אבו מאזן: "אנחנו רוצים הסכם עם ישראל. זו הזדמנות שלא תחזור"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מוכן לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל עת, אינו פוסל נאום בפני הכנסת, ולא מעוניין לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי; כך אמר אבו מאזן בראיון שהוצג היום (ג') בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי.

"האתגר העיקרי של מנגנוני הביטחון הוא למנוע הברחת נשק. הדבר נעשה בשיתוף פעולה מלא עם גורמי ביטחון בישראל ובארה"ב. כל הנשק וחומרי נפץ שתפסנו הוברחו דרך הגבולות בינינו לבין ישראל", אמר אבו מאזן.

כשנשאל על דעתו באשר לתוצאות סבב השיחות הנוכחי, אמר יו"ר הרשות: "חזון שתי המדינות צריך להפוך לוודאי, ולפיו מדינת ישראל חיה לצד פלסטין בגבולות 67' בביטחון וביציבות. סעיף נוסף הוא שירושלים המזרחית תהיה בירת פלסטין, ושירושלים תהיה פתוחה לכל הדתות. גבולות המדינה הפלסטינית יהיו בידינו ולא בידי הצבא הישראלי. יש לבחון את סוגיית הפלטים בהתאם ליוזמת השלום הערבית. אם סעיפים אלה ואחרים יתקיימו – זה יהיה פתרון מקובל, יציב ולגיטימי".


אבו מאזן | צילום: רויטרס

אבו מאזן הוסיף והדגיש כי "אנחנו רוצים לחתום אתכם על הסכם, שיובא כמובן למשאל עם. אפשר שזו הזדמנות לשלום שלא תחזור. זה פתרון שיעניק לישראל הכרה מצד 57 מדינות ערביות ומוסלמיות הכרה מלאה. אני מקווה שישראל מבינה מה משמעות החיים בשלום". עם זאת, לדבריו, "מי שמציע 10 או 15 שנה של תקופת מעבר אינו רוצה הסדר. אנחנו רוצים שלוש שנים של מעבר. לא יותר. נאט"ו הוא הגורם המתאים למשימה זו".

כשנשאל מה תהיה תגובת חמאס להסכם, אמר אבו מאזן: "יש הסכם רשמי כתוב עם חמאס לפיו הם הם מסכימים על קיום מו"מ למדינה פלסטינית בגבולות 67'. הם מסכימים על קיום התנגדות עממית לא אלימה, וגם על הקמת ממשלת טכנוקרטים וקיום בחירות. חמאס איננו בעיה, אנו חותמים איתם הסכם בשם כל העם הפלסטיני, בגדה, ברצועה ובפזורה".

אבו מאזן, שלאחרונה קיבל את הזכות לפנות למוסדות הבינלאומיים ציין כי הוא מקווה שלא יגיע למצב שיצטרך לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי. "אני מעוניין בפתרון הבעיות בשלום. איני רוצה לסבך את המצב עוד יותר".


מוכן להיפגש עמו בכל עת, אבו מאזן עם נתניהו. צילום: רויטרס

על יחסיו עם נתניהו, אמר אבו מאזן: "אני מוכן לפגוש אותו בכל עת. אפשר לבחון סיטואציה בה אני אנאם בכנסת ונתניהו ינאם בפרלמנט שלנו. יש לבחון את הדבר".

בסיום הראיון, מסר אבו מאזן לעם הישראלי: "אנו שכנים. נלחמנו מלחמות רבות ואני מתפלל לאלוהים שהמלחמה בינינו הסתיימה, כי מבחינתנו הן נחלת העבר, כמו גם שימוש בכוח. אנחנו רוצים שלום עם ישראל, ואנחנו גם יכולים להביא שלום בין 57 מדינות ערביות ומוסלמיות לביניכם, כדי שכל עם יחיה בביטחון בעמו".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן