאו

המצב הנוכחי הגדילה אף יותר את הפוטנציאל האדיר ממילא של הפיצ’ר החדש של טיקטוק, ותרמה להכתרתו כאחד מהפתרונות המבטיחים בעולם הגיוס. למי זה יכול להתאים? למחלקות ה- HR שמשוועות לפתרון יצירתי, חדשני ויוצא דופן שיפתה אליהן את כוח האדם האיכותי ביותר.

יש לציין כי הצמיחה של טיקטוק היא חלק מתופעה רחבה יותר של העלייה בפופולריות של התוכן הויזואלי ושל פורמט הוידאו ברשתות החברתיות בפרט. במציאות זו, הרשת החברתית הסינית ממשיכה לצמול בקצב מסחרר, להתפשט לממדי ענק ולהתפרש לתחומי פעילות נוספים.

על פי סקר שנערך בפלטפורמת הבלוגים הפופולרית Hubspot, 72% מהלקוחות הצהירו כי הם מעדיפים ללמוד ולהכיר מוצרים חדשים מוצרים חדשים באמצעות צפייה בסרטוני וידיאו. כ-59% מהבכירים במחלקות השיווק בחברות השונות הצהירו באותו הסקר כי הם יעדיפו לבחור בצפייה בסרטוני וידיאו על פני קריאת טקסטים אינפורמטיביים בנושאים שונים.

טיקטוק ויוטיוב. צילום: Shutterstock
סקרים מעלים כי ב-70% מהלקוחות ו-52% מהבכירים במשק יעדיפו לצפות בסרטונים לעומת קריאת טקסט | צילום: Shutterstock

על הנייר ועל פי אותו היגיון, נדמה שהפיצ’ר החדש של טיקטוק ישמע מושך במיוחד למגייסים שככל הנראה יעדיפו גם הם לצפות בסרטוני וידאו על פני קריאה של עוד קובץ קורות חיים. כך הם יוכלו לקצר ולייעל את תהליך הגיוס, לשפר את הקשב וגם לקבל בונוס: הצצה קצרה למאפייני האישיות של המרואיינים.

אלי ישראלוב, מייסד שותף ומנכ”ל CommBox, סטארט-אפ שייצר פלטפורמת שירות לקוחות מקוונת, מספר כי מדובר באלמנט קריטי בתהליך הגיוס: “הדבר הכי חשוב שקובע את ההצלחה העתידית של כל חברה זה ההון האנושי שבה. כמובן שישנה ההבנה קורות החיים של מועמד מסוים לא תמיד משקפים את האישיות האמיתית שלו, לכן אנחנו משקיעים מאמצים כבירים בניסיון למצוא מועמדים מקצועיים שגם יש להם מאפייני אישיות דינמיים ומושכים. מבחינתו לפחות זו דרישה שמוטמעת ב-DNA של החברה, ולכן אנו בוחרים באנשים כאלו שאנו מאמינים שיוכלו להתאים את עצמם לטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת”.

לינקדין תשיב אש?

מעניין יהיה לראות כיצד האפשרות החדשה של טיקטוק  תשמש את עובדי כוח האדם בעתיד וכיצד תשתלב בתהליכי הגיוס, אם בכלל. ייתכן שהחידוש יתגלה כדרך מתקדמת ומדויקת יותר לגיוס מועמדים מתאימים.

כעת עולה השאלה: האם טיקטוק תתעלה על לינקדין מבחינה זו? ימים יגידו, אך יש לקחת בחשבון כי כל ניסיונות פעולה כאלו מצד פלטפורמות מתחרות לא יעברו בשתיקה מצד לינקדין הוותיקה.

האם תחום גיוס כוח האדם במגמת שינוי? | צילום: Shutterstock
הגשת קורות חיים בפורמט וידאו: האם תחום גיוס כוח האדם במגמת שינוי? | צילום: Shutterstock

מדוברות לינקדין נמסר בתגובה: “עולם העבודה הפך במובנים רבים לווירטואלי.במציאות משתנה זו, ראינו כי גם העובדים וגם המגייסים בחברות השונות פונים לתכני וידאו שעוזרים להם לזהות כישורים רכים של מועמדים שונים.

אנו מודעים לכך שתקשורת ויזואלית היא אלמנט חשוב ביותר עבור דור ה-Z, לכן הצגנו לאחרונה פיצ’רים חדשים שכוללים שימוש בוידאו, כמו אפשרות העלאת סטורי כדרך נוספת של המשתמשים לשתף תכנים הנוגעים אליהם, לקריירה שלהם, שאיפותיהם לעתיד ועוד.

שימוש בסרטוני וידאו כדרך להצגה עצמית יכול לעזור למגייסים להעריך את הכישורים של המועמדים, בלי להסתמך על ניסיון בלבד. נמשיך למקד את המאמצים שלנו כדי לוודא שאנשים יוכלו להמשיך להתחבר זה לזה, לשתף אחרים במיומנויות ובהישגים שלהם ולהמשיך לטפח את הקהילה שלנו שכוללת כיום 744 מיליון משתמשים ברחבי העולם, שבעזרתנו מצליחים למצוא עבודות חדשות, ללמוד כישורים נוספים ולהתפתח אישית ומקצועית”.


עומרי הורביץ הוא מומחה שיווק ומדיה אשר מייעץ לחברות היי-טק מובילות. כמו כן, הוא כותב קבוע למספר ערוצי תקשורת ומגיש תכנית פודקאסט העוסקת במגוון תחומים ביניהם טכנולוגיה, יזמות ועוד.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא