"ליזמים בני הדור שלנו חשוב להקים משהו שיהיה לא רק טוב מבחינת הביזנס, אלא שיהיה לו גם ערך חיובי לעולם", אומר עודד הרט, 27, מנכ"ל MDalgorithms שפיתחה את אפליקציית MDacne. האפליקציה מאפשרת לאנשים הסובלים מאקנה לצלם סלפי בסמארטפון שלהם, ובשניות ספורות לקבל הערכה רפואית וטיפול מותאם אישית בהתבסס על סוג עורם וחומרת האקנה.
את החברה הקים ב-2017 עם אביו, ד"ר יורם הרט, מומחה בעל שם עולמי בתחום רפואת העור, לשעבר מייסד משותף והמנהל הרפואי של אנדימד מדיקל. "בשיחה עם אבא הבנתי את הבעיה העולמית: יש יותר משלושה מיליארד אנשים שסובלים מבעיות עור, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם לגשת לרופא. בארצות הברית למשל, 90% מהסובלים מאקנה לא יפנו לרופא עור כי זה מאוד יקר. אז או שהם לא יטפלו בעצמם או שיטפלו עם תכשירים גנריים שלא מתאימים לעורם".
באמצעות טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית הם יצרו אפליקציה שמסוגלת לנתח את העור, "כמו שרופא היה עושה", ולהזמין הביתה ערכת טיפול שמותאמת לבעיה ממוצרים שהחברה עצמה מפתחת.
לדבריו, האפליקציה שיצאה לשוק ב-2018 הפכה להיות הפופולרית ביותר בתחום הדרמטולוגיה בארה"ב ובבריטניה עם כשני מיליון משתמשים עד כה, ואחת מ-20 האפליקציות הרפואיות המובילות בארה"ב. עם הכנסות של יותר מ-10 מיליון דולר בשנה וצוות המונה כ-20 עובדים, הרט מאמין שזו רק ההתחלה.
"אנחנו רוכבים על הגל שיהיה אחד הגלים המשמעותיים בעשור הקרוב. בינה מלאכותית מאפשרת לאנשים לקבל ניתוח מידי וטיפול שמגיע עד הבית. החזון הוא ליצור אפליקציות נוספות בתחומים שונים של רפואת עור".
הרט מעיד שהוא מחובר לתחום הטכנולוגי מצעירותו. כשהיה בן 15 הקים את הסטראט-אפ הראשון שלו. בצבא התגייס ל-8200 ולאחר הקמת החברה העתיק את מקום מגוריו לסן פרנסיסקו. במשך שלוש שנים פעל לגייס כסף ממשקיעים אמריקאיים, השיק מוצרים והגדיל את המכירות. "בדיוק לפני שנה, רגע לפני הקורונה חזרתי לארץ", הוא מספר.
העבודה הקרובה והצמודה עם אביו היוותה אתגר עבורו בתחילה. "אבא היה סקפטי בתחילה – הוא לא האמין שהטכנולוגיה תצליח לנתח את העור בצורה מדויקת, אבל הבין שאם נצליח יהיה לזה פוטנציאל גדול", מחייך הרט. "הבנו שהדרך שלנו להצליח לעבוד ביחד היא לתת לו את המילה האחרונה בצד הרפואי ולי את המילה האחרונה בצד הטכנולוגי".