אולי בכל זאת אנחנו לא לבד: התגלו 8 כוכבים חדשים עם פוטנציאל לחיים

שמונה כוכבים חדשים בהם שוררים תנאי טמפרטורה המאפשרים התפתחות חיים נמצאו לאחרונה, כך הכריזו השבוע קבוצת אסטרונומים שחקרו נתונים שהגיעו מטלסקופ החלל קפלר, אשר תר אחר כוכבים מסוג זה.

המועמדים שזיהה הטלסקופ נבחנו באמצעות אלגוריתמים מורכבים שפיתחה נאס"א על גבי מחשבי על. לאחר מכן, אחרי שנקבעה הסבירות הסטטיסטית לקיומו של הכוכב, החל צוות האסטרונומים בתצפיות שבוצעו במשך חודשים באמצעות שיטות שונות. "אנחנו לא יודעים בוודאות האם מישהו מבין הכוכבים האלה באמת מכיל חיים", ציין אחד החוקרים, דייוויד קיפינג. "כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא שאלה הם מועמדים מבטיחים לכך".

שני המועמדים המובילים מתוך הקבוצה שזוהתה הם Kepler-438b ו-Kepler-442b, שניהם סובבים כוכבי "ננס אדום" קטנים וקרירים יותר מהשמש שלנו, אך לשניהם סיכוי של 70% ו-97% בהתאמה, להיות באזור הנכון ביחס לשמשות שלהם, על מנת שיהיו בהם התנאים המתאימים להתפתחות חיים.


הדרך למציאת חיים מחוץ לכדור הארץ עוד רחוקה, אבל לפחות יש כיוון | תמונה: thinkstock

מעבר לכך שהגילוי כמעט מכפיל את מספר הכוכבים הידועים לנו עם פוטנציאל לחיים, הוא גם עוזר לאסטרונומים במאמץ אחר: נאס"א הכריזה השבוע כי פרויקט גלילאו סייע לאסטרונומים לזהות יותר מאלף כוכבים מחוץ למערכת השמש ומעל 4,000 מועמדים שעשויים להיות כוכבים.

"כל תוצאה מתיבת האוצר של משימת חיפוש הכוכבים של קפלר, לוקחת אותנו צעד נוסף לקראת מענה על השאלה האם אנחנו לבד ביקום", אמר ג'ון גרונספלד מסוכנות החלל. "הצוות של קפלר וקהילת המדע ממשיכים להפיק תוצאות מרשימות מהמידע שמגיע מהטלסקופ החוקר המהולל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן