אוי, כמה שהם טעו: 15 התחזיות הטכנולוגיות הגרועות ביותר בכל הזמנים

יש פתגם שאומר "לחזות את העתיד זה קל…לחזות אותו נכון, זה החלק הקשה". עבור רוב התחזיות הטכנולוגיות המוצלחות, קיים הוויכוח לגבי מי באמת חזה אותן, אך יש לא מעט תחזיות שהתפרסמו דווקא בגלל שהיו כל כך שגויות. אז הנה כמה מהנבואות שנשמעו במהלך 150 השנים האחרונות והתבררו כלא ממש מדויקות:

1876: "האמריקאים צריכים את הטלפון, אבל אנחנו לא. יש לנו מספיק נערי שליחויות". – סר וויליאם פרייס, המהנדס הראשי של חברת הדואר הבריטית.

1876: "לטלפון הזה יש יותר מדי מגרעות כדי שבאמת יחשב לאמצעי תקשורת". – וויליאם אורטון, נשיא Western Union.

1889: "להשתטות עם זרם חילופין (AC) זה פשוט בזבוז זמן. אף אחד אף פעם לא ישתמש בו". – תומאס אדיסון.

1903: סוסים יהיו פה תמיד, אבל מכוניות זה סתם חידוש – אופנה חולפת". – נשיא בנק החסכונות של מישיגן מייעץ לעורך הדין של הנרי פורד, הורס רקהאם, שלא להשקיע בחברת המכוניות של פורד.

לא אופנה חולפת | צילום: thinkstock

1921: "לקופסת המוזיקה האלחוטית אין שום עתיד מסחרי שאפשר לדמיין. מי ישלם על מסר לא מועבר למישהו ספציפי?" – עמיתים של חלוץ שידורי הרדיו, דייוויד סרנוף, , מגיבים למכתב שקורא להשקיע ברדיו.

1946: "הטלוויזיה לא תוכל להחזיק מעמד בשום שוק שהיא תגיע אליו, אחרי ששת החודשים הראשונים. אנשים יתעייפו במהרה מבהייה בקופסת דיקט בכל ערב". – דריל זנוק, מנהל ב- 20th Century Fox.

1955: "שואבי אבק מונעים באנרגיה גרעינית ככל הנראה יהפכו למציאות בתוך 10 שנים". – אלכס לוויט, נשיא חברת שואבי האבק לוויט.

1950: "לפני שנגיע לירח, הדואר שלנו ישלח בתוך שעות מניו יורק לאוסטרליה באמצעות טילים מונחים. אנו עומדים על הסף של דואר הטילים". – ארתור סמרפילד, האחראי על הדואר בארה"ב תחת הנשיא אייזנהאואר.

1961: "אין שום סיכוי מעשי שלווייני תקשורת יספקו שירותי טלפון, טלגרף, טלוויזיה או רדיו טובים יותר בתוך ארה"ב". – T.M.A קראוון, נציג בוועדה הפדרלית לתקשורת.

1966: "הקונספט של קניות מרחוק, על אף שהוא אפשרי, יכשל". – מגזין טיים.

1981: "טלפונים סלולריים בשום פנים לא יחליפו מערכות חוטיות מקומיות". – מרטי קופר, ממציא.

1995: "אני חוזה שהאינטרנט בקרוב יגיע לשלב הסופרנובה המרהיב ובשנת 1996 יקרוס לחלוטין". – רוברטמטקלף, מייסד חברת 3Com וממציא ה-Ethernet.

2005: "פשוט אין כל כך הרבה קטעי וידאו שאני רוצה לצפות בהם". – סטיב צ'ן, מנהל הטכנולוגיה הראשי ומייסד שותף של YouTube מביע חשש לגבי יכולת הקיום לטווח הארוך של החברה שלו.

לא מעייפת. הטלוויזיה | צילום: thinkstock

2006: "כולם שואלים אותי מתי אפל תשיק טלפון סללורי. התשובה שלי היא שכנראה לעולם לא". דיוויד פוג לניו יורק טיימס.

2007: "אין סיכוי שהאייפון הולך לקבל נתח שוק משמעותי". – סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט.

אז מה התחזית הטכנולוגית שלכם לשנה החדשה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן