שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בחסות

מתוק להם

ארבעה חודשים אחרי שהשיקו את אתר ההזמנות שלהם, שמיועד לשוק האמריקאי, ונדהמו מכמות ההזמנות שהגיעה מטריטוריה לא מוכרת – באה הקורונה ועצרה את דניאל ואליה ברקת, בעלי המותג "שוקולד פנדה". 

את השוקולד הטבעוני שלהם הם שלחו אל מעבר לים מהמפעל הסמוך להרי ירושלים והתחייבו ללקוחות לזמן אספקה שבין שבוע וחצי לשלושה שבועות. אולם בהעדר טיסות סדירות לייצוא לארה"ב לא היה סיכוי.

"עד מאי המשכנו לשלוח, ואז הבנו שאי אפשר להמשיך יותר", אומר דניאל ברקת ומספר שהבעיה הזו יצרה עבורם הזדמנות: "התחלנו לעבוד עם מחסן בניו ג'רזי שיעשה עבורנו את המשלוחים. זמני המשלוח יתקצרו משמעותית וגם דמי המשלוח".

לפני ארבע שנים השיקו בני הזוג את מותג השוקולד הטבעוני הראשון בישראל. זה קרה אחרי מסע של שנתיים שבמהלכו ניסו, נכשלו ואז הצליחו ליצור מוצר ללא מרכיבים מהחי.

קמפיין הדסטארט שעלה לאוויר ב-2015 נחל הצלחה מסחררת עם גיוס של פי שבעה מהיעד המקורי שעמד על 30 אלף שקל, ובזכותו הם הקימו בירושלים את מפעל השוקולד והחלו למכור לאנשים פרטיים וגם לחנויות ברחבי הארץ. לאחרונה העבירו את המפעל לטבעון.

"האמון שקיבלנו מהשוק האמריקאי דחף אותנו לעשות את ההשקעה ולעבור למפעל חדש", אומר ברקת. "חשבנו הרבה זמן לעשות את זה וחיכינו לתזמון הנכון. הפסקת המשלוחים סייעה לנו להפנות את הקשב שלנו למעבר".

למרות שהפעילות הישראלית יכולה היתה להחזיק את המותג, הם התעקשו לסלול גם את הדרך אל השוק האמריקאי, שם לא מחכה להם תחרות משמעותית. "תחום הטבעונות בארה"ב מאוד משגשג: יש שם תחליפי בשר, גבינות, גלידות ושפע של מותגים, אבל בשוקולד זה עוד לא קרה", אומר ברקת.

טבעונות בלב

"אני חושב שהמותג יכול להמשיך לצמוח גם בארץ", אומר ברקת. "אנחנו אחרי ארבע שנים ועדיין גדלים משנה לשנה".

כעת הם מכוונים לשני קהלים שונים: הרגישים ללקטוז ושומרי הכשרות ("אלו קהלים שעדיין לא פיצחנו איך להגיע אליהם") וגם ממשיכים לחשוב על מוצרים חדשים וקטגוריות משיקות ("לא שוקולד, אבל מוצרים טבעוניים כמובן").

הלקוחות שלהם מעורבים עד מאוד במותג וחלק מההחלטות של דניאל ואליה ברקת עדיין מתקבלות בעזרתם. הם מתייעצים איתם למשל בפתיחת חנויות חדשות, לגבי טעמים חדשים ואפילו על הגופן של המותג.

הטבעונות היא כל הזמן בלב המותג. "אנחנו לא מותג מטיפני, אבל מאמינים שככל שנצליח להפוך את הטבעונות לטעימה וכיפית יותר, ואם נוכל לצרף עוד לתהליך ההתקרבות לטבעונות בעזרת השוקולד שלנו – אז עשינו את שלנו", אומר ברקת.