טל קולווין וגיל אשר

מייסדי Actiview, בני 30

טל קולווין וגיל אשר נפגשו בשירות צבאי ביחידה מבצעית במודיעין. שם פיתחו, בין היתר, מוצרים חדשניים בסימולציה ממוחשבת. עם שחרורם הקימו השניים את המיזם הראשון שלהם, שהפך לימים ל-Actiview, והיו בין הראשונים שעסקו בתחום המציאות המועשרת (mixed reality) בישראל. ״זה עולם שנוצר יש מאין לפני כחמש שנים״, מסביר קולווין. ״היו פטנטים לפני 40-30 שנה, אבל הטכנולוגיה לא היתה מספיק חזקה לתמוך בהם. ככל שהעולם הלך והתפתח, הלכו ונוצרו מוצרים עם כוח עיבוד מספיק חזק, שאפשרו לייצר מוצרים מספיק טובים שנותנים ערך״.

קולווין, שלמד כלכלה וניהול באוניברסיטה העברית, מנהל את התפעול ואשר, בוגר תואר במדעי המחשב וביואינפורמטיקה מאוניברסיטת תל אביב, מנהל את הפיתוח. אבל האקדמיה לא מכינה לעיסוק בעולם החדש, שממציא בעיות ייחודיות על בסיס יומיומי. ״התהליך מאוד שונה מדברים אחרים שכבר היו קיימים בתעשייה״, אומר קולווין. ״זה מדיום חדש שכלי הבניין בו עדיין לא נבנו, ויש צורך לייצר כלים חדשים כל הזמן. אין טכניקות ידועות שאנחנו יכולים להסתמך עליהן״.

כדי לבנות תחום חדש צריך לגייס אנשים שמסוגלים להתפתח וללמוד מהר. ״גידלנו את הטאלנטים שלנו בעצמנו, ויש לנו צוות חזק וטוב של פיתוח, של קוד, של תוכן, של אפיון ומחקר״, מתגאה קולווין. ״אנחנו חזקים מאוד במחקר ובפיתוח ומשתפים פעולה עם אוניברסיטאות ברחבי הארץ כדי ללמוד איך המציאות המדומה פועלת, בכל המישורים, גם הפסיכולוגי״.

לדברי קולווין, העולם הולך לכיוון של ממשק הרבה יותר אינטראקטיבי בין האדם למחשב. "פעם היינו מדברים עם מחשבים בצורה אחרת (קודים, שורות), אחר כך התפתחו ממשקים גרפיים, ויותר ויותר הולכים למקום שבו אוכל לתקשר עם המחשב בצורה חדשה. הוא יבין אותי, ואני אבין אותו״.