אורון שאול הוא חייל גולני הנעדר בתקרית בעזה

היום (ג') בצהריים הותר לפרסום כי החייל הנעדר מהקרב בלילה בין שבת לראשון באסון הנגמ"ש הוא סמל אורון שאול, מהישוב פוריה עילית. דובר צה"ל הודיע מוקדם יותר היום כי זיהה שישה מתוך שבעת הלוחמים שהיו בנגמ"ש שנפגע מפגיעה של טיל נ"ט, אך לא הצליח להשלים את הליך הזיהוי של שאול.

בהודעה רשמית שהודיעה משפחתו כשעה לאחר האירוע, הבהירו קרוביו כי כל עוד לא הוכח, מבחינתם אורון אינו נחשב כחלל צה"ל. בת דודתו רחל גזית: "ראש אכ"א ורמ"ח נפגעים היו אצלנו אתמול והודיעו לנו שמהממצאים בזירה ובנגמ"ש זוהו ששה חיילים כחללים".

"מכל הממצאים – לא נמצאו ממצאים של אורון. יש ממצאים נוספים שנבדקים והבדיקות האלו לא הסתיימו. אנו עומדים בקשר רציף עם גורמי הצבא. מבחינתנו, כל עוד הבדיקות לא הסתיימו, כל עוד צה"ל עדיין בודק ואין ממצאים חד משמעיים – אורון הוא לא חלל".

אורון שאול

לאורון שאול שני אחים, אבירם בן 22, שמשרת בגבעתי ובעצמו נמצא כעת בעזה,ואופק בן ה-14. בן להרצל וזהבה. רק לפני מספר חודשים קיבל אורון אות 'מצטיין נשיא המדינה'. בטקס נכתב עליו: ״על אף קשיים מבית ועל אף שיכול היה לשרת ביחידה עורפית, בחר לשרת כלוחם. מבצע את תפקידו במסירות, יוזם ומתנדב לכל מטרה ןמשימה ומפגין מקצועיות ואחריות. בעל יחסי אנוש טובים וזוכה להערכה מצד מפקדיו וחבריו ליחידה״.

אורון למד בתיכון 'בית ירח' וכבר מגיל ילדות סיפר לחבריו על רצונו להתגייס לחטיבת גולני. דודו, דוד נמימי אמר: "ילד טוב שאהב את הצבא. התגייס לגולני וביום העצמאות קיבל מצטיין נשיא. תמיד דאג להיות בראש. ביום חמישי הוא התקשר להורים וסיפר להם שהם נכנסים לתוך הרצועה. האבא ביקש שישמור על עצמו".

על דאגות ההורים אמר הדוד: "ההורים דאגו וקיוו לטוב. הם חששו כי שני בניהם שם. שנייה לפני שהבן אבירם נסע בכדי להצטרף ליחידתו, הם קיבלו את הבשורה הקשה.


אורון שאול בטקס קבלת אות הנשיא

כזכור, בלילה שבין שבת לראשון, בתקרית באזור סג'עייה ברצועת עזה, נתקל כוח של חטיבת גולני במארב של חוליית מחבלים. בתקרית נהרגו שבעה לוחמים. עד כה זוהו באופן וודאי שישה מהלוחמים, כאשר המ"מ והקשר פצועים.

התקרית אירעה לאחר שהנגמ״ש נתקע בשטח, כשלפניו נכנסו פלטפורמות כבדות – טנקים, אכזריות ו-D9. תחילה הייתה כוונה לגרור את הנגמ״ש, ולכן ירדו המ״מ והקשר לאבטח את הגרירה. בשלב הזה נורתה אש לנגמ"ש, כנראה נ"ט קצר טווח, או מטען עוצמתי – מה שהביא לפגיעה בנגמ"ש והתלקחותו.

בשלב הזה ראו בחמ"ל, באמצעות המזל"טים, שברור לחלוטין שמהנגמ"ש עלה כדור אש גדול מאוד שלא יותיר את יושביו בחיים. כדור האש הגדול גם שלל אפשרות שחוטפים יצליחו לבצע חטיפה.

מאמצי זיהוי הגופה כללו בדיקות פתולוגיות שנערכו אולם בשטח טרם נמצאו ממצאים פתולוגיים המעידים על שרידים של גופה המתאימים לחייל הנעדר. לא הסתיים עדיין כל תהליך הזיהוי, כאשר ברקע חמאס הודיע כי הוא מחזיק ברשותו חייל. אם זאת הגורמים במערכת הבטחון מעריכים כי מדובר בחלקי גופה. ראש אכ"א, אורנה ברביבאי, הגיעה אתמול לבית המשפחה, ובישרה להם על הקושי בזיהוי.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן