שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
בחסות

תוכנית מגירה

התפשטות הקורונה בארץ בתחילת חודש מרץ גרמה לרבים לחוש חוסר וודאות. גם בני הזוג רוני ונעמה קרוגליאק בעלי מותג התכשיטים Flower Rainbow היו שותפים לתחושה הזו. דוכן התכשיטים שלהם במתחם התחנה בירושלים נסגר והם לא ידעו מתי ישוב לפעילות. "זה היה מאיים", אומר רוני, קצין אג"מ בעברו.

"מה שאני יודע לעשות מתקופת שירותי הצבאי הוא לכתוב פקודות – וזה מה שעשינו. ישבתי עם אישתי וכתבנו פקודות לקורונה כולל מקרים, תגובות ודרכי התמודדות. אחד התרחישים שכתבנו – שיהיה סגר בכל הארץ והדוכן ייסגר – התממש".

בני הזוג החליטו להעביר את הפעילות העסקית שלהם לאונליין, שם עבדו בעצימות נמוכה החל מ-2016. "הפכנו לאנשים שכל פרנסתם עוברת לאינטרנט", הוא אומר. הם נרשמו לתוכנית עסקים ב-eBay וזכו לליווי צמוד מהמומחים של הפלטפורמה.

ההחלטה השתלמה להם, ובגדול. קרוגליאק מעיד שחודש אפריל האחרון, שיא הקורונה, היה החודש המוצלח ביותר בהיסטוריה של העסק שלהם, שפעיל מזה עשר שנים. "לא ציפינו לזה", הוא אומר. "כשישבנו לכתוב את הפקודה המחשבה היתה לבדוק כמה חודשים נוכל לשרוד בלי הכנסה מהעסק. חששנו שאנשים לא ירצו לעשות קניות. לשמחתנו אנשים שישבו בבית התלהבו מהרעיון של שופינג באונליין".

כסיבות נוספות להצלחה הוא מונה את המחויבות העצומה שלו ושל נעמה לעסק שהקימו בעשר אצבעות. "עסקתי בשיווק 16 שעות ביום ונעמה מהבוקר עד הערב הייתה ממציאה דגמים חדשים ומעצבת. ככה הקפצנו את המכירות וחיזקנו את המותג. תוך שבועיים ביצענו את המכירה הראשונה ומאז ההכנסות רק הולכות וגדלות וצומחות באלפי אחוזים".

לא צריך מלאי

רוני ונעמה בכלל חלמו על קריירה אקדמית. לתכשיטים הגיעו לגמרי במקרה, כשנעמה חיפשה מה לעשות עם הילדה שחנכה בפרויקט פר"ח והחליטה להכין איתה תכשיטים מחרוזים. "במקרה באותו זמן קניתי ספר על מסחר ב-eBay וחיברנו בין השניים".

בהתחלה הם נכנסו למסחר באונליין בהיקף קטן ובמקביל פיתחו סגנון משלהם והסתובבו עם התכשיטים שיצרו בירידי אומנות בכל הארץ. "העבודה בדוכנים לא קלה", הוא אומר. "המון נסיעות, פירוקים וקיפולים של סחורה ושעות לא שגרתיות. בסוף התמקמנו בדוכן בירושלים שהיה מאוד מוצלח. עבדתי בו במשרה מלאה ועשיתי הרבה כסף". הקורונה הוכיחה להם שאפשר להרוויח גם בלי נוכחות פיזית בשטח. "ביולי הסתיים לנו החוזה של הדוכן ולא היה לנו צורך לחדש", הוא אומר.

אילו יתרונות אתה מזהה במכירה באונליין?

"קודם כל אין צורך להחזיק במלאי. בחנות או בדוכן אתה העבד של המלאי שלך וחייב תמיד להשקיע כסף כדי שיהיה משהו בחלון הראווה. באונליין זה אחרת: בכל החנויות בכל הפלטפורמות יש לי כמה אלפי ליסטינגים, כשבפועל מדובר בתמונה של תכשיט שעשינו בעבר. ברגע שאדם מבצע הזמנה אנחנו מתיישבים להכין אותו".

ומה התוכניות שלכם לעתיד?

"יש לנו המון לאן להתרחב. אישתי תתחיל בקרוב ללמוד בשנקר. נעלה את הרמה המקצועית ונכניס תכשיטים נוספים למאגר. אנחנו עדיין בהלם. לא נעים להגיד, אבל בניגוד לכל הסיפורים שאנחנו שומעים – הקורונה עשתה לנו רק טוב".