אוסטרליה תגדיל את המסחר עם סין כדי להרים את הצמיחה

אוסטרליה מתכננת להרים את הצמיחה במדינה על ידי חיזוק קשרי מסחר עם הכלכלות החזקות ביבשת. ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה ג'ילארד השיקה הלילה תוכנית לטווח הארוך לפיה תגדיל המדינה את קשרי המסחר שלה עם סין ואסיה במטרה להביא לגידול בהיקף המסחר עם היבשת לכשליש מהתמ"ג במדינה עד 2025. 

על פי התוכנית המכונה "אוסטרליה במאה האסייתית", מתכננת המדינה להגדיל את היקף השקעותיה בסין והודו. לדברי ג'ילארד לאוסטרליה יש הרבה מה להרוויח ממגדלת קשרי המסחר עם המדינות המתפתחות הללו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ג'ילארד אמרה כי "העובדה שאסיה הופכת לכלכה מובילה בעולם היא ידועה ולא ניתן לעצור את קצב הצמיחה המתגבר של היבשת". על פי התוכנית החדשה, תגדיל אוסטרליה את מעורבותה בתחומי התיירות, המזון והחינוך בסין והודו ותתגבר את מאמצי המדינות בחיפוש אחרי משאבי טבע.

על מנת ליישם את התוכנית, אמרה ג'ילארד כי היא תפעל להורדת מחסומים קיימים במסחר עם יבשת אסיה. עם זאת אין בכוונתה לשנות את החוקים הנוקשים הדורשים ביטוחים על השקעות בחו"ל.

ג'וליה ג'ילארד, ראש ממשלת אוסטרליה | צילום: רויטרס

אוסטרליה היא אחת מהמדינות החברות באירגון המסחר של אסיה בסיפיק (אייפ"ק), כמו כן היא שייכת לקבוצת המדינות הפועלות למען שותפות טראנס אטלנטית, שמטרתה ליברליזציה של המסחר הגלובאלי. לדבריה של ג'ילארד, התוכנית הכלכלה עשויה לסייע גם בחיזוק קשרי המסחר בין סין לארה"ב, על ידי תגבור שיתוף הפעולה בין השתיים.

"אוסטרליה תחזק את קשריה הבטחוניים והצבאיים עם ארה"ב, על ידי השקעה במגזר הצבאי בסין", כך נכתב בתוכנית האוסטרלית, המדגישה כי כל ניסיון לעצור את צמיחתה של כלכלת סין יעלה בתוהו. יחד עם זאת, אוסטרליה מדגישה כי לא תסכים לסכן את קשריה הצבאיים הקרובים עם ארה"ב. לדברי ג'ילארד, "אנו מקבלים את העובדה כי אחת התוצאות הטבעיות ביותר של צמיחתה של סין היא צמיחתו של הסקטור הצבאי שלה".

על פי התוכנית האסיתיית של אוסטרליה, עד 2025 צפויות כל 200 החברות המובילות במשק האוסטרלי להיות מעורבות בקשרי מסחר עם מדינות באסיה. המדינה תשקיע בהקניית ידע עסקי וכללי על מדינות אסיה עבור כל חברי הדירקטוריונים של החברות הללו.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן