שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בחסות

משב מרענן

"הוכח מחקרית שהמוצר שלנו, על שלל המרכיבים שלו, יודע לחסל את וירוס הקורונה ברמה של 99% ומעלה", מבשר אביעד שניידרמן (34), מייסד שותף והמנכ"ל של Aure Air. לדבריו, רוב המחקרים היום מצביעים על כך שהווירוס נישא באוויר שאנחנו נושמים. "ברגע שמתקינים את המוצר בחדר והוא מסחרר את האוויר, הסיכויים להדבקה פוחתים משמעותית. אם יש בחדר חולה מאומת, כל עוד המוצר שלנו נמצא בחדר, נוכל למזער את ההידבקות".

יחד עם אחיו, אלדר (39), מייסד שותף ומי שמשמש כמנהל הטכנולוגיות בחברה, הוא פיתח מוצר קטן אותו מתקינים באופן עצמאי על הקיר או על תקרת החדר, ובעזרת פילטרים שונים, יכולות חיטוי באמצעות אור אולטרה סגול ומחוללי יונים, הוא מטהר את האוויר. "המוצר שלנו עוקב אחר הפרמטרים השונים המרכיבים את איכות האוויר שבחדר ומחוצה לו ומגלה מה מקור הבעיה ובמה צריך לטפל. אנחנו אוספים מידע באמצעות אפליקציה לגבי מה שמעניין את הלקוחות שלנו ואז מתאימים, באופן אישי, את הפתרון לטיהור וחיטוי האוויר", מסבירים השניים.

הדבר הבא

מערכות אוויר הן לא דבר זר עבור האחים שניידרמן. לאביהם, יוסי, עסק הנותן שירותי מיזוג אוויר למגדלי משרדים, ולאורך שנות הילדות סייעו לאביהם בעסק המשפחתי. לפני יותר משנתיים החליטו לעזוב את העיסוקים הקודמים שלהם וחשבו יחד "מהו הדבר הבא", כהגדרתם.

"עוד מתחילת הדרך הבחנו שאנשים תמיד שמים לב למה הם אוכלים, איך הם עושים ספורט, הבנו שקרוב היום שאנשים יתחילו לשאול את עצמם מה הם נושמים?", מציין אביעד. "הגישה שלנו הוליסטית, פרסונלית. אנחנו מתאימים את המוצר ללקוח: אם יש אלרגיות מהן הוא סובל, האפליקציה שלנו גם תדע לתת הוראות כמו לפתוח חלון", מוסיף אלדר.

את המוצר תכננו האחים עוד הרבה לפני התפרצות הקורונה. ואת אחת המטרות שייעדו למוצר, הפחתת זיהומים נרכשים בבתי חולים, הם החלו לבדוק יחד עם המרכז הרפואי שיבא עוד לפני שנה. אך מיד כשפרצה הקורונה החלו לערוך מחקרים סביב הנגיף.

את החברה הקימו במרץ 2018, ומשני עובדים הם צמחו ל-11. במהלך תקופת הקורונה, לא רק שלא פיטרו עובדים או הוציאו לחל"ת – אלא אף גייסו איש מכירות.

כרגע הם פונים בעיקר ללקוחות עסקיים כמו בתי חולים, משרדים, בתי ספר ובתי מלון. ל-Aura Air מאות לקוחות סביב לעולם. בעוד שלקוחות עסקיים משלמים מחיר המותאם לגודלם, לקוחות פרטיים משלמים על המוצר 449 דולר. למחיר הזה צריכים להוסיף עלויות אחזקה ושירות.

את הייצור וההרכבה הם עושים בישראל, בתעשיות בית-אל. מ-1,500 יחידות בחודש, יעלה קצב הייצור בחודשים הקרובים וצפוי להגיע ל-10,000 יחידות בחודש. "גם אם זה הופך ליקר יותר, האריזה והחומרים האחרים שאנחנו מפיקים עשויים מחומרים ממוחזרים וניתנים למיחזור. אלו דברים שחשובים לנו יותר משורת הרווח", הם אומרים.

ב-2019 גייסו 1.2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ובימים אלה הם משלימים את הגיוס השני שלהם, בגובה 3 מיליון דולר. השנה הם צפויים למכור בסכום של כ-8 מיליון דולר.

בישראל הם התקינו לאחרונה את המערכת בחמישים אוטובוסים של חברת התיירות SAR-EL, ובקרוב יחתמו על עסקאות עם קבוצת עזריאלי ואשטרום. "היו לנו קשיים להגיע למשקיעים", הם מודים, "היו הרבה שהרימו גבה, אבל אחרי שהקורונה הגיעה הם היו הראשונים לקנות. המודעות לאיכות האוויר עלתה. אם בתחילה היינו ממוקדים רק בשוק האמריקאי, היום אנחנו מוכרים בשלושים מדינות. הקורונה עשתה עבורנו שירות אדיר", מסכם אביעד.